AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Jeg har i det siste prøvd å lage en del vegetariske og veganske middager, og har funnet en del inspirasjon på blant annet instagram. En del der bruker tahini som dressing på salater, så jeg prøvde det i dag. Det er noe av det jævligste jeg har smakt. Jeg har spist hummus laget med tahini, men da har jeg ikke kjent noe særlig til det. Tahinien jeg kjøpte hadde skilt seg veldig, og jeg er litt usikker på om jeg fikk blandet den skikkelig. Kan det være akkurat den tahinien jeg prøvde, eller smaker det generelt ekkelt? Jeg føler nesten at den sitter klistret fast igjen inne i munnen min. Er det noen som ev. har tips til andre veganske dressinger som kan passe på salat med kikerter og diverse grønt? Anonymkode: 510d6...e56
Fju Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Jeg har aldri brukt ren tahini som salatdressing, jeg blander det sammen med feks olje, sitron/appelsinsaft og andre smakstilsetninger. Tahini alene synes jeg smaker sterkt, og det kleber seg i munnen, som du sier. Det er vanlig at den skiller seg litt, er bare å røre den sammen før du skal bruke den. 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, Fju skrev: Jeg har aldri brukt ren tahini som salatdressing, jeg blander det sammen med feks olje, sitron/appelsinsaft og andre smakstilsetninger. Tahini alene synes jeg smaker sterkt, og det kleber seg i munnen, som du sier. Det er vanlig at den skiller seg litt, er bare å røre den sammen før du skal bruke den. Ja, jeg prøvde å røre den sammen, men fikk det nok ikke helt til da det bare klebet seg og satt fast. Kommer nok ikke til å bruke den som ren dressing igjen, nei. Får se om jeg prøver meg på å blande med sitron ol. Anonymkode: 510d6...e56
Fju Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 Kan anbefale denne oppskriften (generelt veldig glad i denne bloggen): https://greenbonanza.com/2015/12/14/alle-gronnsakene-du-kan-tenke-deg-og-tahinidressing/
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 Hva laget du dressingen av? Du må ha i sitronsaft, noe søtt (feks lønnesirup? jeg bruker honning, men det er jo ikke vegansk), evt litt revet hvitløk, og så tynne miksen med vann til ønsket konsistens. Anonymkode: 2dbe0...842
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 Hvis du liker hummus, så liker du kanskje hummusdressing Brukes på samme måte, bare blande hummus med litt vann til det blir en jevn saus Anonymkode: 60f33...05f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #7 Skrevet 11. januar 2019 Hvis du har mer tahini igjen, så bare bland den med honning! Det blir ikke dressing, det blir snop, som burde hatt varseltrekant ("farlig godt"). Anonymkode: f92bb...157
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #8 Skrevet 11. januar 2019 Jeg kan spise tahini som den er,men lager også disse : https://www.inspiredtaste.net/27791/tahini-sauce-recipe/ https://simpleveganblog.com/simple-salad-with-oil-free-tahini-dressing/ Anonymkode: 4b1a0...f30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå