Gå til innhold

Dere som kjøpte leilighet da dere var 25 eller yngre - hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles som man må ha master og deretter spare noen år for å få nok. Hvordan har dere andre fått råd uten evt arv?

Anonymkode: aa52d...e3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bygde hus da vi begge var 24. Den gangen kostet huset 800 000. Rentene var på 14%. 

Den gangen var det dyrt, og med rentene da, så ble det rådyrt! Vi fikk den gang lån uten egenkapital. 

Anonymkode: 44c8a...263

• Liker 3
Skrevet

Var enslig og jobba med søppelsortering. Ingen master her 

Anonymkode: f11a3...3aa

Skrevet

Jeg startet med en veldig billig, bitteliten leilighet i en bitteliten by i gokk. Ikke så spennende, men jeg kom meg inn på boligmarkedet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte min første når jeg var 23 år. Var ufaglært miljøarbeider i kommunen og er det fortsatt bortsett fra at nå jobber jeg 80%.

Fikk låne hele kjøpesummen, men dette var i 2004 i Oslo. Så ting er annerledes nå.

Har kjøpt og solgt siden da og tjent noen millioner. Har tre utleieleiligheter som gir bra inntekt. Kunne sikkert jobbet mnidre, men noe må man jo gjøre 😁

Anonymkode: c6ab3...6e6

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte førte leilighet som 20 åring med lærlingelønn. Er noen år siden, så måtte ikke ha egenkapital.

Skrevet

Kjøpte i 2015 som 25-åring og jobber som forsikringsrådgiver og har ikke utdanning.

Skrevet

Kjøpte i 2012, da var jeg 22 år, alenemor og jobbet som frisør. Fikk lån via kommunen uten egenkapital (lån for vanskeligstilte). 

Anonymkode: b35f7...e84

Skrevet

Helsefagarbeider og bilmekaniker. Vi var heldige fordi vi hadde kausjonister for manglende egenkapital. Hadde fått lån uten også, men da ville det blitt er dyrere lån. Kjøpte et par år før bankene ble så «strenge» og før boligprisene ble helt ville. Flaks. Tror ikke vi hadde fått kjøpt samme huset i dag

Anonymkode: a83f3...354

Skrevet

Kjøpte i 2014 og var 22. Jobbet i bar og resturant. 

Anonymkode: dd236...451

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøpte i 2014 og var 22. Jobbet i bar og resturant. 

Svarte bare halvveis. Fikk råd fordi jeg jobbet så mye at jeg ikke rakk å bruke noe. Delte utgifter til mat, kommunale avgifter og strøm med mamma.

Skrevet

Kjøpte min første leilighet når jeg var 21 år. Jobbet som resepsjonist. Og det var i 2003. Da kostet det ikke like mye for en 1roms som det gjør nå. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt da jeg var 25, hadde deltidsjobb ved siden av masterstudie, jobbet helger og ferier, sparte omtrent alt. Hadde nok kapital lenge før jeg gikk ut i fulltidsjobb. Hadde jobb med lav lønn, ingen tillegg.

Så det å ha god jobb, mastergrad, tjene masse, arve, ha foreldre som hjelper osv. er ikke nødvendig om du GIDDER å prioritere jobbing og sparing!

Anonymkode: 2942d...a09

• Liker 1
Gjest Lily_88
Skrevet

22 år, jeg jobbet på matbutikken i 50 %, mannen i et IT-firma. Han jobbet også bare 50 %. Null kr i egenkapital.

Skrevet

Samboeren min var 24 da vi kjøpte leilighet sammen. Han jobber som sykepleier. Hadde dog arvet, så er egentlig utenfor det du spør om her, hehe. Litt kjipt at det må være sånn.

Anonymkode: 775b9...6d3

Skrevet

Kjøpte i 2016 som 25-åring sammen med samboer på 28. Ingeniører begge to, ingen master. Han fikk forskudd på arv (ikke mye), jeg ingenting. Vi hadde spart i bsu og levde billig i 2,5 år før vi kjøpte. 

Anonymkode: c78f9...c91

Skrevet

Kjøpte siste året jeg studerte (master i økonomi). Jobbet 8+5timer hele sommerferien, og normale dager i de andre feriene. Så hadde endel egenkapital spart opp. Var kjedelig å jobbe så mye da, men kjekt å sitte på nedbetalt bolig i Oslo sentrum nå, 12 år senere :)

Anonymkode: 20100...280

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte leilighet for 1,9 på Grunerløkka når jeg var 24 år. Hadde jobbet siden jeg var 18, ingen utdannelse. Jobbet som resepsjonist på hotell. Var flink til å spare penger, så hadde 300.000 i ek. Pappa var kausjonist, hadde ikke gått uten..

Anonymkode: 88281...ae6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sparte som faen til jeg hadde nok egenkapital (jobbet MYE og bodde billig fra jeg var 18 år), fikk lån og kjøpte da jeg var 22. 

Leiligheten kosta 1,7 da.

Jobber i privat sektor, tredelt turnus som assistansekoordinator. Tjener ikke voldsomt mye, men nok til at det går rundt og til at jeg kan unne meg litt kos og moro og! 

Endret av Gismar
Skrevet

Kjøpte i 2014 som 21 åring. Jobbet som prosessoperatør, jobbet mye overtid og klarte å kjøpe uten hjelp fra foreldre. 

Anonymkode: a338e...64f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...