Gå til innhold

Ti forskjellige kaker eller to av hver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha et kakebord med ca 10 kaker.

Burde det være 10 forskjellige kaker, eller er det best om det blir f.eks 5 forskjellige, sånn at man har to like kaker? :) 

Anonymkode: 92d98...4bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs vel på hva slags kaker og størrelse på de? Er de store nok til at alle som kommer kan ta en bit hver? 

Anonymkode: caebd...fe3

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs vel på hva slags kaker og størrelse på de? Er de store nok til at alle som kommer kan ta en bit hver? 

Anonymkode: caebd...fe3

Tror kanskje ikke det, det er en av grunnene til jeg tenker på to av hver. Kommer 50-60 stk

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje ikke det, det er en av grunnene til jeg tenker på to av hver. Kommer 50-60 stk

Jeg ville valgt 3, 4 eller 5 forskjellige kaker, ettersom det ikke er alle som tåler eller liker det samme.

Anonymkode: 0b68a...802

• Liker 4
Skrevet

Sjokoladekake er f.eks. veldig populært og likt av mange, så den ville jeg nå hatt 2-3 stk av. Samme med de mest populære kakene. Bedre å ha 2 av hver enn 10 forskjellige og ukjente kaker, der kanskje halvparten blir rørt fordi det er de folk liker.

Anonymkode: 33088...6fb

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde det være 10 forskjellige kaker, eller er det best om det blir f.eks 5 forskjellige, sånn at man har to like kaker? :) 

Det bør være:

3 stk verdens beste, 3 stk sjokoladekake, 4 stk bløtkake :spise:  

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det bør være:

3 stk verdens beste, 3 stk sjokoladekake, 4 stk bløtkake :spise:  

Men... 60 gjester? Da må du  ha stooooooooore kaker om du bare skal ha 10 kaker

• Liker 4
Skrevet

Hadde vel tatt 3 med sjokolade, 3 bløtekaker og 2 x 2 andre.

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men... 60 gjester? Da må du  ha stooooooooore kaker om du bare skal ha 10 kaker

Hvor mye kake tror du folk spiser hvis 6 personer spiser opp en hel kake?

• Liker 11
Skrevet

Jeg syns det er kjempekult med masse forskjellige kaker. Kakebord ftw!

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, midlertidigbruker skrev:

Hvor mye kake tror du folk spiser hvis 6 personer spiser opp en hel kake?

Det er fort gjort hvis alle vil ha to kakestykker av verdens beste, to  kakestykker av sjokoladekaken og to kakestykker av bløtkaken. :spise: 30 kaker tenker jeg vi sier :jepp: 

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store er de  kakene i diameter?

Hvor mange kakestykker (normale kakestykkestørrelse) er det pr kake?

Skrevet

Takk for alle forslag :) kakene er etter en god middag og det vil bli servert diverse snacks også. Sånn hvis noen syns 10 kaker var lite :) 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for alle forslag :) kakene er etter en god middag og det vil bli servert diverse snacks også. Sånn hvis noen syns 10 kaker var lite :) 

Aha :) Ja, da holder det kanskje med 2 kakestykker pr person.

Skrevet

De fleste spiser vel ikke to kakestykker 😂

Jeg ville hatt to av de mest populære kakene (sjokoladekake, bløtkake og hva annet du har å velge mellom) også en av de kakene som kanskje ikke er så populære. 

Anonymkode: 07c1a...2ea

• Liker 3
Skrevet

Forskjellige kaker helst. Men man kan jo ha to ulike sjokoladekaker feks :) Viktigere at det er noe for en hver smak! :) Eks: To sjokoladekaker (ikke samme type!), en marsipankake, en ostekake, en bløtkake, en suksesskake, en oreokake, en kvæfjordkake, en iskake og en yoghurtkake.

Anonymkode: c1467...e6e

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste spiser vel ikke to kakestykker 😂

Anonymkode: 07c1a...2ea

Tja, ikke vær så sikker, nå som sukkerhysteri har blitt så moderne er det mange som ikke våger å ta mer enn to. Heldigvis er trenden så tydelig at vertinnen ikke blir fornærmet av den grunn. :opplyser:

Anonymkode: bad22...5a9

• Liker 1
Skrevet

Det holder i massevis med 10 kaker.  Ville hatt 10 forskjellige.

• Liker 1
Skrevet

Det er kjedelig å lage flere helt like kaker, men du kan fint lage ganske like kaker.

F.eks bløtkake kan lages med jordbærsyltetøy eller bringebærsyltetøy, med eller uten banan, fersken, friske/frosne bær, vaniljekrem, romkrem eller bare fløtekrem, sjokoladepynt, fruktpynt osv. Hvis du legger marsipanlokk på en av bløtkakene har du enkelt en marsipankake.

Formkaker kan også lages med samme grunnoppskrift med ulike smakstillsettinger og glasurer. Krydderkake, gulrotkake, sjokoladekake, sitronkake, marmorkake, appelsinkake osv. 

Ostekaker er også lett å variere.

Selv setter jeg mer pris på et kakebord der det er mye å velge mellom, heller enn å kunne smake på alle kakene. Likevel synes jeg det er rart om du skal bake alle kakene til et så stort selskap, for jeg er vokst opp med at det er vanlig at naboer, venner og familie bidrar i slike anledninger. At du skal bake ti kaker til så mange gjester synes jeg derimot ikke er så mye, litt avhengig av anledning. 

Anonymkode: bad22...5a9

Skrevet

Ts her.

Takk for alle tips :) 

tror vi lander på dette

1 stk marsipankake

1 stk gukrotkake

1 stk sjokoladekake

1 stk suksessterte 

2 ostekake

2 kaker med nøttebunn og bærmousse

makroner

evt pavlova også 

har valgt 2 stk av de kakene jeg vet er populære her

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...