AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #21 Skrevet 10. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS Jeg personlig står ganske nært at jeg kanskje må søke ufør 50%. Etter flere år med sykemelding/AAP, og nå snart med ferdig med alternativ arbeids-utprøving, så må jeg kanskje søke ufør ila året. Altså kanskje. Forhåpentligvis så vil arbeids-utprøving vise alternativ yrke som kan passe nåværende helse bedre. Dette håper JEG på. Det som ihvertfall er HELT SIKKERT er at jeg ville ha gjort hva som helst for å være så frisk at jeg kunne jobbet 100%. Å være syk var IKKE mitt valg. Å være på AAP var IKKE mitt valg. De som er så syke at de står i fare for å bli uføre "leker" IKKE at de er syke. De "LEKER" at de er friske Anonymkode: 0869b...338 Håper det ordner seg for deg! 🌼 Er selv midt i prosessen og venter på svar på delvis. Etter å ha presset kropp og helse til bristepunktet for å være «flink» og unngå nav i over 20 år. De siste setningene dine er utrolig viktige. Og så sanne. Dessverre er det noen som «leker» motsatt og gir gruppen et dårlig rykte. Anonymkode: c5d3f...898
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #22 Skrevet 10. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS Jeg personlig står ganske nært at jeg kanskje må søke ufør 50%. Etter flere år med sykemelding/AAP, og nå snart med ferdig med alternativ arbeids-utprøving, så må jeg kanskje søke ufør ila året. Altså kanskje. Forhåpentligvis så vil arbeids-utprøving vise alternativ yrke som kan passe nåværende helse bedre. Dette håper JEG på. Det som ihvertfall er HELT SIKKERT er at jeg ville ha gjort hva som helst for å være så frisk at jeg kunne jobbet 100%. Å være syk var IKKE mitt valg. Å være på AAP var IKKE mitt valg. De som er så syke at de står i fare for å bli uføre "leker" IKKE at de er syke. De "LEKER" at de er friske Anonymkode: 0869b...338 Veldig slitt denne nå. På tide å komme med noe nytt. Anonymkode: 41751...398 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #23 Skrevet 10. januar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig slitt denne nå. På tide å komme med noe nytt. Anonymkode: 41751...398 Den er høyst aktuell og noe å tenke på. Særlig for dere som (foreløpig) er frisk og rask og fordømmende. Anonymkode: c5d3f...898
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #24 Skrevet 11. januar 2019 Selvfølgelig er det mange der ute som ikke har noe å gå på. For disse er det helt riktig med ufør for eksempel. Men vi har nå engang et system som ikke er vanntett på å lose folk tilbake i arbeidslivet, for å si det pent! Det er ikke lett å komme tilbake i arbeidslivet etter mange års sykemelding eller AAP, og for noen, flere jeg kjenner, er vedtak om trygd en stor lettelse. De sier at de gjerne vil jobbe, og det tror jeg dem på, men de vil ikke og/eller orker ikke gjøre den psykiske innsatsen det er å komme seg på beina i arbeidslivet igjen. For mange av dem startet kanskje fraværet fra arbeidslivet med noe fysisk, men det er nesten uungåelig at fraværet ender opp med å også være en psykisk belastning. Det er en restarbeidsevne i mange av de som ender på trygd, og det er ikke kritikk av de trygdede, men av systemet som ikke klarer å pushe de ut i arbeidslivet igjen. NAV og samarbeidspartnere bør pushe med riktige midler; mestringsfølelse, gi mestringstillit, tilpasning og vise at de tror på brukerne sine. Sånn som det er for mange nå, formidler saksbehandlerene at de ikke tror på brukerne sine «Du sier du er syk, men vi tror ikke du er syk nok». Jeg kunne ønske det var mer fokus på: «Ja, jeg vet du er syk, men jeg tror du er viktig for samfunnet likevel. Jeg tror fremdeles du har noe å by på og bidra med i samfunnet! Skal vi sammen finne ut av hva det er?» Anonymkode: 52399...627 2
Edie Skrevet 11. januar 2019 #25 Skrevet 11. januar 2019 Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. Edie, adm.
Vox_populi Skrevet 11. januar 2019 #26 Skrevet 11. januar 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde, sannsynligvis i tillegg til jobb, skaffe deg litt kunnskap og empati. Det er svar som dette som ødelegger dette forumet. Dets navn er Forbruker, jus og økonomi, følgelig har empati ingen ting her å bestille.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #27 Skrevet 11. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det mange der ute som ikke har noe å gå på. For disse er det helt riktig med ufør for eksempel. Men vi har nå engang et system som ikke er vanntett på å lose folk tilbake i arbeidslivet, for å si det pent! Det er ikke lett å komme tilbake i arbeidslivet etter mange års sykemelding eller AAP, og for noen, flere jeg kjenner, er vedtak om trygd en stor lettelse. De sier at de gjerne vil jobbe, og det tror jeg dem på, men de vil ikke og/eller orker ikke gjøre den psykiske innsatsen det er å komme seg på beina i arbeidslivet igjen. For mange av dem startet kanskje fraværet fra arbeidslivet med noe fysisk, men det er nesten uungåelig at fraværet ender opp med å også være en psykisk belastning. Det er en restarbeidsevne i mange av de som ender på trygd, og det er ikke kritikk av de trygdede, men av systemet som ikke klarer å pushe de ut i arbeidslivet igjen. NAV og samarbeidspartnere bør pushe med riktige midler; mestringsfølelse, gi mestringstillit, tilpasning og vise at de tror på brukerne sine. Sånn som det er for mange nå, formidler saksbehandlerene at de ikke tror på brukerne sine «Du sier du er syk, men vi tror ikke du er syk nok». Jeg kunne ønske det var mer fokus på: «Ja, jeg vet du er syk, men jeg tror du er viktig for samfunnet likevel. Jeg tror fremdeles du har noe å by på og bidra med i samfunnet! Skal vi sammen finne ut av hva det er?» Anonymkode: 52399...627 Spørsmål til deg: Hvor mange av landets 350000 uføre tror du er reelt uføre og kan ikke jobbe mer? Tror du det finnes en ukjent prosentandel snyltere inni her? Om så, vil jeg gjerne at du tallfester hva du tror. Anonymkode: 41751...398
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #28 Skrevet 11. januar 2019 Jeg har aldri kalt de snyltere, slutt med stråmannsargumentasjonen. Og å «tallfeste hva jeg tror» ville vært helt uinteressant. Men at systemet ikke er optimalt tror jeg er hevet over enhver tvil. Anonymkode: 52399...627
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #29 Skrevet 11. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri kalt de snyltere, slutt med stråmannsargumentasjonen. Og å «tallfeste hva jeg tror» ville vært helt uinteressant. Men at systemet ikke er optimalt tror jeg er hevet over enhver tvil. Anonymkode: 52399...627 Jepp, slik svarer alle. "jeg vet det finnes snyltere, men vil ikke si hva jeg tror om hvor mange". Det er ikke stråmannsargumentasjon, som du ser er det et direkte spørsmål, med håp om et direkte svar. Men neida. Anonymkode: 41751...398
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #30 Skrevet 11. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det mange der ute som ikke har noe å gå på. For disse er det helt riktig med ufør for eksempel. Men vi har nå engang et system som ikke er vanntett på å lose folk tilbake i arbeidslivet, for å si det pent! Det er ikke lett å komme tilbake i arbeidslivet etter mange års sykemelding eller AAP, og for noen, flere jeg kjenner, er vedtak om trygd en stor lettelse. De sier at de gjerne vil jobbe, og det tror jeg dem på, men de vil ikke og/eller orker ikke gjøre den psykiske innsatsen det er å komme seg på beina i arbeidslivet igjen. For mange av dem startet kanskje fraværet fra arbeidslivet med noe fysisk, men det er nesten uungåelig at fraværet ender opp med å også være en psykisk belastning. Det er en restarbeidsevne i mange av de som ender på trygd, og det er ikke kritikk av de trygdede, men av systemet som ikke klarer å pushe de ut i arbeidslivet igjen. NAV og samarbeidspartnere bør pushe med riktige midler; mestringsfølelse, gi mestringstillit, tilpasning og vise at de tror på brukerne sine. Sånn som det er for mange nå, formidler saksbehandlerene at de ikke tror på brukerne sine «Du sier du er syk, men vi tror ikke du er syk nok». Jeg kunne ønske det var mer fokus på: «Ja, jeg vet du er syk, men jeg tror du er viktig for samfunnet likevel. Jeg tror fremdeles du har noe å by på og bidra med i samfunnet! Skal vi sammen finne ut av hva det er?» Anonymkode: 52399...627 Det er også mangel på arbeidsgiver som tør å ta en sjanse på den "ikke perfekte arbeidstager" Anonymkode: 62e0a...132 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #31 Skrevet 11. januar 2019 På 10.1.2019 den 9.32, FrodeF skrev: Hva feiler det deg? Alle som er friske burde få seg en jobb. Det er en grunn til at man får avslag på søknad om uføretrygd. Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm. Får hun avslag på ufør, så er hun helt klart ikke frisk nok til å søke jobb. Arbeidsgivere vil ikke ha henne heller. De vil ha friske folk, som kan stå på ekstra når det er behov for det.' Anonymkode: adf3d...62e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #32 Skrevet 11. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er også mangel på arbeidsgiver som tør å ta en sjanse på den "ikke perfekte arbeidstager" Anonymkode: 62e0a...132 På samme måte som den "ikke perfekte arbeidstaker" ikke tar sjansen på seg selv, men velter seg i selvmedlidenhet fordi andre ikke satser på dem. Anonymkode: 41751...398 1
Majott Skrevet 11. januar 2019 #33 Skrevet 11. januar 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål til deg: Hvor mange av landets 350000 uføre tror du er reelt uføre og kan ikke jobbe mer? Tror du det finnes en ukjent prosentandel snyltere inni her? Om så, vil jeg gjerne at du tallfester hva du tror. Anonymkode: 41751...398 Hvorfor bør hun tallfeste det? Har hun noe ansvar overfor deg? Ettersom du spør henne så hardt. Og hvorfor tror du at akkurat henne har ansvar for disse tallene?
emilie123 Skrevet 11. januar 2019 #34 Skrevet 11. januar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig slitt denne nå. På tide å komme med noe nytt. Anonymkode: 41751...398 Den er like aktuell
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #35 Skrevet 11. januar 2019 Akkurat nå, Majott skrev: Hvorfor bør hun tallfeste det? Har hun noe ansvar overfor deg? Ettersom du spør henne så hardt. Og hvorfor tror du at akkurat henne har ansvar for disse tallene? Man må virkelig lure på hvordan du kan få det til at jeg mener hun skal ha "ansvar" for noe tall. Jeg stiller et enkelt spørsmål, som fordrer et enkelt svar. Rett og slett hva mening denne brukeren har om hvor mange h*n tror av de 350000 uføre som snylter? Alle har en mening om dette. Siden du er her, retter jeg samme spørsmålet til deg: Hva tror du den evn prosentandelen av de 350000 uføre som snylter er? Anonymkode: 41751...398
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #36 Skrevet 11. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: På samme måte som den "ikke perfekte arbeidstaker" ikke tar sjansen på seg selv, men velter seg i selvmedlidenhet fordi andre ikke satser på dem. Anonymkode: 41751...398 Dårlig dag? Anonymkode: 62e0a...132
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #37 Skrevet 11. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig dag? Anonymkode: 62e0a...132 Nope. Aldri en dårlig dag her:-) Anonymkode: 41751...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå