Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spøsmålet er om slike saker er noe som Spesialenheten gidder å bry seg om...       

Det skader jo ikke å klage, men det er langt fra sikkert at det skjer noe som helst. 

Anonymkode: 9edee...445

Det er uansett viktig å melde slikt til rett instans.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov, men de gjør det nok likevel. 

Jeg var en stund sammen med en politi. Han innrømmet at han hadde sjekket meg. "Alle gjorde slikt" ifølge ham. 

Nå hadde jeg ingenting han kunne finne, men syntes det var ekkelt. 

Anonymkode: 5db87...c86

Anmeld!

Det er eneste måten å få slutt på denslags ukultur.. Jo flere som melder, jo vanskeligere blir det å slippe unna med slike overtramp.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov, men de gjør det nok likevel. 

Jeg var en stund sammen med en politi. Han innrømmet at han hadde sjekket meg. "Alle gjorde slikt" ifølge ham. 

Nå hadde jeg ingenting han kunne finne, men syntes det var ekkelt. 

Anonymkode: 5db87...c86

Ikke få alle politifolk til å fremstå som idioter da 🙂 veldig merkelig at han innrømte det ovenfor deg, og sa at "alle" gjør det. Men idioter fins i alle yrker, men "alle" er ikke altså.

Skrevet

Ingen hensikt i å anmelde sønnen til mannen din ihvertfall.. Det vil jo skape en konflikt uten like!

Hva med å spørre ham hva han fant, og så si noe om at du har opplevd mange vonde ting i oppvekst, men at du har kommet deg helskinnet gjennom til voksenlivet og derfor ikke liker å rippe opp i ting? Han har brutt noen grenser, men vil nok respektere det. 

Anonymkode: fd799...0e9

• Liker 4
Skrevet

Men ligger det faktisk logg med navn på folk som ble hentet av politiet for over 15 år siden? Trodde silke logger ble slettet etter 10 år, men mindre man har gjort noe alvorlig og fått det på rullebladet ? 

Anonymkode: 9f4a4...8aa

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, waco skrev:

Jeg forstår det bare ikke, - de menneskene som er mest interessante er jo dere som har opplevd noe. Å legge ting bak seg, aldri snakke om noe, - ikke reflektere over egne handlinger og ikke lære av eller lære bort hva som kan føre til at politiet kommer å henter deg, - hva skal du med livet du som ikke vil ha noen livserfaringer?

Menmen, folk velger sine liv, kanskje du har gitt inntrykk av at alt bestandig har stått bra til og at du aldri har hatt noen utfordringer i livet, - ja da må man jo holde seg til historien du har laget.

Jeg uthevet dette her jeg. Jeg har aldri laget meg en historie, jeg har aldri hatt noe annet enn dette å skjule, og grunnen til at jeg ikke har sagt noe om dette er fordi det ikke er sånn at jeg har en psykiatrisk sykdom som kommer opp igjen eller at en lignende hendelse vil skje at jeg blir syk å må hentes av politiet.

Når det gjelder livserfaringen så sitter jeg med det i bøtter å spann og jeg bruker det jeg har lært igjennom livet i jobb sammenheng.Enkelt fortalt, jeg mistet sønnen min  da jeg var 18, han døde i krybbedød, men jeg ble overbevist at det var min feil og fikk meg en psykisk knekk, jeg var hos legen min fordi jeg trengte noen å prate med, men han mente at jeg trengte et opphold da jeg sa at jeg ville dø, og jeg endte med at jeg ble hentet av politet da jeg ikke ville inn frivillig.

De 2 andre gangene var sånn at jeg ikke husker de en gang så lenge siden er det

Anonymkode: 5c445...dc4

• Liker 1
Gjest Sofia2018
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ligger det faktisk logg med navn på folk som ble hentet av politiet for over 15 år siden? Trodde silke logger ble slettet etter 10 år, men mindre man har gjort noe alvorlig og fått det på rullebladet ? 

Anonymkode: 9f4a4...8aa

Jepp, det gjør det, og venninnen min var i fylkesnemda i forbindelse med barnevernet og  da ble det at hun hadde krangelt med politet på byen tatt med , da altså  17 år senere.

Skrevet
18 hours ago, Oppgitt78 said:

Og du må regne med at det kommer for en dag hvis du anmelder han..

Hvis han sprer taushetsbelagt informasjon lager han mye større problemer for seg selv enn ved å snoke i journaler han ikke har tjenestemessig behov for å lese. Det var en sak om slik snoking i media for en stund siden, og så vidt jeg husker kom det fram at det i praksis blir sett gjennom fingrene med hvis ikke det gjelder mange tilfeller.

Anonymkode: 142d3...5a8

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han sprer taushetsbelagt informasjon lager han mye større problemer for seg selv enn ved å snoke i journaler han ikke har tjenestemessig behov for å lese. Det var en sak om slik snoking i media for en stund siden, og så vidt jeg husker kom det fram at det i praksis blir sett gjennom fingrene med hvis ikke det gjelder mange tilfeller.

Anonymkode: 142d3...5a8

Derfor er det viktig å anmelde slikt til spesialenheten, slik at ukulturen får litt (nødvendig) oppmerksomhet. 

Det er dessverre enkelte tjenestepersoner som ikke bør jobbe med det de gjør, og slike bør lukes ut tidlig. Jo flere som melder, jo større fokus blir det på problemet.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen hensikt i å anmelde sønnen til mannen din ihvertfall.. Det vil jo skape en konflikt uten like!

Hva med å spørre ham hva han fant, og så si noe om at du har opplevd mange vonde ting i oppvekst, men at du har kommet deg helskinnet gjennom til voksenlivet og derfor ikke liker å rippe opp i ting? Han har brutt noen grenser, men vil nok respektere det. 

Anonymkode: fd799...0e9

Hvorfor skal han respektere det når han i første omgang ikke hadde noe respekt for TS? 

Skrevet

Dette er like alvorlig som helsepersonell som sniker i journaler ( og det blir slått hardt ned på) eller nav ansatte som snoker. Det har vært oppe i media flere ganger og det er ulovlig og straffes. At politiet kan gjøre som de vil går ikke an. Dette må meldes i fra. Man bør ikke ha en slik jobb når man ikke klarer å styre nysgjerrigheten sin. Da er man uegnet. 

Anonymkode: b794b...30d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...