Gå til innhold

Jeg får irettesettelse av sjefen, men ikke andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk refs og kvass melding av sjefen om at jeg måtte gå med arbeidsbukse. Det er en refleks i bunnen av buksen. Går med en signalgul jobbjakke med refleks, og det er i utgangspunktet enten underdel eller overdel som må være synlighetstøy. 

Dette etter en kollega som har plaget meg før "sladret" til sjefen om det. Det som jeg synes er feil er at minst 5 andre kollegaer heller ikke går med arbeidsbukse, men de får ikke irettesettelse ang dette. 

Føler jeg blir plaget/trakassert av den kollegaen som meldte ifra. Det har vært en episode hvor vedkommende gikk gjennom mine private ting og blandet annet tok bilder av seg selv med tingene og sendte rundt til andre kollegaer. Det var 2 personer som gjorde dette. Føler spesielt denne ene kollegaen er ute etter å ta meg. Nytter ikke å gå til verneombud, får det er han som er det. 

Noen tanker? Vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre. 

Anonymkode: 2bee1...96e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klag til sjefen på din kollega. Hvis det ikke fører frem, tips arbeidstilsynet.

Anonymkode: c1780...4c4

Skrevet

Søk ny jobb om du kan. Slike idioter forandrer seg ikke. Om du velger å gå til sjefen så vær sikker på at det er en sjef som har ryggrad, ellers blir alt bare verre. De fleste sjefer tar ikke i slike problemer, de lukker øynene for dem. Da har du bare skaffet deg enda flere problemer.

Anonymkode: c9527...e9e

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk ny jobb om du kan. Slike idioter forandrer seg ikke. Om du velger å gå til sjefen så vær sikker på at det er en sjef som har ryggrad, ellers blir alt bare verre. De fleste sjefer tar ikke i slike problemer, de lukker øynene for dem. Da har du bare skaffet deg enda flere problemer.

Anonymkode: c9527...e9e

Et kjempeproblem er ledelse generelt i dag. Tror det er vanskelig å finne en jobb med bra miljø i norge.

Anonymkode: 2e7e5...5b4

• Liker 1
Skrevet

Ikke heng deg opp i hvorvidt andre får refs eller ikke. Pass deg selv og gjør som du får beskjed om. 

Når det gjelder dine private ting.. . Har kollega vært hjemme hos deg og hentet ting? Det er vel begrenset hvor mye private ting man har på arbeidsplassen. 

Skrevet

Ta på deg arbeidsbukse og gjør jobben din. 

Når andre trakasserer deg, som å rote i dine ting, melder du i fra. Men, ikke gå og syt til sjefen om at andre ikke har på seg arb. bukse

Anonymkode: 64f26...69b

• Liker 3
Skrevet

Bytt jobb. Forskjellsbehandling er indikasjon på at man er i ferd med å bli presset ut. 

Anonymkode: 30192...729

• Liker 1
Skrevet

At arbeiderne velger å droppe sginaltøy, eller sikkerhet på arbeidsmaskiner er faktisk en del av grunnene til at arbeidsulykker skjer i disse yrkene. Ofte er det mer lettvint eller beleilig å gå i eget tøy, eller fjerne en rist som beskytter fra maskin, men noen ganger går det altså galt fordi arbeiderne kjører egen stil

https://www.dagbladet.no/mat/da-dana-49-skulle-plukke-opp-deigen-pa-coop-bakeriet-skjedde-det-fatale---armen-revet-av/70554767

Her fjernet de et deksel som beskyttet fra et tannhjul, fordi de gjorde jobbingen mer effektiv for de som var kjent med maskinene. 

Anonymkode: e4853...821

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...