Gå til innhold

Milano og Gardasjøen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og min samboer skal 15 dager til Italia i sommer. Flyr til og fra Milano. Vi blir sikkert et par dager i Milano før vi setter kursen mot Gardasjø- området. Noen som har gode tips til hvilke byer/ landsbyer vi burde bo i? Det er så utrolig mange å velge mellom! Vil gjerne ha tips til hotell / leiligheter også😀 Har kun booket fly.

Anonymkode: 5405b...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare tipse om Lago Maggiore i stedet for Garda. Litt mindre kaotisk og travelt. 

Stresa er en nydelig by. Vi bodde på hotell Grand Hotel Bristol. Nydelig utsikt over sjøen, og flott bassengområde! Flott med båtturer og sykkelturer :)

Anonymkode: 698d4...3e2

Skrevet

Hei. Jeg synes Italia er flott og har vært der flere ganger - både for å gå på ski og om sommeren. Dersom dere leier bli kan dere komme dere kjapt rundt. Det kan være utrolig billig med leiebil (jeg bruker alltid http://www.autoeurope.no/ ). I milano vil jeg anbefale at dere booker billetter for å se The Last Supper av Leonardo da Vinci (se  http://legraziemilano.it/il-cenacolo/ ). Jeg har ikke så mye erfaring med sjøene nord for Milano (bortsett fra at jeg har sprunget et halvmaraton rundt deler av Lago Maggiore). Men dersom dere blir lei av livet rundt sjøene, kan dere kjøre sørover og det tar ikke lang tid å komme til matdistrikene rundt Parma og Modena der de lager parmaskinke, parmesanost, balsamico eddik osv. Så hvis dere er glad i mat så er dette en region som er utrolig spennende. 

Skrevet

Min familie har vært i Riva del Garda en del ganger - det er en veldig liten men veldig hyggelig by som jeg kan anbefale å ha et par dager i :)

Skrevet

Vi var på ferie ved Gardasjøen for to år siden. Bodde fire dager i Bardolino en fantastisk by! Anbefales virkelig. Herfra tok vi båtturer til andre deler av sjøen blant annet Sirmione som var veldig fint (gammel borg bl.a.). Deretter kjørte vi til Malcesine og tok gondol til toppen av Monte Baldo - for en utsikt! Tok deretter bilferje over til vestsiden og avsluttet med noen dager i Salo.

Vi kjørte bil og jeg synes så og si alle byene vi kjørte innom var koselige, det var utrolig vakkert overalt.

Anonymkode: ed237...a48

• 1 måned senere...
Skrevet
På 10.1.2019 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Vil bare tipse om Lago Maggiore i stedet for Garda. Litt mindre kaotisk og travelt. 

Stresa er en nydelig by. Vi bodde på hotell Grand Hotel Bristol. Nydelig utsikt over sjøen, og flott bassengområde! Flott med båtturer og sykkelturer :)

Tusen takk for tips!😀

Skrevet
På 12.1.2019 den 11.15, gard skrev:

Hei. Jeg synes Italia er flott og har vært der flere ganger - både for å gå på ski og om sommeren. Dersom dere leier bli kan dere komme dere kjapt rundt. Det kan være utrolig billig med leiebil (jeg bruker alltid http://www.autoeurope.no/ ). I milano vil jeg anbefale at dere booker billetter for å se The Last Supper av Leonardo da Vinci (se  http://legraziemilano.it/il-cenacolo/ ). Jeg har ikke så mye erfaring med sjøene nord for Milano (bortsett fra at jeg har sprunget et halvmaraton rundt deler av Lago Maggiore). Men dersom dere blir lei av livet rundt sjøene, kan dere kjøre sørover og det tar ikke lang tid å komme til matdistrikene rundt Parma og Modena der de lager parmaskinke, parmesanost, balsamico eddik osv. Så hvis dere er glad i mat så er dette en region som er utrolig spennende. 

Tusen takk for tipsene dine!😀

Skrevet
På 14.1.2019 den 14.08, dronningvinter skrev:

Min familie har vært i Riva del Garda en del ganger - det er en veldig liten men veldig hyggelig by som jeg kan anbefale å ha et par dager i :)

Takk!😀

Skrevet
På 14.1.2019 den 14.56, AnonymBruker skrev:

Vi var på ferie ved Gardasjøen for to år siden. Bodde fire dager i Bardolino en fantastisk by! Anbefales virkelig. Herfra tok vi båtturer til andre deler av sjøen blant annet Sirmione som var veldig fint (gammel borg bl.a.). Deretter kjørte vi til Malcesine og tok gondol til toppen av Monte Baldo - for en utsikt! Tok deretter bilferje over til vestsiden og avsluttet med noen dager i Salo.

Vi kjørte bil og jeg synes så og si alle byene vi kjørte innom var koselige, det var utrolig vakkert overalt.

Anonymkode: ed237...a48

Tusen takk!😀

Skrevet
På 14.1.2019 den 14.08, dronningvinter skrev:

Skriver under på denne har vært i Riva (snart 30 år siden men). Og det var en veldig koselig liten by. Men vær obs på at vannet i Gardasjøen er bikjekaldt. Kommer vel av at det er mye brevann fra alpene. Men skriver absolutt under på at Riva er en veldig koselig by.

AnonymBruker
Skrevet

Lazise! Forøvrig synes jeg Comosjøen er mye finere.

Anonymkode: 13825...be1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere ønsker å feriere ved Gardasjøen vil jeg anbefale Desenzano istedetfor Riva :) 

Anonymkode: 16149...544

AnonymBruker
Skrevet
På 10.1.2019 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Dette !     Maggiore er minst like idyllisk som Garda + mye mindre "kommersialisert og turistifisert".  Fantastiske båtturer bl.a. fra Stresa.  Anbefales, Google it.

Anonymkode: b7ba4...9ba

Skrevet

Vi var ved Gardasjøen for 2 år siden. Såååå fint ❤️

Bodde inne i gamlebyen i Sirmione størsteparten av tiden, men var også i Lasize. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...