AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Jeg har fått krav om å betale underholdningsbidrag men jeg er 100% ufør. Kravet er på over 2000 hver måned. Jeg skal klage på det men ville forhøre meg med andre først, høres dette normalt ut? Anonymkode: 22bfc...b25
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått krav om å betale underholdningsbidrag men jeg er 100% ufør. Kravet er på over 2000 hver måned. Jeg skal klage på det men ville forhøre meg med andre først, høres dette normalt ut? Anonymkode: 22bfc...b25 Underholdningsbidrag ?Er det bidrag for eget barn du mener eller til fraskilt ektefelle ? Om du er ufør er du fortsatt pliktig til å betale bidrag for barn , det regnes fra inntekten din, og som ufør kan du fortsatt ha god økonomi etter mange år i arbeidslivet Anonymkode: 2b139...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Har du barnetillegg? Anonymkode: f9e30...dd4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Underholdningsbidrag ?Er det bidrag for eget barn du mener eller til fraskilt ektefelle ? Om du er ufør er du fortsatt pliktig til å betale bidrag for barn , det regnes fra inntekten din, og som ufør kan du fortsatt ha god økonomi etter mange år i arbeidslivet Anonymkode: 2b139...2d0 Jeg har ikke jobbet før så jeg har minste sats fra Nav. Det er mitt barn fra et tidligere forhold som jeg mistet kontakt med da jeg var rus avhengig for 10 år siden. Moren til barnet er gift med ny mann og de har tatt vare på barnet og jeg har holdt meg unna fordi jeg tror jeg bare vil være en dårlig fars figur for datteren min. Jeg vet de har snakket stygt om meg til henne for hun fortalte meg det for flere år siden. Så jeg tror ikke hun vil vite av meg heller. De har begge to god lønn så jeg hadde håpet på lavere sum per måned. Jeg kan godt betale siden det er mitt barn biologisk sett, jeg bare vet ikke hvordan jeg skal få råd til dette. Jeg har annen gjeld også og nå føles alt veldig vanskelig. Takk for svar Trådstarter Anonymkode: 22bfc...b25
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke jobbet før så jeg har minste sats fra Nav. Det er mitt barn fra et tidligere forhold som jeg mistet kontakt med da jeg var rus avhengig for 10 år siden. Moren til barnet er gift med ny mann og de har tatt vare på barnet og jeg har holdt meg unna fordi jeg tror jeg bare vil være en dårlig fars figur for datteren min. Jeg vet de har snakket stygt om meg til henne for hun fortalte meg det for flere år siden. Så jeg tror ikke hun vil vite av meg heller. De har begge to god lønn så jeg hadde håpet på lavere sum per måned. Jeg kan godt betale siden det er mitt barn biologisk sett, jeg bare vet ikke hvordan jeg skal få råd til dette. Jeg har annen gjeld også og nå føles alt veldig vanskelig. Takk for svar Trådstarter Anonymkode: 22bfc...b25 Annen gjeld går bak bidrag, de ser på bo utgifter(skal være innenfor normal) så skal du ha en viss sum å leve for. Dette er faste summer, men beløpet vil være høyere når du ikke har samvær. Bidrag slipper en aldri unna, uansett om du ikke har kontakt, mor har snakket dritt om deg etc. Anonymkode: 2b139...2d0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 Be om at nav gjør beregning for hvor mye du skal betale i bidrag. De tar hensyn til din inntekt, den andre forelderen sin inntekt, samt samvær. Kan være at du blir fritatt for bidrag eller at det blir lavere enn 2000 Anonymkode: 504d6...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Be om at nav gjør beregning for hvor mye du skal betale i bidrag. De tar hensyn til din inntekt, den andre forelderen sin inntekt, samt samvær. Kan være at du blir fritatt for bidrag eller at det blir lavere enn 2000 Anonymkode: 504d6...5b1 Han kan bli fritatt for å betale, men det vil bli til gjeld med renter. Som uføre er det ikke sikkert han vil måtte betale ned på det. Mor vil likevel få minstesats. Anonymkode: 205a3...ba0
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #8 Skrevet 10. januar 2019 Jeg fikk 2500 i mnd i bidrag av eksen min for ett barn. Han var i jobb da, men en ikke så veldig godt betalt jobb riktignok. Anonymkode: f13a9...933
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 Du har rett på barnetillegg selv om barnet ikke bor hos deg eller har samvær. Anonymkode: f9e30...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå