Gumman87 Skrevet 10. januar 2019 #1 Skrevet 10. januar 2019 Kan vi støtte hverandre her? 😃 Jeg er flink til å spise sunt og holde meg innen mine 1500 kalorier hele dagen, helt til jeg dumper ned i sofaen på kvelden! Kan vi ikke skrive til hverandre her da og motivere hverandre til å motstå fristelsen? For min del så er det gull verdt værtfall, med slik støtte og jeg tenker det kan hjelpe meg og flere andre med noen motiverende ord👍 DENNE SOMMEREN SKAL JEG KLE MEG I FINE KJOLER, MEN IKKE I STØRRELSE HEST!! 😃 noen som joiner? 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #2 Skrevet 10. januar 2019 Hvorfor lar du ikke bare være å slite sofaen på kvelden, når du vet det vil bli vanskelig? Kan gåren kveldstur, bort fra kjøleskapet i stedet f.eks. Anonymkode: 2f3b3...32d 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Hva er det du blir fristet til å spise på kvelden? Godteri og annet snacks? Eller "vanlig" mat? Når det gjelder godteri og snacks så kan man prøve å la være å kjøpe det når man er på butikken i utgangspunktet. Lettere å la fristelsen ligge akkurat i butikken fremfor å kjøpe det med hjem hvor fristelsen alltid er tilstede. Blir du sulten og føler for å spise noe, bør du kanskje se på sammensetningen av de 1500kcal'ene, om du kan endre innholdet her til mer mettende mat. Man skal i utgangspunktet ikke behøve å gå rundt sulten med cravings etter mat. Anonymkode: 2eaaa...84f
Tyttebæra Skrevet 10. januar 2019 #4 Skrevet 10. januar 2019 Jeg må drikke masse vann gjennom hele dagen for å slippe å bli sulten på kvelden 😊
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #5 Skrevet 10. januar 2019 Jeg har to ting som redder meg. Nr 1: håndarbeid. Om du ikke er flink til håndarbeid eller liker det, så brett litt tøy, vask en skuff på kjøkkenet eller stryk litt klær mens du ser tv. Nr 2: jeg bestemte meg for "periodisk faste" og at mat etter 19.00 er strengt forbudt. Når ingenting er lov, ikke yoghurt, banan, riskaker eller noe, så er det også lettere å ikke smugspise noe eller for mye fordi kun drikke uten kalorier er lov. Anonymkode: ba537...91b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 Hvis man ikke klarer å døyve cravingsene, kanskje det er mulig å spise noe slikt som agurkstenger og dip av mager kesam eller "drømmelett" rømme. Gjerne med en dipmix blandet i. Da får man noe litt smakfullt å tygge på uten at det teller stort på kaloriene. Anonymkode: 2eaaa...84f
drue Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 Kan du ikke spare noen av kaloriene til kvelden da?
pusejente Skrevet 10. januar 2019 #8 Skrevet 10. januar 2019 Dette er et problem for meg og.. men syns det er blitt mye lettere i det siste etter jeg kuttet ned på karbohydrater og tatt vekk alt av sukker. Har laga opp sukkerfri gele fra eldorado som står i kjøleskapet til en hver tid tilfelle jeg skulle bli fysen :)
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 Jeg tar meg gjerne en stor kopp te på ettermiddagen/kvelden, det dekker søtbehov og metter. Også spiser jeg kveldsmat, 2 knekkebrød med magert pålegg. Er jeg skikkelig fysen tar jeg meg frukt eller grønnsaker. Beregner kaloriinntaket slik at det er rom for det. Jeg klarer ikke å legge meg sulten for da får jeg ikke sove, så litt kveldsmat må til her. Anonymkode: 308b4...363
Kosemose123 Skrevet 10. januar 2019 #10 Skrevet 10. januar 2019 Et lurt tips er å spise enda mer på morningen og snacke sunde ting hver 3 time utover hele dagen da dette opprettholder og får i gang god forbrenning samtidig som man trener så klart. Å crave mat på kvelden er rett og slett et signal på at kroppen ikke får i seg nok næring. Og 1500kcal om dagen er greit nok, men jeg syntes det er litt for lite, hvertfall om du trener. Da risikerer du å gå ned i muskelmasse og, og jeg regner med at formålet er å bygge litt muskler samtidig som du går ned i fettprosent? et sunt og godt alternativ om kvelden om du er sulten er salat! Og du kan lage mange gode salater som er sunne, med feks avocado - uten å gå opp i vekt. Her er en oppskrift: salathode, ett kokt egg, mais, paprika, tomat, agurk, 1/2 avocado, en halv boks tunfisk (kan og byttes med lik mengde laks, kylling, ost og skinke, tacokjøtt etc, men da fjerner du gjerne egget.) og 10-15g med dressing ig en grov brødskive med litt smør. Men i all hovedsak: spis mer tidlig på dagen, gjerne noe som metter lenge som havregrøt eller musli og biola. Nøtter og frukt som mellommåltid er fantastisk. Anbefaler å mixe egen nøttvelanding da det ofte er mye salt i ferdigmixer.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, Kosemose123 skrev: Et lurt tips er å spise enda mer på morningen og snacke sunde ting hver 3 time utover hele dagen da dette opprettholder og får i gang god forbrenning samtidig som man trener så klart. Å crave mat på kvelden er rett og slett et signal på at kroppen ikke får i seg nok næring. Og 1500kcal om dagen er greit nok, men jeg syntes det er litt for lite, hvertfall om du trener. Da risikerer du å gå ned i muskelmasse og, og jeg regner med at formålet er å bygge litt muskler samtidig som du går ned i fettprosent? et sunt og godt alternativ om kvelden om du er sulten er salat! Og du kan lage mange gode salater som er sunne, med feks avocado - uten å gå opp i vekt. Her er en oppskrift: salathode, ett kokt egg, mais, paprika, tomat, agurk, 1/2 avocado, en halv boks tunfisk (kan og byttes med lik mengde laks, kylling, ost og skinke, tacokjøtt etc, men da fjerner du gjerne egget.) og 10-15g med dressing ig en grov brødskive med litt smør. Men i all hovedsak: spis mer tidlig på dagen, gjerne noe som metter lenge som havregrøt eller musli og biola. Nøtter og frukt som mellommåltid er fantastisk. Anbefaler å mixe egen nøttvelanding da det ofte er mye salt i ferdigmixer. Med all respekt, dette er bare tull. Man må ikke spise hver tredje time for å holde forbrenningen i gang og craving betyr ikke at kroppen ikke får nok næringsstoffer. 1500 kcal for en overvektig kvinne i begynnelsen av tredveåra er helt fint! 1300 kcal er det vektklubb og GR gjerne anbefaler og det ikke for lite for de fleste, om man ikke trener veldig mye. Og den der salaten din er en kaloribombe særlig med brødskive i tillegg. Nei, TS, om du vil ned i vekt må du spise ting med fiber, magert protein og sunt fett, men ikke overskride 1500 kcal. Anonymkode: c5bfb...8ee 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 Jeg synes det er lettere å være sulten på morgenen, for da er jeg på jobb og er opptatt. Sparer de kaloriene til kvelden, slik at jeg kan spise meg relativt mett da. Hvis jeg er fysen på noe godt, tar jeg meg en appelsin el.l. Det funker for meg! :) Anonymkode: b14f7...662
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nr 2: jeg bestemte meg for "periodisk faste" og at mat etter 19.00 er strengt forbudt. Når ingenting er lov, ikke yoghurt, banan, riskaker eller noe, så er det også lettere å ikke smugspise noe eller for mye fordi kun drikke uten kalorier er lov. Anonymkode: ba537...91b Samme her! Periodisk faste er gullegodt! Vann og te på kvelden bare. Har et annet tidspunkt til vanlig, senest kl 20. I dag ble det 18.45. Tenker jeg kan ta en 24 timer faste nå 😊 Anonymkode: 9d38d...5a4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #14 Skrevet 10. januar 2019 6 timer siden, Kosemose123 skrev: Et lurt tips er å spise enda mer på morningen og snacke sunde ting hver 3 time utover hele dagen da dette opprettholder og får i gang god forbrenning samtidig som man trener så klart. Å crave mat på kvelden er rett og slett et signal på at kroppen ikke får i seg Å spise så ofte vil gjøre at insulinnivået holder seg relativt høyt, og det er akkurat da man blir fysen på noe. At man må spise så ofte for å holde forbrenningen oppe er også bs, rett og slett. Å fucke opp forbrenningen skal så ufattelig mye til for å klare, og det er sannelig ikke gjort på en to tre. Anonymkode: 9d38d...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #15 Skrevet 10. januar 2019 Driver også periodisk faste, men motsatt: spiser dagens første måltid relativt sent, ca. kl 15-16 og siste måltid et sted mellom 21 og 22. Anonymkode: 18987...60a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå