Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. hvordan kler dere barna/babyene deres? jeg passer på at knøtte er rein. men når jeg får besøk så tar jeg ikke på henne finkjole..

har fått hint av to venniner om hvordan jeg kler henne.. når jeg får besøk har jeg på henne det som er behagelig. for eks: body som er god rundt armene og i halsen og joggebukse. jeg kjøper klær som jeg syns er fine, men ikke moteklær. jeg kjøper babyjoggedresser som de selger på h&m.

knøttet mitt gulper veldig mye så derfor må jeg skifte ganske ofte, og da sparer jeg de fineste klærne til vi skal noe spesielt.

det irriterer meg veldig at de synes jeg ikke kler henne fint nok. for hva har vel de med hva jeg har på henne?

synes det blir slit og veldig unødvendig hvis jeg skal dresse henne opp i sosseklær og i tillegg så blir det dyrt.

andre syns hun er rein og fint kledd, så jeg skjønner ikke hva problemet til mine to venniner. de har ikke barn selv så de vet vel ikke hvor dyrt det blir hvis man skal kjøpe moteklær til babyer som vokser så fort.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Sikkert noen som ikke har barn selv og leker rike?

Hvorfor kaste vekk masse penger på dyre klær der barna vokser de ut nesten like fort som de får de.

idiotisk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dustevenninner sier nå jeg. Gjør som du har gjort du. :)

Skrevet

Så lenge babyen din er ren så ser ikke jeg problemet.Noen velger å kjøpe dyre klær til babyene sine andre ikke,det er ditt valg hva du tar på babyen din.Jeg synes ikke du skal bry deg om hva venninene dine sier jeg

Gjest Porselen
Skrevet

Hva er det for slags venner da? Gjør som du vil, hovedsaken er at ungen er komfortabel i klærne h*n har på seg. Unger er jo ikke utstillingsfigurer heller. Jeg hva det vil si å ha en unge som gulper og skulle jeg i tillegg stresset med å sosse han opp så hadde blodtrykket mitt gått rett til værs.

Andre får kle ungene sine som de vil for meg.

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet

andre syns hun er rein og fint kledd, så jeg skjønner ikke hva problemet til mine to venniner.

Du sa det i grunnen sjøl.

Det er deres problem, ikke ditt. Hvis det virkelig er så forferdelig for dem at du kler babyen som alle andre babyer får heller de sponse klær.

:tunge1: til dem.

Skrevet

Gjør som du selv føler for du! Jeg liker veldig godt å pynte tulla mi litt når vi skal bort. Men her hjemme har hun nå stort sett på seg en body og en strømpebukse. Behagelig for henne tror jeg! Og det er vel det viktigste! Kjøper ikke kjempedyre klær, men handler det meste på H&M. Men finner jeg et plagg jeg virkelig faller for betaler jeg innimellom litt mere. Kjøpte en nydelig kjole på Benetton for en stund siden.........kostet litt mere en H&M sine kjoler. Men så bruker vi den masse da, og har en i familien som kan arve etterpå!

Gjest mzluze, ikke logget inn
Skrevet

Her i huset går jr i body & strømpebukse når vi bare er hjemme. Skal vi bare ut på butikken osv, så får han jakke & bukse & lue utenpå.

Og skal vi i dår eller annen type fest...så får han litt finere klær.

Hva andre synes om hvordan du kler barnet er helt likegyldig spør du meg. Så lenge ungen er ren og klærne er hele så får da det holde??

Skrevet

Enig med de andre her her.

Jeg bruker også body og strømpebukse hjemme,og kler på tulla mi bukse og genser når vi skal ut.

Jeg kjøper heller ikke dyre klær,kjøper mest på cubus,H&M,og i ellos.

Og ikke bry deg om hva de sier,det viktigste er at hun har rene,pene,holdbare klær.

koldbruna

Gjest Anonymous
Skrevet

Si at du ønsker deg pene klær tl babyen i julegave/bursdag fra dem. Så kan du jo "beære" dem med å ha dem på babyen neste gang. Og to uker senere fortelle at "jøss, knøttet vokser så fort at de fine klærne rakk jeg ikke å bruke mer enn èn gang før de ble for små", så skjønner de kanskje hvor meningsløst det er å kjøpe dyre klær som de vokser fort ut av....

Skrevet

jo det skal jeg gjøre :P hun har fine klær, men det er ikke moteklær. får jeg besøk og det er varmt i stuen så dresser jeg ikke ungen opp. det blir jo varmt og ubehagelig for knøtte som kravler og kryper rondt på golvet.

jeg tenker heller på hva som er det beste for babyen enn hva som er finest.

Gjest LoisLane
Skrevet

jeg tenker heller på hva som er det beste for babyen enn hva som er finest.

Og det kan vel ingen angripe deg for! Du virker mer fornuftig enn venninnene dine, synes jeg. Fortsett å tenke på babyen din, du. :)

Gjest Embla s
Skrevet

Moteklær for baby :klø: Det blir for dumt! Så lenge babyen din er ren&pen og komfortabel, i lettstelte klær, er vel alt iorden! :)

Skrevet

Man trenger da ikke stase opp babyen hver gang man får et par venninner på besøk hjem til seg selv???

Passer det dere best med body og stilongs når dere er hjemme, så er det det ungen har på seg.

Dyre moteklær for babyer og små barn synes jeg er unødvendig. Har man råd til det og mener det er så utrolig viktig, så værsågod, men unger vokser så fort ut av tøyet at JEG ikke ville prioritert å bruke penger på det ihvertfall. Billig-kjedene har jo så mye pent til en rimelig penge, og babyen vokser ut av det før de rekker å slite det ut.

PS: Har en liten nevø på 16 mnd. og jeg synes faktisk at han er aller mest skjønn når han løper rundt i bare stilongs og T-skjorte etter å ha vært ute og lekt en hel dag :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg igjen er lei av hele tiden å måtte forsvare at min baby går i "merke-klær". Jeg jobbet 2 år i USA som au-pair, og min vertsmor jobbet i RL. Nå som jeg er alenemor her hjemme i Norge, er hun så søt at hun sender store pakker med baby-tøy hver mnd, som hun får veldig billig/gratis.

Her hjemme blir jeg flere ganger i uka møtt med kommentarer som "kanskje du skal slutte å kjøpe sosseklær, og heller spare penger til sønnen din", "alenemødre har utrolig mye penger tyeligvis" osv.

Hadde jeg kjøpt alle kær selv, ville jeg helt klart ikke kjøpt dette, men respekterer at noen ønsker det. Synes absolutt ikke dine venninner har noe som helst med hva du kler ditt barn i, på samme måte som ingen har noe med hva jeg kler mitt i.

Gjest Anonymous
Skrevet
Dustevenninner sier nå jeg. Gjør som du har gjort du. :)

Enig!

Gjest Violetta
Skrevet

Fikk bare så lyst til å komme med en kommentar:

Hva med å kjøpe en dukke til disse venninnene dine, og si at de kan pynte på den om de har sånn trang til det? :ler:

Babyen din er sikkert kjempesøt uansett hva den har på seg, moteklær eller ikke...

Be venninnene dine bli voksne eller vente med kommentarer til de vet hva de snakker om. :roll:

Skrevet

nei er helt enig med dere at ingen har med hvordan barna går kledd, det vi mødre som skal kle dem. jo jeg kommer nok til å gi dem full beskjed om hva jeg syns, for slike komentarer er jo veldig ubehagelige. men gleder meg veldig til de selv får barn :P da skal de selv få se hvordan det er..

Skrevet

Ganske snåle veninnde du har.

Det viktigaste e at barnet har behagelige kle på og at dei e reine.

Synes du høyres ut som ei fornuftig mor eg :)

Skrevet

takk, slike komplimenter tas veldig bra imot :Nikke:

alle mødre ønsker vel dt beste for sine barn.

og klærne teller vel også litt på barnas velvære, syns nå jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...