Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, er det noen som har gått på medier og kommunikasjon på vgs?

erfaringer?hvordan var det lissom?

må man like å snakke forran andre, eller er det mange presentasjoner? jeg liker å drive med bilder og video bak kameraet haha

Anonymkode: 8fddc...7d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har veldig mange flere timer enn ved vanlig studiespes, anbefaler det ikke. Har en venninne som går linjen og hun har regnet ut at skulle hun ha samme skoletiden som studiespes så ville hun måtte gå vgs over 4 år. 

Anonymkode: c06ea...211

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har veldig mange flere timer enn ved vanlig studiespes, anbefaler det ikke. Har en venninne som går linjen og hun har regnet ut at skulle hun ha samme skoletiden som studiespes så ville hun måtte gå vgs over 4 år. 

Hæ? 

Ja det er litt flere timer i veka men etter 2 år med yrkesrettet kan ho søke påbygg Og fullføre med generell studiekompetanse. 

Anonymkode: 716ff...c94

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 

Ja det er litt flere timer i veka men etter 2 år med yrkesrettet kan ho søke påbygg Og fullføre med generell studiekompetanse. 

Anonymkode: 716ff...c94

Medier og kommunikasjon er ikke en yrkesfaglig utdanning lenger slik den var før, den gir generell studiekompetanse. I tillegg til mediefag har de derfor de fagene andre med studiespes har, og får derav ganske mange flere skoletimer.

Skrevet (endret)
På 9.1.2019 den 18.44, AnonymBruker skrev:

er en time mer hver da

Endret av norsk
  • Liker 1
Skrevet

Dere tilbringer mye tid bak dataskjermen. Dere har ikke fremføringer og slikt mer enn andre. Du trenger ikke bekymre deg.

Medier og kommunikasjon er et flott studie hvor du får mye nyttig lærdom i som du helt sikkert får bruk for senere. Og hvis du skulle angre, så har du uansett studiekompetanse :) Om jeg var usikker på karriereretning, så ville jeg ikke tatt et studie uten studiespesialisering.

Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)

Det er morsomt og lærerikt. Man lærer om bildeteknologi og medier. Hvis du er interessert i foto er det spot on. 

Endret av Emmy_H
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det er morsomt og lærerikt. Man lærer om bildeteknologi og medier. Hvis du er interessert i foto er det spot on. 

trenger man eller burde man ha noen erfaringer av noe?og er det vanskelig?

Gjest Emmy_H
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

trenger man eller burde man ha noen erfaringer av noe?og er det vanskelig?

Nei du trenger ikke erfaring fra før, men det er bra hvis du har interessen for foto. Det som er vanskelig er studiespes fag hvis man ikke er glad i det i utgangspunktet. 

Skrevet
På 9.1.2019 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Joa, men man har også veldig mye enklere fag.

Jeg gikk MK første året på vgs før jeg fant ut at det ikke var noe poeng. Jeg ville bli fotograf og brant veldig for det, så jeg var såå klar for å begynne på vgs og møte likesinnede. Dessverre kommer man jo inn på karakterer, ikke MK-relaterte evner. De aller fleste visste nada, og allikevel var det klin umulig å få noe dårligere enn 4 på noen oppgaver. Det hang noen oppgaver laget av avgangselever i kantina da jeg begynte og jeg fikk hakeslepp, det var så dårlig! Man får ikke noen ordentlige tilbakemeldinger, "alle skal jo få lov til å prøve seg"...

Det er en fin linje hvis man vil ha en litt chillere utvei for å fullføre vgs. Å skulle designe en plakat (uten om noe mål om at den trenger å være fin, vel og merke...) er jo gøyere enn å skulle ta f.eks. geografi. Men ikke forvent å lære noe som helst som kan hjelpe deg i bransjen.

Anonymkode: cced0...e5a

Skrevet
På 10.1.2019 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Joa, men man har også veldig mye enklere fag.

Jeg gikk MK første året på vgs før jeg fant ut at det ikke var noe poeng. Jeg ville bli fotograf og brant veldig for det, så jeg var såå klar for å begynne på vgs og møte likesinnede. Dessverre kommer man jo inn på karakterer, ikke MK-relaterte evner. De aller fleste visste nada, og allikevel var det klin umulig å få noe dårligere enn 4 på noen oppgaver. Det hang noen oppgaver laget av avgangselever i kantina da jeg begynte og jeg fikk hakeslepp, det var så dårlig! Man får ikke noen ordentlige tilbakemeldinger, "alle skal jo få lov til å prøve seg"...

Det er en fin linje hvis man vil ha en litt chillere utvei for å fullføre vgs. Å skulle designe en plakat (uten om noe mål om at den trenger å være fin, vel og merke...) er jo gøyere enn å skulle ta f.eks. geografi. Men ikke forvent å lære noe som helst som kan hjelpe deg i bransjen.

Anonymkode: cced0...e5a

vil du si hvilken skole du gikk på?

er sikkert litt ulikt fra skole til skole. men takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...