Gå til innhold

Dere som har flere hundre venner på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen har flere hundre venner på facbook, noen 1000. Dere som har så mange kjenner dere alle disse? Eller legger dere til butikkekspeditøren på butikken dere handler, som et eksempel. 

Ja, jeg lurer for jeg klarer ikke å se at noen kan kjenne så mange mennesker 

Anonymkode: 8acbe...b37

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser noen har flere hundre venner på facbook, noen 1000. Dere som har så mange kjenner dere alle disse? Eller legger dere til butikkekspeditøren på butikken dere handler, som et eksempel. 

Alle jeg har på listen er folk jeg har jobbet med, gått på skole med eller har eller har hatt en lengre relasjon til. Dog noen selvsagt mindre relasjon enn andre.

Har ca 600 venner på listen.

• Liker 8
Skrevet

Jeg har mange jeg studerte sammen med, folk jeg har truffet da jeg reiste som backpacker, tidligere partyvenner, har også flyttet mye og stadig blitt kjent med nye folk, samt tidligere kollegaer, barndomsvenner/gamle skolevenner. 

Anonymkode: c3e65...8ab

• Liker 3
Skrevet

TS her jeg syns det blir så rart å sende venneforespørsel, til folk jeg gikk i klassen med for 20 år siden, når jeg ikke har kontakt med dem.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her jeg syns det blir så rart å sende venneforespørsel, til folk jeg gikk i klassen med for 20 år siden, når jeg ikke har kontakt med dem.

Grunnideen til Facebook når det ble lansert, var nettopp å holde kontakt med folk du gikk på skolen med for 20 år siden. 

• Liker 11
Skrevet

Noen av oss ble med i Facebook for 10 år siden, og da var det mer normalt å legge til folk du gikk på skole med. 

30 fra barneskolen

30 fra ungdomsskolen

30 fra vgs, pluss kanskje 60 fra parallellklasser

100 fra fhs

100 fra studier

50 fra div jobber/kolleger

50 fra diverse frivillighet 

Alle folk man har hatt sosial omgang med i en periode av livet. Baller fort på seg.

Anonymkode: 9a217...2a8

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hatt en relasjon til alle jeg har på facebook. Er dog litt mer restriktiv nå enn før, så ligger på 400+ venner.

Skrevet

Jeg er (blitt?) veldig selektiv på hvem jeg er venn med, men etter forskjellige skoler, bosted, arbeidsplasser med gode miljøer, samt fritidsaktiviteter, barn og diverse årskull-grupper å være med der, er det vanskelig å ikke nå 600stk. Det er svært mange jeg ikke har kontakt med, men jeg synes det er en hyggelig tanke at alle som gikk i min vgs-klasse er på min facebookliste fortsatt - enda det er 12 år siden russetiden.

Må si jeg avviser venneforespørsler etter kjøp/salg på diverse kjøp/salg-sider, fjerne kolleger, snokere, folk jeg har møtt én gang på fest/sosiale lag, selvfølgelig samt personer jeg ikke kjenner overhode!

Anonymkode: 03abd...fbb

Skrevet

Jeg ble medlem av fb i 2007 og har ca 600 på vennelista mi. Vet hvem alle er, men er ikke venner med de fleste. De jeg har på facebook er en blanding av folk jeg har gått på skole med, fra ungdomskolen, vgs, folkehøyskole til høyskolen. Det er også kollegaer i vennelista mi på fb da jeg har jobbet litt gjennom årene. I tillegg kommer bekjente, familie medlemmer, felles venner, og egne venner av meg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nesten 1000 venner på facebook. Jeg kjenner alle, og jeg har et stort nettverk. De fleste kommer fra politikken, frivillig arbeid, skole/studier, trening, en del venner fra nett, andre venner og familie. Jeg legger ikke til folk som jobber i den lokale Rema-butikken, med mindre jeg kjenner dem nogen lunde. Det politiske nettverket er nok aller størst. 

Skrevet

Det er folk jeg har møtt gjennom livet, skolevenner, fritidsaktivitetvenner, sportsvenner, fra arbeidsplassene jeg har hatt gjennom åra,  venners venner, noen som jeg bare har møtt en gang på fest også. Men ja, unødvendig mange av dem. 

Anonymkode: 66cab...026

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke venner. Du forstår vel det? Kanskje 1-10 av de er venner.

Anonymkode: 577aa...6de

• Liker 2
Skrevet

Har hatt eller annen relasjon til de fleste, selv om den er på gruppenivå. Da jeg først fikk FB i 2007, var det sånn at alle på samme alder i hjembygda la til hverandre, selv om man ikke var venner. Senere har jeg studert ulike ting, blitt FB-venner med folk i kollokviegrupper, studentorganisasjoner, deltidsjobber, folk jeg har møtt på reise, og senest nå folk i min nåværende "voksenjobb". Har vel rundt 800 venner på FB.

Anonymkode: 98a1d...083

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt eller annen relasjon til de fleste, selv om den er på gruppenivå. Da jeg først fikk FB i 2007, var det sånn at alle på samme alder i hjembygda la til hverandre, selv om man ikke var venner. Senere har jeg studert ulike ting, blitt FB-venner med folk i kollokviegrupper, studentorganisasjoner, deltidsjobber, folk jeg har møtt på reise, og senest nå folk i min nåværende "voksenjobb". Har vel rundt 800 venner på FB.

Anonymkode: 98a1d...083

Ja, men det er jo ikke venner.

Anonymkode: 577aa...6de

• Liker 4
Skrevet

Har ca 3000. Kjenner ingen, men gøy å følge med på folke liv.

Anonymkode: e4498...c97

Skrevet

Fb er ut..

Anonymkode: d6ace...265

• Liker 4
Skrevet

Når jeg ser folk som har "mange tusen venner", tenker jeg at de har en veldig lav terskel for å legge til folk. Å puste i samme rommet er antagelig nok. Facebook er en glassmonter hvor alle kan se hvor populær en er, ut i fra hvor mange "venner" en har. Det er egentlig fryktelig trist. 

Akkurat det samme med det de fleste kommenterer på bilder som er lagt ut. Alt er så fantastisk og vakkert! Folk legger ut et glansbilde av sitt liv. Virkeligheten kan nok være en del beskere enn det de lar folk se. FB er en ekkel plass. 

Anonymkode: a0091...fbf

• Liker 2
Skrevet

Har ca 400, men selvsagt er det veldig få av dem som er venner. Har flyttet en del ganger, studert/jobbet ulike steder, har barn som går på skole og aktiviteter, så da har det ballet på seg over tid. Legger nesten aldri til folk selv, og avviser folk jeg ikke har møtt eller vet hvem er.

Er overhodet ikke opptatt av hvor mange venner folk har på FB. Noen har mange flere enn meg, og noen færre men det skyldes sikkert ulike ting. Noen er veldig restriktive med hvem de blir "venn" med, og det har jeg full forståelse for. 

Anonymkode: 61c2d...7d6

Skrevet

Noen ser på det som status. Gjennom et helt liv, blir du vel kjent med ca 1500 personer. Ser de som har 2000 venner, legger til alt de har møtt på sin veg. Nok at de har vært i samme rom. Noen samler venner på Fb... Ser eks på en som har ca 3000 venner, så var det 164 som trykte liker på et veldig fint bilde med en oppdatering. De fleste har aldri kommentert på noe. 

Jeg legger aldri til folk jeg treffer, og snakker med 1 gang i året. 

Jeg har kollegaer, og familie og noen venner. Noen er nære venner, så er det de som ikke er nær. Ca 60 personer. 

Når Fb kom var du utafor om du ikke kunne vise til en haug med venner. Folk la til kjendiser, ja alt de kunne få lagt til. I dag er dette Harry. 

Anonymkode: b9e9d...cb3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...