AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Har en venn jeg nylig oppdaget har deaktivert sin fb-konto. Jeg ble veldig overrasket, for han han har jo vært aktiv bruker, har en del følgere. Jeg vet han har vært litt nedstemt av og til i det siste, men ikke noe alvorlig, som jeg har forstått. Jeg sendte han en melding på messenger nesten et døgn før jeg fant ut at kontoen var deaktivert. Den meldingen står som sendt, og ikke levert. Men husker at da jeg sendte meldingen, så stod det at han var aktiv for mindre enn en time siden. Uff, jeg blir nesten paranoid, tenker at han ikke ville lese meldingen min, fikk nok og deaktiverte profilen. En uke tidligere så maste jeg litt på han om en sak. Men vi hadde en bra samtale etter det, syntes jeg. Så jeg sendte han bare en vennlig melding nå sist, og spurte om noe helt annet som jeg hadde glemt å få en oppdatering på. Likevel er jeg redd for at han har fått nok av meg. Hvor vanlig er det at man får nok av facebook og bare deaktiverer for en periode? Har du venner som har gjort det? Anonymkode: 64e72...09c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Spør han rett ut, du får ingen svar her Anonymkode: eb05e...2e1 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spør han rett ut, du får ingen svar her Anonymkode: eb05e...2e1 Nei, det tør jeg ikke, hvis han synes jeg har vært masete. Da føler jeg at jeg bare må ligge unna. Anonymkode: 64e72...09c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Facebook er jo ganske utdatert og kjedelig, sett mange som har lagt ned profilen i det siste Anonymkode: eb05e...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Facebook er jo ganske utdatert og kjedelig, sett mange som har lagt ned profilen i det siste Anonymkode: eb05e...2e1 Nei, vi er i 30-40-årene, hvor også messenger brukes mye. Anonymkode: 64e72...09c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 Sikker på at han ikke har blokket deg? Anonymkode: e0e26...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Jeg deaktiverte fb profilen min for 4-5 år siden. Glemte hele greia i flere år, gikk inn der rett før jul for å slette hele greia permanent. Så det finnes mennesker som både deaktiverer og sletter profilen din. Anonymkode: 3e8cd...973 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg deaktiverte fb profilen min for 4-5 år siden. Glemte hele greia i flere år, gikk inn der rett før jul for å slette hele greia permanent. Så det finnes mennesker som både deaktiverer og sletter profilen din. Anonymkode: 3e8cd...973 *Sin. 😊 Anonymkode: 3e8cd...973
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 Hvordan vet du at han ikke har blokkert deg? Jeg har gjort det omvendt. Har blokkert en person på Messenger så han ikke får til å sende meg meldinger, men vi er fortsatt venner på Facebook og kan se hverandres profiler på helt vanlig måte. Anonymkode: e5a7e...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 Det står at kontoen er deaktivert. Det gjør det også når jeg søker han opp fra en annen profil. Pluss at det kommer på googlesøk på navnet hans at facebook-linken til navnet ikke finnes. Anonymkode: 64e72...09c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #11 Skrevet 9. januar 2019 jeg kjenner 3 stk jeg kommer på i farten som har deaktivert kontoen. En pga det som kom fram ifjor om at facebook hadde solgt personopplysninger til det engelske firmaet. De to andre jeg kjenner deaktiverte fordi de følte de brukte for mye tid på facebook. Jeg ser ikke noe galt i det. Hvis man sliter med et eller annet er det også greit å være passiv bruker en stund, om man har det vondt og sammenligner andres "perfekte liv" så kan det være mer en negativ greie å ha det enn noe som gir deg noe. Anonymkode: 10c40...169
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #12 Skrevet 9. januar 2019 Jeg er så redd for at han ikke vil ha kontakt mer. Han har vært dårlig på å ta kontakt det siste året. Men jeg har likevel sett på oss som gode venner i bunnen. Får litt panikk av dette, selv om jeg jo ikke kommer til å foreta meg noe nå. Best å la han være i fred. Noen som har noen trøstens ord? Kan det være at jeg bekymrer meg uten grunn? Erfaringer? Anonymkode: 64e72...09c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #13 Skrevet 9. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en venn jeg nylig oppdaget har deaktivert sin fb-konto. Jeg ble veldig overrasket, for han han har jo vært aktiv bruker, har en del følgere. Jeg vet han har vært litt nedstemt av og til i det siste, men ikke noe alvorlig, som jeg har forstått. Jeg sendte han en melding på messenger nesten et døgn før jeg fant ut at kontoen var deaktivert. Den meldingen står som sendt, og ikke levert. Men husker at da jeg sendte meldingen, så stod det at han var aktiv for mindre enn en time siden. Uff, jeg blir nesten paranoid, tenker at han ikke ville lese meldingen min, fikk nok og deaktiverte profilen. En uke tidligere så maste jeg litt på han om en sak. Men vi hadde en bra samtale etter det, syntes jeg. Så jeg sendte han bare en vennlig melding nå sist, og spurte om noe helt annet som jeg hadde glemt å få en oppdatering på. Likevel er jeg redd for at han har fått nok av meg. Hvor vanlig er det at man får nok av facebook og bare deaktiverer for en periode? Har du venner som har gjort det? Anonymkode: 64e72...09c Om du er blokkert, så får du han ikke opp. Mange velger å blokkere folk, spes fra det motsatte kjønn. De sender mld, snap, selv om de ikke får svar fortsetter de. Når folk ikke får kontakt, så må det gå opp at de ønsker ikke kontakt. Da bør du gå i deg selv. Tenk over hvilke mld du har sendt. Søkte opp en gammel konto jeg har, og det kom ikke opp at den var deaktivert. Anonymkode: d0174...79f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #14 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du er blokkert, så får du han ikke opp. Mange velger å blokkere folk, spes fra det motsatte kjønn. De sender mld, snap, selv om de ikke får svar fortsetter de. Når folk ikke får kontakt, så må det gå opp at de ønsker ikke kontakt. Da bør du gå i deg selv. Tenk over hvilke mld du har sendt. Søkte opp en gammel konto jeg har, og det kom ikke opp at den var deaktivert. Anonymkode: d0174...79f Nå skrev jeg jo at kontoen står som deaktivert, også når jeg søker fra en annen fb-profil, og fra google-søk. Anonymkode: 64e72...09c
FrodeF Skrevet 9. januar 2019 #15 Skrevet 9. januar 2019 Gå til politiet. Dette høres ganske skummelt ut.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #16 Skrevet 9. januar 2019 Jeg gjør det i perioder jeg føler meg stalket og truet Anonymkode: b89fa...43e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #17 Skrevet 9. januar 2019 Når jeg tenker meg om, er det mest sannsynlig at han deaktiverte kontoen før jeg sendte meldingen, for det stod lenge at han var pålogget sist på et tidspunkt før jeg sendte meldingen, aldri at han var pålogget etter at jeg sendte meldingen. Anonymkode: 64e72...09c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #18 Skrevet 9. januar 2019 Hvis det var deg han ikke ville ha noe med å gjøre ville det normale og enkleste vert å blokkere deg. Iom du forteller at han har hatt det vanskelig kan det være han har deaktivert for å beskytte seg selv. Jeg har gjort det i perioder jeg har vert veldig langt nede og ikke vil våkne neste dag til en status jeg skammer meg over. Kanskje han har det vondere enn han har gitt utrykk for? Det blir bare spekulasjoner men hvis du er en venn som bryr seg oppringt kan du jo sende en vanlig SMS og vise det. Anonymkode: 64256...596
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #19 Skrevet 9. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det var deg han ikke ville ha noe med å gjøre ville det normale og enkleste vert å blokkere deg. Iom du forteller at han har hatt det vanskelig kan det være han har deaktivert for å beskytte seg selv. Jeg har gjort det i perioder jeg har vert veldig langt nede og ikke vil våkne neste dag til en status jeg skammer meg over. Kanskje han har det vondere enn han har gitt utrykk for? Det blir bare spekulasjoner men hvis du er en venn som bryr seg oppringt kan du jo sende en vanlig SMS og vise det. Anonymkode: 64256...596 Skjønner. Det kan jo hende han har mye pågang på facebook/messenger, for han har ganske mange venner og kjente, er godt likt. Kanskje han bare vil ha det rolig en periode, hvis han er litt nedfor. Anonymkode: 64e72...09c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #20 Skrevet 9. januar 2019 Er første bokstav i navnet hans A? Anonymkode: b6af4...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå