AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Jeg vet at man ikke kan punktslanke.. men jeg har trent og spist sunt i ca 3-4 mnd nå. Har riktignok ikke trent så mye.. bare styrke 1-2 ganger i uka, men nå har jeg begynt å trene litt hjemme også. (Jeg starta idag haha) Jeg gikk fra å ikke trene noe og å spise alt for mye mat og godteri hver dag til å spise mindre og oftere og mye sunnere og trene litt så jeg har gått ned noe rundt 10 kg. Jeg veier 65 nå (168 høy) og jeg veide et sted rundt 75 i sommer. Men magefettet og hoftene vil virkelig ikke bort! Jeg må jo tydeligvis ha blitt noe tynnere ifølge vekta men får ikke noe flatere mage.. er det noen som har noen konkrete tips på øvelser eller mat? Jeg bor hos foreldre og kan ikke velge egen middag, men spiser ikke så mye middagsmat også passer jeg på å spise masse grønnsaker og ikke mye saus og potet osv. til frokost/lunch/kveldsemat spiser jeg vaneligvis knekkebrød eller proteinbarer. Er det bare å fortsette som jeg gjør og håpe på resultater før sommeren eller gjør jeg noe feil? Jeg vil gjerne ha litt definert mage.. når jeg trener trener jeg mest Styrke (mage,rygg,rumpe,lår og armer) og litt kondis som oppvarming somregel.. Anonymkode: a0338...bf9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Er du kvinne, så skal du ha fett på mage, lår og hofter. Du har en BMI på rundt 23, dvs du har normal vekt, så du har antakeligvis normal mengde fett, plassert normalt, på kroppen. Skal du bli mer definert, må du nok ned i vekt og/eller opp i muskelmasse. Anonymkode: eefc3...1a1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du kvinne, så skal du ha fett på mage, lår og hofter. Du har en BMI på rundt 23, dvs du har normal vekt, så du har antakeligvis normal mengde fett, plassert normalt, på kroppen. Skal du bli mer definert, må du nok ned i vekt og/eller opp i muskelmasse. Anonymkode: eefc3...1a1 Jeg er kvinne ja, men har for mye fett på både mage,hofter, lår og armer etter min smak. Selvom jeg veier 65 nå og det ikke er mye så er jeg fortsatt chubby. Jeg synes det er fint med litt fett men ikke så mye som jeg har -ts Anonymkode: a0338...bf9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Du er sannsynligvis ung, og bør derfor trene mye mer høy intensitet, intervaller (f.eks løping). I tillegg bør du kutte ut proteinbarer, det er ofte mye kalorier. Lag deg heller litt eggerøre sammen med knekkebrødet. Anonymkode: 02b10...5da
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Jeg veide det samme som deg i sommer. Så gikk jeg ned 10kg, og føler meg mye mer vel som 55kg. Magen er nesten flat, og resten er også ganske slank. Jeg har ikke trent da, hadde sikkert blitt enda bedre dersom jeg hadde gjort det i tillegg til kostholdet. Anonymkode: 84323...64b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg veide det samme som deg i sommer. Så gikk jeg ned 10kg, og føler meg mye mer vel som 55kg. Magen er nesten flat, og resten er også ganske slank. Jeg har ikke trent da, hadde sikkert blitt enda bedre dersom jeg hadde gjort det i tillegg til kostholdet. Anonymkode: 84323...64b Hvordan ble du så slank med bare kosthold? -ts Anonymkode: a0338...bf9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er sannsynligvis ung, og bør derfor trene mye mer høy intensitet, intervaller (f.eks løping). I tillegg bør du kutte ut proteinbarer, det er ofte mye kalorier. Lag deg heller litt eggerøre sammen med knekkebrødet. Anonymkode: 02b10...5da Jeg er 22. Jeg hater å løpe på mølla, så pleier å bruke romaskin istede som oppvarming, synes det er gøy å gå tur ute i fort tempo men det er så og si umulig nå som det er is overalt.. de proteinbarene er det ca 200 kalorier i, men det er jo like mye i 2 knekkebrød med pålegg ca.. og de barene metter mer, men spiser de ikke hver dag -ts Anonymkode: a0338...bf9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ble du så slank med bare kosthold? -ts Anonymkode: a0338...bf9 Jeg syns det er lettest å gå ned i vekt ved å innta lite kalorier. Jeg blir sulten av å trene, og spiser lett opp de få kaloriene jeg faktisk forbrenner ved å trene. Mitt mål var å bli slank, hadde ikke som mål å bli trent eller sterk. Anonymkode: 84323...64b 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er lettest å gå ned i vekt ved å innta lite kalorier. Jeg blir sulten av å trene, og spiser lett opp de få kaloriene jeg faktisk forbrenner ved å trene. Mitt mål var å bli slank, hadde ikke som mål å bli trent eller sterk. Anonymkode: 84323...64b Så bra at det funket for deg, jeg føler jeg må trene litt på sia, men spiser ikke mer selvom jeg trener -ts Anonymkode: a0338...bf9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 Kutt ned på karbs. Dvs potet, pasta,ris, rotfrukt, frukt, sukker. Spis gjerne litt mer protein istedet, hvis du blir sulten. Og få i deg nok salt. Anonymkode: a95bf...6b6
pusejente Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 karbohydrater ( spesielt sukker) kan faktisk ha noe å si for overflødig fett på hoftene om vekta er normal, unngå for store blodsukkerstigninger. Søvn og styrketrening ! 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 Mage og livvidde er det siste stedet kvinner og menn går ned på. Der hamstrer kroppen fett til dårligere tider. Du må smøre deg med tålmodighet og fortsette i det gode sporet du er inne på. Trening (minst 2 ganger i uken, + gåturer) og kosthold. Gå så mye som mulig! Hver brukte kalori teller. Anonymkode: 257cc...0e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kutt ned på karbs. Dvs potet, pasta,ris, rotfrukt, frukt, sukker. Spis gjerne litt mer protein istedet, hvis du blir sulten. Og få i deg nok salt. Anonymkode: a95bf...6b6 Har du noen forslag til hva jeg evt kan bruke istedenfor ris som er sunnere og metter litt? Anonymkode: a0338...bf9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #14 Skrevet 10. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du noen forslag til hva jeg evt kan bruke istedenfor ris som er sunnere og metter litt? Anonymkode: a0338...bf9 Lurer på hvorfor alle stiller akkurat de samme spørsmålene. TS, et balansert kosthold er sunt. Når du spiser de kaloriene du skal ha, i form av et variert kosthold, blir du passe mett. Du bestemmer selv hva du skal spise, ut fra hva du har lyst på. Anonymkode: eefc3...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #15 Skrevet 10. januar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvorfor alle stiller akkurat de samme spørsmålene. TS, et balansert kosthold er sunt. Når du spiser de kaloriene du skal ha, i form av et variert kosthold, blir du passe mett. Du bestemmer selv hva du skal spise, ut fra hva du har lyst på. Anonymkode: eefc3...1a1 Ja Såklart, men jeg tror en stor del av vektnedgangen min er forde jeg byttet ut brød med knekkebrød, lyse burgerbrød med grove, fries med grønnsaker osv. Ellers spiser jeg stort sett hva jeg har lyst på men i moderate mengder, men synes det er gøy å bytte noen ting ut med litt sunnere varianter så jeg føler at jeg kan ha enda bedre samvittighet etterpå. Men jeg lurte jo bare på hva som kan være et bra alternativ til ris da😂 -ts Anonymkode: a0338...bf9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #16 Skrevet 10. januar 2019 Spis den "vanlige" maten du, ikke lag deg et håpløst opplegg du ikke klarer å holde. Du må komme i gang med skikkelig styrketrening 2-3 ganger i uka. Der du virkelig bruker krefter, dette former kroppen din. Proteinbar er nødmat. Fokuser på ren mat. Anonymkode: 34333...be7
spegel Skrevet 10. januar 2019 #17 Skrevet 10. januar 2019 Ts etterspør alternativ til ris, jeg har et godt alternativ som jeg bruker ofte! Rasp blomkål og finhakk et par hvitmøksfedd. Dette steiker du på panna i litt smør, og krydrer med salt og litt pepper evt. Veldig god og sunn erstatning for ris. 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #18 Skrevet 10. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja Såklart, men jeg tror en stor del av vektnedgangen min er forde jeg byttet ut brød med knekkebrød, lyse burgerbrød med grove, fries med grønnsaker osv. Ellers spiser jeg stort sett hva jeg har lyst på men i moderate mengder, men synes det er gøy å bytte noen ting ut med litt sunnere varianter så jeg føler at jeg kan ha enda bedre samvittighet etterpå. Men jeg lurte jo bare på hva som kan være et bra alternativ til ris da😂 -ts Anonymkode: a0338...bf9 Hva som er et bra alternativ til ris, avhenger av hva du vil ha isteden. Det er ikke noe mystisk. Vektnedgangen din skyldes ene og alene at du har vært i et kaloriunderskudd. Et tips: Ikke knytt moral opp til mat. Du kommer til å slite deg ut. Anonymkode: eefc3...1a1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #19 Skrevet 11. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja Såklart, men jeg tror en stor del av vektnedgangen min er forde jeg byttet ut brød med knekkebrød, lyse burgerbrød med grove, fries med grønnsaker osv. Ellers spiser jeg stort sett hva jeg har lyst på men i moderate mengder, men synes det er gøy å bytte noen ting ut med litt sunnere varianter så jeg føler at jeg kan ha enda bedre samvittighet etterpå. Men jeg lurte jo bare på hva som kan være et bra alternativ til ris da😂 -ts Anonymkode: a0338...bf9 Sunnere alternativer til hvit ris kan være: fullkonsris, byggris (min personlige favoritt) eller quinoa. Fortsatt karbo, men grovere og metter lengre. Fullkonsris og byggris er jo så lite radikalt at du helt sikkert kan få med hele familien på å bytte, i alle fall av og til. Og hvis ikke, så er det praktisk talt 0 ekstrajobb å koke seg en sånn boil-in-bag pose. Anonymkode: 45657...f1e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2019 #20 Skrevet 11. januar 2019 Jeg elsker quinoa! 😄 Så det er et veldig bra alternativ til ris, syns jeg. Det er såkalt "supermat" også, med masse god næring og en del proteiner. Anonymkode: 107b7...d2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå