Gå til innhold

Hvorfor så mange negative til restylane men bruk av foundation ok..

Anbefalte innlegg

Skrevet

To tråder her nå, en om bruk av foundation og en vedr bruk av restylane.

I den ene blir TS til stadighet satt på plass av forståsegpåere som ikke kan få sagt klart nok fra hvor fryktelig det er med restylane, du blir ødelagt og kommer til å få "duck face"..

I den andre er det stort sett konstruktive svar og en behagelig tone stort sett gjennom hele tråden. 

Begge trådene handler om å pynte på det naturlige utseende. 

Dette får meg til å tenke at alle de negative kommentarene vedr restylane, kommer stort sett fra jenter som ikke har råd/mulighet til/tør å gjøre det selv. Misunnelsen råder. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som min bestefar pleide å si: det er forskjell på å barbere seg og skjære hodet av seg.

Bare sånn apropos. 

Endret av Hedy Lamarr
  • Liker 49
Skrevet
4 minutter siden, Hvalen skrev:

Restylane er fillers som man sprøyter inn i kroppen, mens foundation legges bare som et lag utenpå huden.
Synes ikke det kan sammenlignes.

Begge gjøres for å bedre utseende (fra den som gjør det sitt ståsted). 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Missfitness skrev:

Begge gjøres for å bedre utseende (fra den som gjør det sitt ståsted). 

Ok. Så det du sier er at en operasjon for å fikse på utseendet vs sminke er det samme da eller?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis smører foundation i ansiktet og blir seende ut som en nepe, er det bare å vaske det bort. Hvis du tar restylane i leppene og blir seende ut som en avløpspumpe, har du tapt flere tusen og i verste fall ødelagt utseendet ditt.

Anonymkode: 31f26...445

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Foundation kan du fjerne når dagen er over.

Anonymkode: 51edc...c51

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Hvalen skrev:

Ok. Så det du sier er at en operasjon for å fikse på utseendet vs sminke er det samme da eller?

Det er jo egentlig ingen forskjell, bortsett fra fremgangsmåten da. Begge deler blir gjort for å påvirke utseende. 

• Liker 2
Gjest Nina1975
Skrevet
38 minutter siden, Missfitness skrev:

Dette får meg til å tenke at alle de negative kommentarene vedr restylane, kommer stort sett fra jenter som ikke har råd/mulighet til/tør å gjøre det selv. Misunnelsen råder. 

Hvorfor tror du det? 

Skrevet

Uansett hva en person velger å gjøre, så burde det bli respektert. Men nei, det er ikke måte på hvor stygge ord de skal slenge til den som ønsker litt fillers i leppene.  Mange sminker seg jo også til seg ugjenkjennelige, men det er greit, for det er jo bare sminke. Engasjerte meg en del i den tråden selv, om fillers og selvfølgelig var det dem som var i mot som hadde rett, uansett. Prøvde å fortelle flere ganger at mange beholder et naturlig utseende og selv om ikke dere liker det, så er det de som gjør det. Men neida. De svarte på vegne av seg selv og resten av verden. De må gjerne mislike det, men de er ganske hysterisk av seg og kan respektere andre som velger å gjøre det. Og det evige duckface/nebb, dårlig selvtillit,  dårlige verdier, lite utdannede, enkle mennesker som flere slang fra seg.   Å ha et behov for å angripe personer pga litt fillers sier mer om dem enn det gjør om de som tar fillers.

Kommer det vel snart en bruker som skal sitere meg og fortelle hvor opptatt jeg er av dette for å få så mange ja folk som mulig til dette. Det er kun de som er i mot som har rett til å skrike ut om dette temaet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Missfitness said:

Det er jo egentlig ingen forskjell, bortsett fra fremgangsmåten da. Begge deler blir gjort for å påvirke utseende. 

Same same, but different.

Anonymkode: 1fffe...d93

• Liker 1
Skrevet

Forskjell på å operere puppane og å ta på seg ein pushup bh med innlegg...

Anonymkode: 067e8...080

• Liker 6
Skrevet
12 timer siden, Missfitness skrev:

Det at MOTIVET er det samme, betyr ikke at handlingene pr def er like.

Hvis jeg vil bli singel, er det relativt stor forskjell mellom å skille meg og drepe kona, selv om begge deler gir samme resultat. 

Jeg er lykkelig uvitende om evt bivirkninger av Restylane, og vet ikke nok til å kritisere bruken av det, rent bortsett for at jeg føler det er en mye mer inngripende endring av utseende enn foundation.

Men jeg plages av idiotisk misbruk av logisk retorikk. 

Anonymkode: d7bcb...1f8

• Liker 32
Skrevet

Vel, jeg synes ikke nødvendigvis det ene er noe bedre enn det andre. Men så skal det sies at Restylane er noe du faktisk sprøyter inn i din egen kropp. Personlig ville jeg aldri turt å gjøre det, jeg synes det blir for mye tukling med kropp. Derfor ville jeg heller aldri valgt å ta silikon i puppene (med mindre det var en medisinsk grunn til det).

Så skal det sies at jeg aldri bruker foundation heller (kan telle på én hånd antall ganger jeg har brukt det).

Skrevet (endret)

Hvorfor tror du det handler om misunnelse? Hvem oppegående mennesker har egentlig lyst til å ha nebb...? Er det en meget moderat dose så helt greit, men flertallet som tar filler regelmessig bygger stort sett opp ganske store lepper over tid. Det er ikke pent! 

Foundation er en harmløs greie, du kan ta den av når som helst. Er fargevalget bra og jobben utført skikkelig, er jo resultatet fint. I motsetning til mange lepper etter x antall filler behandlinger. 

Og jeg er helt for å endre på utseende om man virkelig vil, men jeg lurer ærlig talt på hva som spinner oppi hodet til de som ønsker å få sprøytet inn vesentlig mer enn hva behandler anbefaler. Eller de som vil ha 600cc silikon istedenfor 300cc som kirurgen anbefaler. Så min grense går egentlig dit hvor det fortsatt ser naturlig og normalt ut. Det finnes altfor mange eksempler på folk som har tatt litt for mye av alt. 

Endret av Nerine_
  • Liker 5
Gjest Tigress
Skrevet

Det MÅ vere eit endetidsteikn når folk latar som dei ikkje skjønar skilnaden mellom eit medisinsk inngrep og noko ein kan vaske av seg på kvelden. 

Skrevet

Maken til sludder, TS. Hersketeknikk å prøve og skylde på misunnelse. 

Anonymkode: 5385b...6eb

• Liker 5
Gjest Carina Maria
Skrevet

Det går ikke an og sammenlikne foundation med restylane da for ved bruk av restylane sprøyter du lik og nerve stoffer inn i kroppen mens foundation er en noe du har på for og få litt mer glød i huden. 

Dem som kritiserer er langt fra sjalu det men dem har forstått noe at naturlig skjønnhet er det beste. Det og si at de som kritiserer de som tar restylane er en dårlig hersketeknikk. 

Skrevet
16 timer siden, Missfitness skrev:

Oi, vi har virkelig ulikt syn på hvem som tar Restylane. Jeg forbinder det med White Trash, Isabel Raad, folk på luksusfellen. Det er mye jeg har råd til som jeg velger å ikke gjøre, skulle ikke kjøpt en tiger å ha bur i stua bare for at jeg har råd til det. 

Når jeg ser noen som er naturlig pen tenker jeg ofte på selvsikkerhet, gode verdier, god utdannelse feks. Operert og unaturlig, det motsatte. 

Anonymkode: 46837...8a4

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...