Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått avslag på ufør trygd... Jeg trodde virkelig at jeg skulle få det innvilget. Men hva nå? Må jeg fortsette med behandling og aap, og bare la tiden gå før jeg kan søke på nytt? 

Jeg er så utrolig skuffet! 

Anonymkode: 5483c...a2d

Skrevet

Skaff deg en jobb

Anonymkode: 7a8f3...f17

• Liker 15
Skrevet

Klage på avslaget om du er uenig. Uansett be om møte med saksbehandler. Har du gått maks aap? 

Anonymkode: c5d3f...898

• Liker 9
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått avslag på ufør trygd... Jeg trodde virkelig at jeg skulle få det innvilget. Men hva nå? Må jeg fortsette med behandling og aap, og bare la tiden gå før jeg kan søke på nytt? 

Hva som er begrunnelsen for avslaget?

Anonymkode: 48128...8d2

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilket kontor som har behandlet søknaden? 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg en jobb

Fikk du det godt med deg selv nå? Ingenting er som å starte dagen med å være ekkel mot andre liksom? 

Anonymkode: 82a1a...717

• Liker 37
Skrevet

Det jeg har hørt er at de fleste som klager for det innvilget, så hvis du selv mener det er grunn for uføretrygd så klager du det inn 

Anonymkode: a5059...66b

Skrevet

Jeg fikk også avslag (ung ufør). Jeg oppfyller alle kriterier, men to ting ødela; Nav har, uten å ha noen dokumentasjon på det tatt seg frihet til å mene jeg har fungert godt i jobb tidligere. Noe som ikke stemmer. Pluss at jeg er enda ung (under 30), så hvem vet hva framtiden bringer. 

Så jeg skal søke på nytt om et halvt år. 

Skrevet

Klag på vedtaket der NAV egentlig ikke synes du er syk nok.

Anonymkode: 015a7...417

Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du det godt med deg selv nå? Ingenting er som å starte dagen med å være ekkel mot andre liksom? 

Hva feiler det deg? Alle som er friske burde få seg en jobb. Det er en grunn til at man får avslag på søknad om uføretrygd.

Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 7
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var grunnen til avslaget?

Anonymkode: 41751...398

Skrevet (endret)
23 timer siden, FrodeF skrev:

Hva feiler det deg? Alle som er friske burde få seg en jobb. Det er en grunn til at man får avslag på søknad om uføretrygd.

Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm.

Jeg er ikke TS men vanligvis så handler et avslag om uføretrygd om at man ikke er ferdig utredet eller ikke har fått avklart arbeidsevne/ rest arbeidsevne og at det sitter noen leger inni NAV jungelen og vurderer dette, på bakgrunn av det skriftlige arbeidet som NAV og div leger har gjort. Det kan i mange tilfeller være mangelfullt og som direkte konsekvens gå utover personer som helt klart er arbeidsuføre.

Endret av Edie
  • Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, FrodeF skrev:

Men ts burde få seg en jobb. 

Et avslag på uføretrygd er ikke det samme som at man er frisk. Du burde, sannsynligvis i tillegg til jobb, skaffe deg litt kunnskap og empati.

• Liker 26
Skrevet

TS: klag på vedtaket. Kontakt NAV for veien videre, det kan hende du ikke har rett på mere Aap, da må du søke sosialhjelp i perioden fram til klagen er behandlet. Kan være lurt å få noen til å hjelpe deg med klagen, det kan du få hjelp til på NAV om du føler du har god kontakt med saksbehandler. Eller noen du har tillit til av familie og venner.

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er begrunnelsen for avslaget?

De mener grunnet min unge alder så må det mer utprøving til. Enda jeg har vært i behandling for min sykdom i mange år og har gode papirer fra tidligere behandlere som også mener ufør er det riktige.  

Ts 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De mener grunnet min unge alder så må det mer utprøving til. Enda jeg har vært i behandling for min sykdom i mange år og har gode papirer fra tidligere behandlere som også mener ufør er det riktige.  

Ts 

Har du vært i utprøving? Arbeidsevnevurdering? Eller kun behandling? Du fikk godkjenning fra nav om å søke før du gjorde det? 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts 

Ok, har du hatt noen form for utprøving i aap perioden? 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H*n har stått opp med feil bein. Slike svar er standar i alle uføre trådene på KG. Alltid en gretten ab som må komme med et "Så skaff deg en jobb da" svar 

Anonymkode: d8211...ca7

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i utprøving? Arbeidsevnevurdering? Eller kun behandling? Du fikk godkjenning fra nav om å søke før du gjorde det? 

Jeg har prøvd jobb innenfor nav, samtidig som behandling i en lang periode over flere år. Har også vært hos flere spesialister som har skrevet vurderinger. 

Min saksbehandler var enig i å søke om ufør. Så håper dette ordner seg ved å klage på vedtaket. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg en jobb

Jeg er ikke TS 

Jeg personlig står ganske nært at jeg kanskje må søke ufør 50%. Etter flere år med sykemelding/AAP, og nå snart med ferdig med alternativ arbeids-utprøving, så må jeg kanskje søke ufør ila året. Altså kanskje. 

Forhåpentligvis så vil arbeids-utprøving vise alternativ yrke som kan passe nåværende helse bedre. Dette håper JEG på. 

Det som ihvertfall er HELT SIKKERT er at jeg ville ha gjort hva som helst for å være så frisk at jeg kunne jobbet 100%. Å være syk var IKKE mitt valg. Å være på AAP var IKKE mitt valg. 

De som er så syke at de står i fare for å bli uføre "leker" IKKE at de er syke. De "LEKER" at de er friske 

Anonymkode: 0869b...338

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...