AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Hvorfor lager dere fisketråder som denne? Anonymkode: db3b3...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Og dere som svarer på fisketråder og gjerne forteller både fornavn, alder, bosted og fødested +++: Hvorfor legger dere ut slik informasjon på kg? Anonymkode: db3b3...3eb 3
SoWhat? Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og dere som svarer på fisketråder og gjerne forteller både fornavn, alder, bosted og fødested +++: Hvorfor legger dere ut slik informasjon på kg? Anonymkode: db3b3...3eb Det har jeg også lurt på. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Det har jeg også lurt på. Takk for svar! Fisketråder blir også tatt opp i denne tråden: Anonymkode: db3b3...3eb
SoWhat? Skrevet 10. januar 2019 #6 Skrevet 10. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Fisketråder blir også tatt opp i denne tråden: Anonymkode: db3b3...3eb Så den også 😄 og lurer på det samme! 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 Jeg vet ikke hvorfor folk lager disse. De synes vel det er gøy å se hvem de «prater» med
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #8 Skrevet 10. januar 2019 Ganske spesielt. Nigeria calling. Anonymkode: a9dc7...acf 1
SoWhat? Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg vet ikke hvorfor folk lager disse. De synes vel det er gøy å se hvem de «prater» med Skal ikke ta for gitt at folk er ærlige. Ihverfall ikke når det kommer til yrker. Det var noen jeg resgerte på, og tenkte at hadde de hatt det yrket, så hadde de ikke opplyst om det på den måten. Ellers mister jeg litt troa på visse folk 🙂 verre med den spå-tråden hvor folk sikkert er ærlige. Tror de som lager slike tråder bare er nysgjerrige av en grunn, og det er ikke så lurt å svare på sånt. 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. januar 2019 #10 Skrevet 10. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og dere som svarer på fisketråder og gjerne forteller både fornavn, alder, bosted og fødested +++: Hvorfor legger dere ut slik informasjon på kg? Anonymkode: db3b3...3eb Jeg tror ikke folk tenker helt hva de gjør. De tror nok de er anonyme, lett å tenke slik. Og det gjør vel ikke noe at man vet navn, alder og sted såfremt denne informasjonen ikke kobles sammen med annen intim informasjon som er hemmelig? Om jeg het Karin og var lege, hva hadde problemet vært i at andre visste det såfremt de ikke koblet det sammen med at jeg var shizofren f.eks? (Dette var fiktive eksempler, ikke noe som handler om meg)
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg tror ikke folk tenker helt hva de gjør. De tror nok de er anonyme, lett å tenke slik. Og det gjør vel ikke noe at man vet navn, alder og sted såfremt denne informasjonen ikke kobles sammen med annen intim informasjon som er hemmelig? Om jeg het Karin og var lege, hva hadde problemet vært i at andre visste det såfremt de ikke koblet det sammen med at jeg var shizofren f.eks? (Dette var fiktive eksempler, ikke noe som handler om meg) Jeg har ikke oversikt over hva slik informasjon kan brukes til. Men noen har skrevet her på Kvinneguiden, at de gjenkjenner folk som har skrevet som anonym bruker i flere tråder og at de gjenkjenner de ut i fra skrivestil, eventuelle skrivefeil, setningsoppbygging m.m. Det finnes også program som enkelte bruker for å gjenkjenne tekster ut i fra slike detaljer som nevnt, og da kan de (etter hva jeg har forstått) analysere tekster fra mange forskjellige nettsted og finne ut at bruker ab123 i en tråd på Kvinneguiden f.eks har skrevet med sitt fulle navn i en debatt i en nettavis feks. Anonymkode: db3b3...3eb 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke oversikt over hva slik informasjon kan brukes til. Men noen har skrevet her på Kvinneguiden, at de gjenkjenner folk som har skrevet som anonym bruker i flere tråder og at de gjenkjenner de ut i fra skrivestil, eventuelle skrivefeil, setningsoppbygging m.m. Det finnes også program som enkelte bruker for å gjenkjenne tekster ut i fra slike detaljer som nevnt, og da kan de (etter hva jeg har forstått) analysere tekster fra mange forskjellige nettsted og finne ut at bruker ab123 i en tråd på Kvinneguiden f.eks har skrevet med sitt fulle navn i en debatt i en nettavis feks. Anonymkode: db3b3...3eb Wow, ufattelig at det er mulig. At folk gidder å drive på slik... fatter det ikke
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 8 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg tror ikke folk tenker helt hva de gjør. De tror nok de er anonyme, lett å tenke slik. Og det gjør vel ikke noe at man vet navn, alder og sted såfremt denne informasjonen ikke kobles sammen med annen intim informasjon som er hemmelig? Om jeg het Karin og var lege, hva hadde problemet vært i at andre visste det såfremt de ikke koblet det sammen med at jeg var shizofren f.eks? (Dette var fiktive eksempler, ikke noe som handler om meg) Du har nok rett i at mange ikke tenker over dette. Og mange av de har nok heller ikke kjennskap til hva andre kan greie å finne ut. Noen her på KG har også fortalt at de med letthet greier å finne IP-adressen til hvem som helst som har skrevet innlegg her, og da er man ikke mye anonym når man poster som anonym bruker og søker råd om helse, familie og samliv etc. Anonymkode: db3b3...3eb 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. januar 2019 #14 Skrevet 10. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har nok rett i at mange ikke tenker over dette. Og mange av de har nok heller ikke kjennskap til hva andre kan greie å finne ut. Noen her på KG har også fortalt at de med letthet greier å finne IP-adressen til hvem som helst som har skrevet innlegg her, og da er man ikke mye anonym når man poster som anonym bruker og søker råd om helse, familie og samliv etc. Anonymkode: db3b3...3eb Jeg er sjokkert, men ja, sier det igjen: at folk gidder å bruke tid på å spore opp tilfeldige folk. Må være en særinteresse.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #15 Skrevet 10. januar 2019 @Katten.2.0 postet denne linken i signaturfeltet sitt Du er IKKE anonym som AB. Anonymkode: db3b3...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #16 Skrevet 10. januar 2019 4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg er sjokkert, men ja, sier det igjen: at folk gidder å bruke tid på å spore opp tilfeldige folk. Må være en særinteresse. Du høres litt naiv ut. Jeg synes ikke det er helt utenkelig at noen kan finne informasjon de kan bruke i vinnings hensikt på ett eller annet vis. Eller for å skade folk, eller drive utpressing. Tror ikke mange gidder gjøre slikt av ren nysgjerrighet. Anonymkode: 6c375...251 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. januar 2019 #17 Skrevet 10. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres litt naiv ut. Jeg synes ikke det er helt utenkelig at noen kan finne informasjon de kan bruke i vinnings hensikt på ett eller annet vis. Eller for å skade folk, eller drive utpressing. Tror ikke mange gidder gjøre slikt av ren nysgjerrighet. Anonymkode: 6c375...251 Litt naiv er jeg nok ja 😝 Har fått øynene opp for at det er viktig å være forsiktig med å legge ut privatinfo om seg selv.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #18 Skrevet 10. januar 2019 Folk svarer sikkert bare noe random da mann 90 advokat oslo 🤪 Anonymkode: 85ea2...53f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #19 Skrevet 10. januar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke oversikt over hva slik informasjon kan brukes til. Men noen har skrevet her på Kvinneguiden, at de gjenkjenner folk som har skrevet som anonym bruker i flere tråder og at de gjenkjenner de ut i fra skrivestil, eventuelle skrivefeil, setningsoppbygging m.m. Det finnes også program som enkelte bruker for å gjenkjenne tekster ut i fra slike detaljer som nevnt, og da kan de (etter hva jeg har forstått) analysere tekster fra mange forskjellige nettsted og finne ut at bruker ab123 i en tråd på Kvinneguiden f.eks har skrevet med sitt fulle navn i en debatt i en nettavis feks. Anonymkode: db3b3...3eb De tror de gjør det. Disse tar seg nok selv litt for høytidelig og tror de har gått detektivhøyskolen:-) Anonymkode: 49dbe...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå