Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i kategorien sliten mamma. Har iløpet av 7 år lagt på meg 13 kg, huden har fått rynker, ser sliten og tam ut. Hjelper ikke at jeg bare går hjemme i behagelige klær, og nesten alle klærne mine er trange. Er 33 år. Vil ikke være slik,men har ikke ork til å gjøre så mye med det. Barna tar mye tid, de minste går ikke i bhg enda, så har lite tid for meg selv. Ser på bilder fra da eldste var baby for 7 år siden, og jeg ser helt anderledes ut. Da jeg var yngre, sånn 18, hadde jeg vært sjokkert over å se hvordan jeg har blitt,men på en måte bryr jeg meg ikke heller.Bare tidvis, når jeg skal pynte meg og ikke blir fin.  Eller ser bilder med rynker, og større omkrets. Før trodde folk jeg var minst 5 år yngre enn jeg var, det er det ingen som tror lengre..

Bruker litt sminke,men lite tid til det, og når jeg først skal ta på litt syntes jeg at jeg blir mer stygg og sliten. Kan man få Makeover noe sted? sånn ordentlig sminkeveiledning? Parfymeri kanskje?

Vet ikke hvordan jeg kler bort magen heller. Ser litt gravid ut, fikk delte magemuskler sist jeg var gravid. Tidligere var jeg veldig slank, og brukte mer kroppsnære plagg. Nå trenger jeg en mer voksen stil. Uten å være for damete. Brystene mine ser ut som slitne stammepupper etter år med graviditet og amming,men de har jeg heldigvis blitt glad i. Fått et annet forhold til dem etter at de har vært i bruk. Hadde likevel vært fint om de var litt spretne. Hvor kjøper dere Bh med god støtte? 

Dere andre slitne mødre der ute, hva gjør dere for å se bra ut? Enkle tips? Vidunderprodukter?  Flere som har det på samme måte?

Anonymkode: 33355...db7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, sju år er lenge for alle, sikker på at de uten barn også ser forandringer i utseendet sitt fra de var 26 og 33. Omkretsen din og klesstilen din kan du jo enkelt gjøre noe med. Hvis du vil ha sminketips så er det mye bra på youtube. Det er nok å trene 7 minutter hver dag for å se forandringer på kroppen, det viktige er at du gjør det kontinuerlig over tid. Du kan endre mye på vekta ved å spise annerledes. Litt mindre porsjoner. Bruk feriepengene neste år på å fikse opp puppene.

Anonymkode: a394f...dcf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hat ikke fått barn og ser fortsatt sliten og gammal ut ;) 33 her også. Om det er noen trøst 🤪

Anonymkode: 5e46b...ff4

• Liker 5
Skrevet

Jeg prioriterer tid til sminke/normalt stell, OK klær (ikke pynta, men heller ikke helt shabby) og trening. 

Med det sagt har jeg på ingen måte modellkropp eller ser fantastisk ut, men jeg er velstelt og prioriterer det.

Det forslaget om å bruke feriepengene til å fikse puppene tenker jeg du kan se bort fra, makan til idioti. 

Anonymkode: b43d1...8f9

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan svare på hva jeg gjør for å se bra ut... og det er å ta med tid til en ansiktsmaske (fuktmaske) )eventuelt agurkskiver på øynene med en god lydbok eller rolig musikk. Helst en gang i uka, minst annen hver uke. Også Body scrub i dusjen og en god krem og stelle negler.

føler at det hjelper meg, ihvertfall de fuktmaskene, jeg kjenner at huden føles friskere ut og mer våken.... prøv å vær litt egoistisk på søvn og spis god mat. Barna vokser uansett om du tar deg noen timer for deg selv eller ikke. 

Anonymkode: 2478b...375

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en tur til frisøren og få en lettstelt frisyre som passer ansiktsformen din, om du liker hårfargen du har trenger du ikke farge det, kanskje bare be om en glansbehandling?

Sminke trenger ikke ta lang tid. Bruker maks fem minutter på det på morgenen. Bruker concealer, mineralfoundation, øyebrynspudder, øyeskyggeprimer og nøytrale farger på øyeskyggen til daglig, mascara og blush. Går veldig ofte uten sminke også, mer og mer siden jeg fikk en bedre hudpleierutine (bruker mye fra The ordinary, kjøpt på HM). Om du ikke er god på å forme bryna dine ville jeg spandert på meg en time for å forme og farge de i salong, så kan du vedlikeholde formen selv i ettertid. Farge og form av vipper koster litt mer, men det ser bra og naturlig ut, og sparer deg for litt tid. Personlig ville jeg bare funnet en skikkelig god mascara. 

Siden du enda er hjemme med minste barna så ville jeg prioritert å gå tur med vogn/bæretøy hver dag. Det gjør noe med hele deg å gå tur i frisk luft. Legg opp ei rute med litt motbakker for litt ekstra utbytte av turen. Hvor små er de? Gå litt ut hver dag, ake og lek i snøen, hopp i søledammer. Kan dere gå for å følge eldste til skolen og gå en tur i forbindelse med det hver morgen? 

Kjøper undertøy litt overalt, men pass på at du får bh i rett størrelse (gjelder alle klær egentlig). Mål deg selv hjemme og søk opp noen ulike kalkulatorer for å regne ut bhstørrelse. «Kjerring»merker som triumph for eksempel har god støtte til litt slitne pupper, change har mye fint. Alt etter hvor du bor kan du jo se deg litt rundt hva som finnes, ta deg turen innom noen nye butikker kanskje?

Du kan jo fortsatt bruke kroppsnære plagg selv om du må opp noen størrelser. Det viktigste er at plaggene er riktig størrelse og i et snitt du føler deg komfortabel med. Bukser fra både Gina tricot, superstretch jeans fra Bikbok og Floyd er kjempefine, holder passformen godt og ser ordentlige ut, og de er behagelige! Hjemme bruker jeg ofte strømpebukse og hverdagskjoler, med en cardigan over. Eventuelt skjørt og en topp eller bluse. Jeg liker mye fra merkene hos b-young, floyd har mye fint. HM glimter til i blant, greit om man ikke vil legge så mye penger i det. Finnes mye fint turtøy også hvis du vil se litt fresh ut på tur.

Sunn mat, frisk luft og bevegelse er det viktigste jeg gjør for meg selv. Og nok søvn så langt det lar seg gjøre med små barn. Ungene får klare seg selv i 10-15 minutter på morgenen (evt står jeg opp litt før dem) mens jeg fikser hudpleie, sminke og hår. Jeg fjerner også alt når ungene er i seng med mindre jeg skal noe på kvelden, da blir det ikke noe ork og pes med å stelle meg før jeg skal i seng. Dusjer alltid på kvelden, da har jeg tid til å skrubbe, kure hår og fjerne hår. Føner som regel håret slik at det er enklere å gå over med rettetanga på morgenen (med en million postbaby krusehår er det høyst nødvendig😆). Bruker heller å flette luggen, eller alt håret, hvis jeg vil ha det vekk fra ansiktet istedet for å sette det opp i en mammadott. 

Du må gjøre deg selv til en prioritet. Barna dine vil ikke lide fordi du setter av tid til å stelle deg selv på lik linje som du steller dem. Med mindre pappaen er ute av huset før fuglene fiser kan jo han ordne med frokost og påkledning. Happy wife, happy life 🤷🏻‍♀️ ;) 

Anonymkode: be7c7...3ae

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det forslaget om å bruke feriepengene til å fikse puppene tenker jeg du kan se bort fra, makan til idioti. 

Deg om det. Jeg er 32 år og tobarnsmamma, og skal absolutt fikse puppene når jeg er ferdig med unger og amming. Snakker ikke om å legge inn flere kg med silikon, men å ta et løft slik at det ikke henger to tennissokker med golfballer i på brystet mitt. Gikk opp 25 kg og flere bh-størrelser under svangerskapet. Er tynn og sped til vanlig.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deg om det. Jeg er 32 år og tobarnsmamma, og skal absolutt fikse puppene når jeg er ferdig med unger og amming. Snakker ikke om å legge inn flere kg med silikon, men å ta et løft slik at det ikke henger to tennissokker med golfballer i på brystet mitt. Gikk opp 25 kg og flere bh-størrelser under svangerskapet. Er tynn og sped til vanlig.

Ja, og du om det.

Jeg har forståelse for at man ønsker gjøre noe med ekstreme endringer, men de fleste kvinner får helt normale og naturlige endringer. Det er direkte sykt å anbefale folk å ta kirurgi. TS har ikke nevnt en eneste plage, faktisk liker hun brystene sine.

——————————-

Uansett TS: jeg glemte å nevne tips til produkter:

Jeg merker stor forskjell på glød i huden når jeg gidder rense også om morgenen. Null sminke = billig miscellarvann fra Garnier. Sminke = oljerens fra MAC+ vanlig rens(kjøper bare Kicks sitt merke, har prøvd mye dyrt og rimelig - den er like grei som andre), og noen ganger skrubb. Har hørt mye skryt av Emma S sin peeling, den er neste på lista for meg. 

Fukt er viktig, og det tilpasser du huden din. Jeg har tørr, så jeg veksler mellom jojobaolje og faktisk overnight mask til Origins - jeg bruker den som dagkrem :P Har man normal hud holder tynne lag og bare maske avogtil om natta.

Øyenkrem er viktig, jeg får faktisk tørrere hud av aktive kremer og bruker bare Clinique Riche etter mye prøving av dittogdatt.

Av sminke anbefaler jeg at du finner en grei palett, type til øyne og blush - da har du litt variasjon og sesongbasert. Jeg liker Urban Decay, Smashbox og noe MAC. 

Om du ikke orker øyesminke tar du bare litt mineralpudder eller farget dagkrem, og blush. Jeg synes og farging av øyenbryn gjør stor forskjell (jeg liker Anastasia sin pudderbrynsprodukt da - farger innimellom). Anbefaler veldig Refectocil til hjemmefarging av bryn/vipper.

Jeg synes også litt bronzing blush (som man også bruker uansett i kinn) gjør seg veldig godt som forsiktig øyenskygge for å skape litt dybde om man ikke orker fuøø øyenskygge. 

Og farget leppepomade.

Ellers er lett striping type «solkysset hår» hos frisøk ikke nødvendig å vedlikeholde ofte, jeg går ca 3 ganger i året til frisøren og tar naturlige striper i ufarget hår (som er blitt gråere med økt alder). Ser hundre ganger freshere ut sånn ca. 

Og så bittelitt hårprodukt når du føner. 

Ha velstelte føtter på sommer, og lakk tåneglene. 

Kikk litt på salg på Boozt/Zalando nå, og velg litt plagg som egner seg til hverdagslivet uten å være joggebukse liksom. 

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) 

ts

Anonymkode: 33355...db7

Skrevet
På 17.1.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Vel, sju år er lenge for alle, sikker på at de uten barn også ser forandringer i utseendet sitt fra de var 26 og 33. Omkretsen din og klesstilen din kan du jo enkelt gjøre noe med. Hvis du vil ha sminketips så er det mye bra på youtube. Det er nok å trene 7 minutter hver dag for å se forandringer på kroppen, det viktige er at du gjør det kontinuerlig over tid. Du kan endre mye på vekta ved å spise annerledes. Litt mindre porsjoner. Bruk feriepengene neste år på å fikse opp puppene.

Enig! Jeg fikset puppene. Ikke silikon, men brystløft, og jeg er skikkelig glad jeg gjorde det. Da følte jeg meg ung igjen. 

Anonymkode: 40677...c52

Skrevet

Ta selvbruning 3 ganger i uka (st tropez express, sitt med den 1 time, perfekt for oss mammaer etter barna er lagt på kvelden), skrubb huden godt o v e r a l t ved vær dusj, ta masse kokosolje i badekaret (eller smør deg godt inn ved dusj), bruk god lotion over hele trynet og kroppen vær kveld.

Dette er jeg avhengig av for å klare å like meg selv i takt med alderen. Å være solbrun og ha myk hud hjelper veldig på indre roen.

Anonymkode: 5786a...e44

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
På 17.1.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Synes du det er en god økonomisk prioritering for en småbarnsmor? TS har sikkert helt normale pupper. Det er ikke sånn at hvis ikke man har perfekte pupper så må man operere dem... 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er normalt å se eldre ut når man faktisk har blitt eldre ;) 

Jeg er på samme alder som deg, og føler også at jeg ser sliten ut noen ganger. Tror det beste er å akseptere at man faktisk forandrer seg når man blir eldre, og så gjøre det beste utav det man har.

Jeg bruker svært lite tid på egenpleie som ansiktsmasker, peeling, selvbruning o.l. som folk foreslår. Tror ikke man ser noe bedre eller yngre ut av sånt, man blir bare fattigere ;) Ville heller prioritert vektnedgang.

Skrevet (endret)

Jeg renser huden med elixir produkter morgen og kveld, og bruker maske og peeling 1 gang pr uke. Etter peeling sprayer jeg ansikt og hals med selvbruning fra Garnier. Billig og bra :)

Hver dag morgen sminker jeg meg. Jeg bruker foundation fra lancome eller bare minerals(som jeg alltid kommer tilbake til), kald brun øyenskygge, mascara, svart kajal og øyenbrynsblyant. Jeg tar litt solpudder under kinnbena og litt Rouge på kinnbena. Også bruker jeg lipgloss med farge eller leppestift. Når jeg orker/har tid bruker jeg også våt eyeliner langs vippekanten oppe.

Jeg farger etterveksten ganske ofte, men klipper meg ca 2 ganger i året. Jeg har som regel hestehale eller messy bun, men når jeg skal pynte meg litt så føner jeg eller retter håret og har det løst. Da tar jeg i litt varmebeskyttende spray som også gir glans og lukter godt først. 

Jeg barberer legger og armhuler hver 2.-3. dag og tar peeling over hele kroppen 1 gang i uka. Smører meg så med en god bodylotion. 

Jeg tar på neglelakk 1-2 ganger i uka. 

Prøver å være aktiv. Gå tur, gå på ski, trene litt. Spiser ganske sunt, tar omega 3 og drikker mye vann. 

Skjønner at det ikke er lett å få tid til alt når man har små barn. 

Jeg synes sminke har så sykt mye å si for ansiktet mitt, og vurderer faktisk microblading for mine overnappede bryn, vippeextensions og permanent eyeliner oppe. Tenk så digg og bare våkne opp sånn. Og det ville spart meg litt tid hver morgen...

Si fra hvis du ønsker noen produkttips forresten :)

Endret av Ella Grisella
Skrevet

Jeg er nå 39 og det er flaut å si det men jeg ser mye bedre ut nå en jeg gjorde for 10 år siden. For meg var det dette som hjalp; har gått ned 10 kilo (er nå 170 cm og 60 kilo, dette kler JEG godt) og har brukt vippeextentions de siste årene. Overfladisk ja, men jeg føler meg så mye bedre og det utgjør himla forskjell. Jeg pleier også å markere leppene med en lipliner som er nude/nøytral i fargen, hever leppene bittelitt over amorbuen (shoot me) og jeg ser at også dette gjør mye for utseendet :). Jeg sier ikke at alle kler bedre å være slank, eller sette på vipper, men for meg har dette betydd mye. Det kan være lurt å prøve seg litt fram, få noen nye ideer, se på noen du liker stilen til og bli inspirert :) 

Anonymkode: 17cc7...337

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...