AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 I dag åpnet jeg døren og der står hun og ser sur ut. Så kommer hun inn og begynner å snakke om jul, hvor forfardelig hele kvelden var. Maten var ikke god nok, det simple bordet jeg dekorerte og at hun ser at jeg ikke har kultur for sånne ting. Hvorfor bor jeg med hennes sønn hvis jeg ikke bidrar med noe som helst?! De kommer fra skikkelig hjem og skikkelig julfeiring de hadde i alle år. I tilleg at hennes ex svigerdatter ( fant en annen mann og skilte seg) var premie og jeg er ingenting for henne. At ungene er ulykkelige og at hun har verdens beste sønn og barnebarna. Han har 2 barn fra før og vi har 1 felles. Jeg ble helt paff og begynte å grine. Jeg var på vei til jobb. Jeg skjønte ingenting. Julaften var koselig, maten var god, ungene fornøyd... Det er hun som stresser alle med sine stikkkommentarer og sur fjes. Samboer er på reise. Jeg rakk ikke å si mye pga jeg var sjokkert. hva skal jeg gjøre ? Anonymkode: 0fa55...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Si at du ikke finner deg i å bli snakket sånn til, og at hvis julaften var så miserabel, så kam de finne seg et annet sted å feire jul. Anonymkode: c9a70...31b 43
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Informer sønnen din, og fortell han også om din plan videre. Så kontakter du svigermor og forklarer at den slags utbrudd er noe du ikke godtar sånn uten videre. Hvis hun var misfornøyd med noe, kan hun fortelle det på en rolig og saklig måte. Du og dine var fornøyd med feiringen, og forstår derfor ikke hennes sene reaksjon. Anonymkode: 4ca04...b60 12
Gjest Blondie65 Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 Jeg synes du skal la din sønn fortelle sin mor hvor skapet skal stå og at hvis hun ikke kan komme på noe positivt å si så kan hun la være å si det. Det er negativitet og sure kommentarer, og så er det konstruktiv kritikk. Forskjellen er fremføringen og muligheten til å lære noe. Når det gjelder SAKEN - at hun ikke likte måten du hadde dekket til jul og maten - ja da får du snakke med din samboer og høre hva han synes. Det er vel gjerne slik at vi er veldig tradisjonelle her i Norge når det gjelder akkurat jul. Uansett synes jeg at det er unødvendig å kritisere på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 Wow, bare wow. Hun kan ikke være helt i balanse. Anonymkode: d1f0e...a89 13
Populært innlegg Kvinne87Rogaland Skrevet 10. januar 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 10. januar 2019 Jamen dette er jo fantastisk TS! Nå må du melke dette for alt det er verdt. Nå slipper du unna alt arbeid i julen for resten av evigheten. Svigermor eller samboer må stå for pynt og matlaging, og du kan komme til duk og dekket bord. Og hvis hun sier noe, svarer du: "Jamen, svigermor, husker du ikke jula 2018? Du sa det var forferdelig, og at jeg ikke har kultur for sånne ting. Så det er nok best at jeg lar dere 'kulturelle' ta dere av det. Kanskje ekssvigerdatter kan komme og hjelpe til?" 50
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 5 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Jamen dette er jo fantastisk TS! Nå må du melke dette for alt det er verdt. Nå slipper du unna alt arbeid i julen for resten av evigheten. Svigermor eller samboer må stå for pynt og matlaging, og du kan komme til duk og dekket bord. Og hvis hun sier noe, svarer du: "Jamen, svigermor, husker du ikke jula 2018? Du sa det var forferdelig, og at jeg ikke har kultur for sånne ting. Så det er nok best at jeg lar dere 'kulturelle' ta dere av det. Kanskje ekssvigerdatter kan komme og hjelpe til?" Enda bedre; Svigermor behøver ikke inviteres til å feire jul med de neste år. Anonymkode: 7c1da...d66 21
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #8 Skrevet 10. januar 2019 hufff....føler med deg. klem. svigermor her tenker nok i samme baner men ytrer bare små stikk. slitsomt nok det.. Anonymkode: 45815...8a4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 Hun der hadde ikke vært velkommen i vårt hjem etter det der. Anonymkode: 40078...bdb 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #10 Skrevet 10. januar 2019 Typisk svigermødre vil jeg si. Hvorfor er svigerfedre så mye bedre å forholde seg til? Anonymkode: 979e4...55d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 I dag ble jeg satt ut sånn at jeg ikke fikk sagt så mye. Prøvde å være høflig likevel. Hun tok på det onde glisset sitt og marsjerte hjem. Jeg angrer sånn at jeg ikke hev henne ut og låste døren. ts Anonymkode: 0fa55...c8e
Biloba Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 Har hun ikke lært i sitt skikkelige hjem hvordan man oppfører seg som gjest, og hvordan man bevarer relasjoner til andre? 13
Zienna Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 Mannen din må på banen. Han må fortelle sin mor at hun har med å behandle deg med respekt. For all del, ikke la dette bli en sak mellom din svigermor og deg. Hun er din manns mor, og derfor er hun i livet ditt. Du har ikke valgt henne selv. Det er mannen din som må markere overfor moren sin at nå, i voksenlivet, er det DU som er viktigst. 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #14 Skrevet 10. januar 2019 Noe så uhøflig! Og hva tror hun hun liksom oppnådde med det der? Snakk til din mann, og ta avstand fra hele dama hvis hun ikke ber om unnskyldning. Sånn oppfører man seg bare ikke. Jeg håper du er sur nå, og ikke bare lei deg. Anonymkode: 58706...d6f
vintage Skrevet 10. januar 2019 #15 Skrevet 10. januar 2019 Ikke få mannen din til å ta oppgjør med henne, sett deg i egen respekt. Det er eneste måten å få hespetreet til å klappe igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #16 Skrevet 11. januar 2019 Hva i alle dager?? Hva får de til å tro at slik oppførsel er greit? Nei ta det opp med mannen din og endrer det seg ikke så trenger du ikke å ha så mye kontakt med henne. Heller ikke mannen din og barna. Gudene vet hva hun kan si til barna. Her er også svigermor en grinebiter. Alt skal gå etter hennes tone. Også forstår de ikke hvorfor vi ikke liker å komme på besøk liksom?! De har så lite selvinnsikt. Ta tak i det før hun tror at hun har makt over deg. Anonymkode: bb3c5...1c7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #17 Skrevet 11. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag ble jeg satt ut sånn at jeg ikke fikk sagt så mye. Prøvde å være høflig likevel. Hun tok på det onde glisset sitt og marsjerte hjem. Jeg angrer sånn at jeg ikke hev henne ut og låste døren. ts Anonymkode: 0fa55...c8e Neste gang så trenger du ikke slippe henne inn. Anonymkode: 1d3b8...8d6 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #18 Skrevet 11. januar 2019 Hvis dette er en ny væremåte overfor deg så bør hun få sjekket seg for Alzheimer. Anonymkode: abbd2...97b 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #19 Skrevet 11. januar 2019 Snakk med ham du deler hus med, - det er hans mor og det er ham som må snakk med henne om hva som er greit og ikke greit. Men, vær oppmerksom på at du ikke bør tvinge ham til å velge mellom sin mor/barnas farmor og deg. Du kan fort komme til å tape om du stiller sånne krav. Og å nekte hans mor å komme på besøk til dere vil også bety problemer. Tenk om han hadde nektet din mor eller far å komme på besøk? Anonymkode: 29a43...07b 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #20 Skrevet 11. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dette er en ny væremåte overfor deg så bør hun få sjekket seg for Alzheimer. Anonymkode: abbd2...97b Du har tydeligvis ikke så god innsikt i hva alzheimer innebærer og medfører. Anonymkode: 555c0...8f3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå