Gå til innhold

Mistrives her jeg bor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å gå på veggen i perioder. Bor på et lite sted på Østlandet, hvor folk er vanskelig å komme innpå.

Vi har ingen her på dette stedet, noe som gjør at vi sitter alene dag etter dag, år etter år. Kun når familie og venner kommer langveisfra, har vi besøk, eller når barna har sine venner på besøk. 

Jeg er dypt ulykkelig, og føler vi mangler sikkerhetsnett når vi står så alene. 

Har familie på annen kant av landet, men mannen vil ikke flytte... 

Anonymkode: 03dc6...fda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å finn deg arbeid et annet sted og argumenter med at dere må flytte fordi du har fått en bedre stilling på det nye stedet enn der dere er nå.

Anonymkode: 7954a...b11

Skrevet

Slik er det å være Norsk...flertaller har det slik. Null nettverk, flytt til en land med sosial kultur om du ønsker å få det bedre liv. For eks spania.

Bodd i spania selv, savner livet der. Alt skjedde ute, spiste ut hver kveld. Møtte mennesker, ikke for å drikke som nordmenn gjør.

Anonymkode: 09d0b...cc6

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik er det å være Norsk...flertaller har det slik. Null nettverk, flytt til en land med sosial kultur om du ønsker å få det bedre liv. For eks spania.

Bodd i spania selv, savner livet der. Alt skjedde ute, spiste ut hver kveld. Møtte mennesker, ikke for å drikke som nordmenn gjør.

Anonymkode: 09d0b...cc6

Ja, jeg mistenker at du har rett. På dette stedet vi bor, virker det som familie og evt barndomsvenner holder sammen. Nye ønskes ikke velkommen inn i varmen.

TS 

Skrevet

Hvorfor vil han ikke flytte? 

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden er en fin kontrast til alle dem som mener vi ikke er på vei til å bli et kaldere samfunn. Se tråden om uanmeldt besøk.

Nå nærmer det seg 10 år på nytt sted. Det er først de siste årene jeg har fått venner. Det tar tid som innflytter og voksen å bygge opp et nettverk. Men det løsner som regel til slutt. Selv om det kan koste deg/dere litt. Du/der må være rause. Invitere foreldre som henter barn på en kopp kaffe. Være aktive i skole/barnehage. Våge så snakke med naboen. Ofte vil dere kanskje øle dere avvist, men til slutt løsner det som regel. 

Ofte kan det også være lettere å bli venn med andre innflyttere til kommunen. Og når man først begynner å få et sosialt liv, så løsner det liksom og enda fler kommer til.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, nordlending skrev:

Hvorfor vil han ikke flytte? 

Jobb. Og det ER jo et godt argument. 

TS 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobb. Og det ER jo et godt argument. 

TS 

Han kan ikke få seg tilsvarende jobb ett annet sted? 

Skrevet
3 timer siden, nordlending skrev:

Han kan ikke få seg tilsvarende jobb ett annet sted? 

Mulig. Men han er over 50, og har ingen tilknytning til stedet jeg ønsker å flytte til...

TS 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig. Men han er over 50, og har ingen tilknytning til stedet jeg ønsker å flytte til...

TS 

Men hvis dere ikke har det der dere er nå... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...