AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Vi har en 2-åring som helt siden hun var 1,5 år til tider har nektet dagsoving. Barnet blir alltid prøvd lagt midt på dagen, men svært ofte ender det opp med bare avslapping i vogna. Den siste måneden har vi lagt merke til at det går veldig ut over leggetid/nattesøvnen de gangene barnet sover på dagen. Hun sover ofte urolig de gangene hun har sovet dupp og tidspunkt for når hun faktisk sovner om kvelden blir forskjøvet 1-2 timer. Da sover barnet lenger neste morgen og vil da absolutt ikke sove dupp den dagen, men siden hun sovner til normal tid samme kveld og derfor også står opp tidlig neste morgen blir det ofte dupp på dagtid. Vi synes ikke det er helt heldig at leggetid varierer opp til 2 timer fra dag til dag, og iom at hun minst halvparten av tiden selv nekter å sove på dagen lurer vi på om duppen kanskje bare burde kuttes helt. Noen med liknende erfaringer eller kunnskap? Anonymkode: a6091...6ea
frlo Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Høres ut som at dagsovingen bør kuttes ut ja. Når det begynner å påvirke nattesøvnen er det tydelig at barnet sover for mye. Evt kan dere vekke det etter 30 min på dagen? Slik at det blir en kort powernap.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 I følge min mor, sov ikke jeg et minutt på dagen etter jeg begynte å gå (1 år). Var hos dagmamma som hadde en jevngammel jente, som sov - hvorav jeg bare lå i en av de to timene og slappet av, leste bok eller puslet (stille aktivitet). Bare forsøk å behold den "hvileperioden", men akkurat ikke til at barnet sovner Anonymkode: 3a56e...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå