Gå til innhold

Kriterier for å velge forlover/-e?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bevisst lagt innlegget inn her og ikke under Bryllup da jeg ikke bare ønsker svar fra de som er i ferd med å gifte seg men også de som allerede er gift! :P

Så, alle gifte og de som er i ferd med å tre inn i "standen"... :wink:

Hvilke "kriterier" hadde/har du for å velge forlover?

* beste venn?

* eldste venn?

* familiemedlem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Beste venn. En som kjente meg godt og som kunne være sammen med meg på kjoleshopping o.l.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har mange venner, og led virkelig av valgets kvaler da jeg skulle gifte meg. Hadde disse å velge mellom:

2 nære og kjære venniner (vært venninner siden tenåra)

1 barnsomsvennine (mistet kontakt i tenåra, men tok opp igjen kontakten i voksen alder)

1 venninne som jeg har delvis vokst opp med og som jeg har delt leillighet med.

1 nær venninne som min mann hater

1 stk søster

Veide for og i mot, og endte opp med min søster. Hun har alltid vært der for meg, og jeg har et nært og godt forhold til henne. Ingen av de andre venninnene ble heller skuffet da....... :bryllup:

Gjest lilletroll
Skrevet

Mitt problem var at jeg ikke lenger hadde så nær kontakt med mine venner fra oppveksten. Så da hadde jeg valget om enten å ta den vennen jeg hadde hatt lengst, men som jeg ikke lenger hadde så mye kontakt med (som forøvrig også er hankjønn), den venninnen fra ungdomsårene jeg for tiden hadde mest kontakt med (men som jeg EGENTLIG ikke ville ha pga forhistorien), eller en venninne jeg bare hadde kjent i et år eller to.

Jeg endte opp med å velge min nyeste venninne som jeg hadde regelmessig kontakt med, og som jeg følte var rett person for oppgaven. Hun ble så glad at hun gråt, og jeg angret IKKE på valget. Det ble HELT riktig!!

Gjest skindeep
Skrevet

Dette spørsmålet har jeg også problemer med..

Har ei venninne som jeg har vært venninne med siden ung. skolen , Men vi er ikke så mye sammen lenger.

Så har jeg ei venninne som jeg ble kjent med for ca. 3-4 år siden og vi er sammen ofte!

Vet liksom ikke hvem jeg skal velge..

Ho som jeg har kjent siden ung.skolen er ei sånn som er knall å være sammen med når vi først er i lag, vi forstår hverandre så utrolig godt.

Det gjør jeg forsåvidt med ho andre også..

Nei , dette er vanskelig . Tror jeg tar med kjæresten min til utlandet og gifter oss der. så slipper vi å tenke på det.

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet

Det var aldri noen tvil om hvem som skulle være min forlover. Det måtte bli bestevenninna mi, punktum. I ettertid har vi vokst fra hverandre, men det kunne vi jo ikke vite da? Om vi hadde visst det tror jeg heller ikke det ville hatt noe å si, for den gangen var det riktig.

Mannen hadde også en av sine venner som forlover. Han hadde flere alternativer, men valgte min eks som førte oss sammen. I tilfelle noen skulle skrike opp over det valget: På det punktet var vi helt enige. Jeg satte (og setter) stor pris på at han fulgte oss "hele veien fram" og fortsatt er en god venn.

Skrevet

Har bare en ordentlig god venninne og henne har jeg kjent siden vi var små. Dermed var valget enkelt. Kunne forsåvidt også valgt min søster siden vi er veldig nær hverandre, men slik ble det ikke. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde og dette problemet... Alle mine gode venninner fra ungdomsårene bor langt unna, og jeg har ikke mye kontakt med dem. Derfor føltes det ikke naturlig å be dem om å være forlover. Ikke har jeg søstre heller. Men jeg har en venninne som jeg har kjent litt i en 4-5 år, og etterhvert ble hun sammen med, og giftet seg med min kjæres beste kamerat. Så han ble forlover til min samboer, og jeg spurte henne. Hun var den jeg hadde diskutert bryllup med, hun var med på brudekjoleprøving m.m. Vi er ikke veldig nære venninner, men går godt overens, og hun er 100% til å stole på. Er glad for at jeg valgte henne til forlover, og er glad for at hun bor i nærheten. Men det var kke et enkelt valg...det skal liksom være "bestevenninnen", og det passet ikke helt i mitt tilfelle...

Gjest Gjesta
Skrevet

Valget stod mellom kusinen min og søsteren min som begge er mine beste venner.

Siden vi skulle ha et lite bryllup, uten venner tilstede, valgte jeg kusinen min til forlover - fordi jeg gjerne ville dele dagen med henne. Søsteren min kom jo uansett til å være med hele veien - både i planlegging og på selve dagen! :wink:

K

Skrevet

Velg din beste venn i dag slik som Lilletroll gjorde !

Gjest Anonymous
Skrevet

min forlover var min tilkommendes eks, og hans forlover var hans eks' samboer. Brudesvenner var vårt barn og hans og eksens barn... koselig å blande familiene sammen, men ikke alle i resten av familiene som syns dette var helt ok...

Gjest gjest1
Skrevet

Da jeg valgte forlover så ønsket jeg en venninne som har kjent meg siden ungdomsårene, en som står meg nært og som jeg den dag i dag har god kontakt med og som jeg også fremover vet at kommer til å være i livet mitt.

Jeg har også venninner fra voksen alder som jeg har bodd sammen med under studiedagene som jeg var veldig nær, men kontakten de siste årene har vært så som så.

Mange velger søsken som står dem nært men jeg har kun en eldre bror og vi snakkes sjelden, så det var uaktuelt.

Skrevet

Jeg valgte min beste venninne. Det har vi vært siden vi møttes i barnehagen, så hun kjenner meg ut og inn! Det er vel det som er viktigest, velge en person som kjenner deg godt, og som vet hva du liker, og hvordan du vil ha bryllupet ditt.. Så er det også enklere for henne å hjelpe til! :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvis jeg, eller bestevenninna mi skulle gifte oss, skal jeg være forloveren hennes og omvendt. Vi har vært bestevenner i 19 år. :)

Skrevet

Synes ikke det er noe fasit-svar på dette, men en som du har minner med og som du har delt gleder og sorger og står deg nær. Så er det underordnet om dette er en fra famlien eller ikke synes jeg.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg vil egentlig har min beste kamerat, men han er så rotete at han nok ikke kommer til å huske bryllupsdatoen engang. Blir nok min nærmeste venninne, men det er LENGE til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...