Gå til innhold

De som har hest, hvor mye har dere i lønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener 400.000 og har 2 hester oppstallet hjemme, men det er dyrt altså med denne lønna...

Hvor mye tjener dere?

Anonymkode: 9222f...2c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har nå ikke en hest, men liker å kalle flyet mitt for en hest.. 
1.2mil, pilot.. 

Anonymkode: 7751b...40b

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har nå ikke en hest, men liker å kalle flyet mitt for en hest.. 
1.2mil, pilot.. 

Pilotstudent her! :) Ikke ofte jeg leser fra piloter på dette forumet.. 

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: d3ef3...efa

AnonymBruker
Skrevet
Just now, FunnyBoy123 said:

Pilotstudent her! :) Ikke ofte jeg leser fra piloter på dette forumet.. 

Joda, er innpå i blant.. Kom akkurat hjem fra jobb, etter 9 timers jobbing..  Det å fly og leve ut drømmen i en høyde på 14 000 meter er helt fantastisk! Masse lykke til med pilotstudiene! Bare til å glede seg! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to hopper nå og vi tjener vel en 600tusen hver :)

Anonymkode: 80df5...05d

AnonymBruker
Skrevet

Hva krever egentlig en hest av utgifter utenom stallplass, og hvor mye koster det?

Anonymkode: 58fb7...b67

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva krever egentlig en hest av utgifter utenom stallplass, og hvor mye koster det?

Strø, høy, kraftfôr, hovpleie, vaksiner..... noen produserer for selv, andre må kjøpe høy for 6 kr kg og det går 12-15 kg for dagen.... Noen skor selv, andre skor ikke, noen må betale 1500 kr hver 4-6 uke....

Blir litt som å ha bil. Noen må leie parkeringsplass, noen kan ta mye vedlikehold selv....

Anonymkode: d0551...ed0

Skrevet

Ca700000 hver  4 hopper

Skrevet
På 9. januar 2019 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Vil egentlig ikke tenke på det :p Jeg kan svare på dette siden jeg har hester hjemme, og dermed kun betaler de reelle utgiftene.

Jeg forsøker å gjøre det så billig som mulig selvsagt. Utgift nummer 1 er høy, etter denne høykrisen.. Tidligere kjøpte jeg høyball for 350 kr stk fra nabo, nå koster en høyball 2500 kr. Blir nok dyrere for meg da jeg ikke kan kjøpe hele lass..

Det går 2 høyballer i mnd på mine 2 hester = 5000 kr i høy.

Flis = ca 2 baller flis i uka dvs = 800 kr mnd. 

Kraftfôr = Vil tippe jeg bruker 400 kr mnd på kraftfôr inkl vitaminer, kraftfôr og biotin

Utstyr = ca 10.000 kr i året for grimer, dekken, hovrasper og lignende + småting som hovolje, børster etc. Har unghest så sal, vogn, sele og slike ting må jeg begynne å spare til

Jeg trimmer høver selv, men må som sagt oppdatere raspen jevnlig, og har litt annet hovutstyr å rutte med. Hovtrimmer ville ikke vært min største utgift, men når jeg gjør en like god jobb selv synes jeg det er greit å gjøre det selv. Er også over gjennomsnittet interessert i høver.

Andre utgifter er strøm, gjerder, vedlikehold, trillebårer, vannbøtte med strøm for vinteren (som koster typ 4000 kr, men har hatt den samme i 7 år) osv.

Hest var ikke så dyrt før høykrisen, da ble det altså rundt 1000 kr per hest for de rent faste utgiftene, nå er det ca 6200 kr for to hester for helt faste utgifter, men når jeg tenker på det er ikke 3100 kr per hest ille. Men nå er den ene min en veldig liten, og den andre unghest. Så dette blir jo bare dyrere etterhvert.

Anonymkode: b150d...953

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...