Klips Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 i en uke har tungespissen min vært sår, akkurat som om jeg hadde brent meg på for varm drikke. når jeg ser nøye etter ser den litt blemmete ut, som om noen av de små knortene som dekker tungeoverflaten har hovnet litt opp. Noen som har vært borti noe sånt? Går det over snart? Det svir spesielt hvis jeg spiser sterk mat, frukt, reker. :-(
Gjest the imp Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Sånne ting kan jo ta litt tid da, spesielt hvis du f.eks spiser litt for varm mat, spiser noe salt, surt eller sterkt krydret. Jeg har hatt sår tunge og vært hoven i over en uke hvis jeg først har f.eks spist veldig masse surt eller brent meg. Den gangen jeg fikk en smågodtpose stappfull av sure tær til bursdagen min var tunga mi sår og hoven i flere uker. (Det kan kanskje ha noe med at som den godtemonsen jeg er, ikke klarte å slutte å spise bare fordi tunga var sår :oops: ) Vet du noe om hva som er årsaken til at tungen er sår? Prøv å holde deg unna veldig varme drikker, sørg for at du ikke kan brenne deg på maten når du spiser, og unngå veldig salte/sure/sterkt krydrete ting. Den raskeste måten å bli kvitt det på er å holde seg unna det som får det til å svi mest. Dersom det kommer tilbake og det bare er bestemte ting du reagerer på kan det jo hende det er en form for allergisk reaksjon?
Gjest Klips. Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Takk for svar. Det kom sånn ca. samtidig med spising av alt for mange kjærlighet på pinne, de får jo av og til sånne skarpe kanter som skjærer litt... :oops: Det var beroligende å høre at slikt kan ta tid, da får jeg bare vente og se.
Gjest Lizbet Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 Det har nok en sammenheng. Har en tendens av å bli slik av for mange drops :oops: Det er jo ikke mulig å bare spise ett.....
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #6 Skrevet 14. august 2012 (endret) i en uke har tungespissen min vært sår, akkurat som om jeg hadde brent meg på for varm drikke. når jeg ser nøye etter ser den litt blemmete ut, som om noen av de små knortene som dekker tungeoverflaten har hovnet litt opp. Noen som har vært borti noe sånt? Går det over snart? Det svir spesielt hvis jeg spiser sterk mat, frukt, reker. :-( Reagerer du sånn på tannkremen og? Jeg får sånne om jeg bruker vanlig tannkrem med sodium laurylsulfat i. Men så gikk jeg over til zendium og så gikk det bort.. Endret 14. august 2012 av BettyBoop
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #7 Skrevet 14. august 2012 Tunga til Klips er vel i orden igjen nå, etter sju år! Anonym poster: eb28edcc4abb2217a0618da32a1cc400
Gjest BettyBoop Skrevet 15. august 2012 #8 Skrevet 15. august 2012 Tunga til Klips er vel i orden igjen nå, etter sju år! Anonym poster: eb28edcc4abb2217a0618da32a1cc400 å så ikke at den tråden var gammel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå