monja Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 Har jo fått med meg at det har kommet flere ulike matvarer på tube i det siste. Eks. makrell i tomat, syltetøy, nugatti, majones osv. Kjøper du disse framfor samme matvare i de opprinnelige emballasjene?
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Har jo fått med meg at det har kommet flere ulike matvarer på tube i det siste. Eks. makrell i tomat, syltetøy, nugatti, majones osv. Kjøper du disse framfor samme matvare i de opprinnelige emballasjene? Kaviar og majones. Aldri noe der innholder er "glattet ut" for at det kan lagres på en tube. Godteripålegg (nugatti, banos, sjokolade etc) spiser jeg ikke i det hele tatt.
Arkana Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Jeg kjøper syltetøyet uten hele bær, men ellers ingenting som opprinnelig ikke fantes i tube.
-Fisken- Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 Kaviar, majones, smøreost og makrell i tomat. Makrell i tomat på tube smaker mye bedre enn den i boks.
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 Makrell i tomat på tube er genialt. Min favoritt er kanskje hakket makrell på boks, men den på tube er mer praktisk.
Daisy Skrevet 5. april 2005 #6 Skrevet 5. april 2005 Jeg er prinsipielt i mot at produsenter skor seg på å lage dyrere innpakning med mindre innhold, og syns ikke hverken syltetøy, sjokade eller makrell i tomat hører hjemme på tube. Men så har vi båt da, og det må innrømmes at det er mer praktisk i den sammenhengen, så til sommeren spørs det om jeg ikke rødmende må legge både det ene og andre på varebåndet i kassen.... :oops: kanskje jeg skal velge en annen butikk enn den jeg bruker til vanlig
Gjest piaf Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Nei, bortsett fra kaviar, spiser jeg ikke mat på tube. Kan ikke skjønne at det kan bli plass til noe særlig makrell sammen med tomatsausen i en tube? :-? Når jeg spiser makrell i tomat, er det nemlig makrellen, og ikke tomatsausen jeg er ute etter . Derfor skraper jeg vekk så mye saus som mulig, og legger et stort, helt stykke fisk på en skive eller et knekkebrød med grønn salat. Søte pålegg spiser jeg aldri, med unntak av rørte bær til dessert en sjelden gang, feks på vafler. Og da vil jeg ha så mange og så hele bær som mulig! Så tube? Nei takk!
Amanja Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Jeg har aldri kjøpt noe på tube, kiloprisen på slike tuber er jo dobbelt så høy, og hvis jeg for eksempel vil ha jordbærsyltetøy så må det da virkelig være hele jordbær oppi...
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #9 Skrevet 5. april 2005 Men tomatpure på tube er genialt. Kan ta den lille klatten man trenger uten å måtte åpne et glass. Mye mer holdbart.
Malou Skrevet 5. april 2005 #10 Skrevet 5. april 2005 Ville neppe velge dyre matvarer på tube i forhold til en rimligere utgave i boks bare fordi de var på tube. Jeg kjøper kaviar på tube, og litt smøreost når jeg er i Norge.
maiia Skrevet 5. april 2005 #11 Skrevet 5. april 2005 Jeg kjøper bare kaviar og tubeoster. Det andre "sølet" får gjerne bli igjen i butikken for min del.
Dru Skrevet 5. april 2005 #12 Skrevet 5. april 2005 Kun smøreoster og majones. Og bare hvis jeg ikke finner det i annen innpakning.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #13 Skrevet 5. april 2005 Makrell på tube høres bare ekkelt ut. Samme med syltetøy.
Gjest Catwoman Skrevet 5. april 2005 #14 Skrevet 5. april 2005 Jeg hater mat på tube :evil: eller det er helt greit inntil det begynner å bli lite igjen i tuben. Nå er det vel ikke så mye jeg spiser som kommer på tube, er vel stort sett tartex, som jeg kjøper en sjelden gang, men hadde nok kjøpt det litt oftere hvis de ikke hadde hatt tube.
Tuddelidu Skrevet 5. april 2005 #15 Skrevet 5. april 2005 Jeg kjøper smøreost på tube fordi det er så greit å ta med seg på skolen. Jeg kjøper så og si aldri syltetøy, men skal jeg ha kjøper jeg sikkert på tube, for jeg er ikke noe glad i "klumper" :oops:
pusla Skrevet 5. april 2005 #16 Skrevet 5. april 2005 Kun kaviarmix på tube, for det er godt. Ellers holder jeg meg unna tube-pålegg, makrell i tomat er så godt på vanlig boks at jeg ikke har vurdert det engang.
Gjest LoisLane Skrevet 6. april 2005 #17 Skrevet 6. april 2005 Jeg kjøper bare kaviar og tubeoster. Det andre "sølet" får gjerne bli igjen i butikken for min del. Jeg også. Har dere forresten lagt merke til at de store kaviartubene har mye høyere kilopris? Lureri...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå