shap Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Hei! Jeg og ei venninne skal reise på ferie sammen, men er veldig ubeslutsom om hvor vi skal dra. Vi har heldigvis klart å bestemme oss for å dra til enten Tokyo i Japan, eller Punta Cana i Den Dominikanske republikk. Vi er begge 21 år og liker å finne på mye gøy! Er det noen som har vært begge stedene, eller bare et av stedene, som kunne gitt en pekepinn på hvor vi helst burde dra? :) Jeg vet forresten at forskjellene er store både temperaturmessig og aktivitetsmessig, men hadde vært til stor hjelp om noen kunne gitt litt pekepinn ;)
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Hvis jeg ikke hadde noen som helst preferanse av de to hadde jeg gått for det billigste eller det med kortest flytid eller noe sånt. Anonymkode: 4945c...360
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2019 #3 Skrevet 12. januar 2019 Er jo to helt forskjellige reisemål. Foretrekker dere strender og karibisk kultur velger dere Punta cana. Er dere derimot ute etter en spesiell storbyferie med alt det innebærer av mat, underholdning, shopping, attraksjoner så velger dere Tokyo. Anonymkode: 23367...d4a 1
Alltidpånett Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Har bare vært i Tokyo, en uke full av opplevelser og inntrykk. Fra kultur og shopping, til mat og drinker på kule steder. Har laget noen artikler om det på reisenettstedet mitt, blant annet en guide med alt praktisk i Tokyo samt shopping. http://alltidreiseklar.no/category/japan/
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 Det er jo to helt forskjellige steder. Liker begge veldig godt. Dette kommer jo ene og alene på hva dere vil gjøre i ferien, hvilket klima dere ønsker, om dere fokuserer på shopping, mat, bading, og så videre. Går ikke an å sammenligne. Drar dere først til Tokyo ville jeg sett litt mer av Japan, lang reise for å kun være i en by. Anonymkode: 3fd97...c19
Gjest Linaria Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 Jeg elsker, elsker, elsker Tokyo. Beste byen i verden. Men om dere helst vil ligge på en stand, ikke dra dit. Det er også MYE mennesker der.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 Hadde valgt Den dominikanske republikk! Mye flottere der og mer kultur å oppleve, masse gøy. Tror dere kommer til å stortrives i varmen, vakker øy, karibisk musikk og kultur. Tokyo blir veldig by, mye underholdende og rart der men mye stress, eksos, og er dere som meg så liker dere heller ikke maten, mens karibisk mat er mye kylling og grilla mat som vi anser som sommerluksus her Det eneste som er viktig som gjelder overalt men særlig der er å passe på verdisaker, bruke beskyttelse og helst ta hepatitt vaksine før avreise om dere skal ha sex med noen, og selv om jeg kjenner mange som har hatt trygge og gode opplevelser med å på på billige hosteller der så ville jeg ha valgt et fem stjerners hotell resort både av sikkerhetsmessige grunner og for å få litt opplevelsen av en uforglemmelig ferie. Det er ikke farlig der, men i noen områder er det fattigdom og siden landet er populært reisemål for turister kan det skje at turister blir utnytter, for eksempel sjekka opp av menn og ranet når man tar de med seg til billighostellet uten resepsjon og vakter. Ikke noe dere skal gå å være redde for! Er ganske sikker på dere ikke blir utsatt for noe men greit å tenke smart uansett hvor i verden man reiser Anonymkode: 0bebc...a53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå