Gå til innhold

Barnefordeling, 50- 50, rotete uker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal skilles. To barn, 3 og 5 år. Det blir 50- 50 fordeling. Jeg jobber en spesiell turnus. Det vil si at jeg er avhengig av at han har barn 

Uke 1: far tirsdag - tirsdag

Uke 2: mor onsdag- onsdag

uke 3: far torsdag- torsdag

uke 4: mor fredag- fredag 

uke 5: far lørdag - neste mandag

uke 6: mor tirsdag - neste fredag 

uke 7: far fredag- fredag

uke 8: mor lørdag- tirsdag 

Telle dager, slikt at det blir nogenlunde likt. Hvor mye vil fvk/ retten ta hensyn til mor sin turnus, da det vil komme barna til gode at jeg beholder jobben min?

Anonymkode: 73a71...e6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal skilles. To barn, 3 og 5 år. Det blir 50- 50 fordeling. Jeg jobber en spesiell turnus. Det vil si at jeg er avhengig av at han har barn 

Uke 1: far tirsdag - tirsdag

Uke 2: mor onsdag- onsdag

uke 3: far torsdag- torsdag

uke 4: mor fredag- fredag 

uke 5: far lørdag - neste mandag

uke 6: mor tirsdag - neste fredag 

uke 7: far fredag- fredag

uke 8: mor lørdag- tirsdag 

Telle dager, slikt at det blir nogenlunde likt. Hvor mye vil fvk/ retten ta hensyn til mor sin turnus, da det vil komme barna til gode at jeg beholder jobben min?

Fvk er kun en nøytral part, og kan komme med anbefalinger, men h*n kommer nok mest sannsynelig bare til å sitte der å høre på dere snakke. Dersom dere er enige blir det ingen rettssak.

Anonymkode: b8a32...6b8

• Liker 6
Skrevet (endret)

Rettsak? Er det så ille stilt mellom dere at dere må gå til retten for å fordele barna 50/50?

FVK kan ikke pålegge dere noenting i noen retninger. De sitter stort sett og hører på og kommer med de rådene de kan. Men de har ingenting å si egentlig.

Da jeg skilte meg, stilte jeg med et ferdigskrevet ark med samværsavtale for vårt felles barn, jeg og eksmannen. Det var prat om løst og fast og litt om rettigheter mht barnetrygd osv, og så var vi ferdige på tjue minutter og fikk attesten vår (som sendes inn med separasjonssøknaden)

Å gå rettens vei er da virkelig siste utvei for foreldre som er som hund og katt og bare slåss og aldri blir enige.

Endret av Million
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han si at han vil ha annenhver uke, man- søn. Dette umuliggjør min turnus, ergo jeg står da uten jobb. Noe som er svært uheldig for mine barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker heller stakkar barn som skal ha denne ordningen!

Anonymkode: c6353...bcf

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mulig å få deg en dagjobb? Den ordningen der hadde jeg aldri utsatt barna mine for.

Anonymkode: a2103...245

• Liker 15
Skrevet

Enten må du bytte jobb eller ha barna annenhver helg. Det kan være veldig tungt for barn å bo annenhver uke i utgangspunktet, ser for meg kaoset de vil oppleve når det ikke en gang er faste dager dere bytter. Litt stabilitet bør man jo gi barna. 

Jeg vokste opp med skilte foreldre. For min del var det tungt å måtte bytte hyppig, lite stabilitet i hverdagen og bo i en bag. Ikke hadde jeg venner hos far heller (det kan jo løses med at foreldrene bor litt nærmere hverandre). 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barna er jo ikke så store enda, dere burde jo kunne prøve denne ordningen i et år eller noe?

Anonymkode: bb7d6...ff9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna er jo ikke så store enda, dere burde jo kunne prøve denne ordningen i et år eller noe?

Anonymkode: bb7d6...ff9

Det tenker jeg også. Han er ikke enig. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tenker jeg også. Han er ikke enig. 

Klok mann. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klok mann. 

Ikke veldig klok, da barnas mor vil stå uten jobb

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mitt barn var 5 år når vi skilte oss. Han hadde ikke oversikt over ukedagene, men det var veldig viktig for han å vite når han skulle til pappa/hjem igjen. 

Hvis dere skal ha det sånn, ville jeg i hvert fall sørget for en tavle el kalender slik at de kan se hvor mange dager det er igjen til bytting. 

Endret av Addie
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Addie skrev:

Mitt barn var 5 år når vi skilte oss. Han hadde ikke oversikt over ukedagene, men det var veldig viktig for han å vite når han skulle til pappa/hjem igjen. 

Hvis dere skal ha det sånn, ville jeg i hvert fall sørget for en tavle el kalender slik at de kan se hvor mange dager det er igjen til bytting. 

Ja, det er jo null stress å ordne 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fryktelig ordning for barna, bra far har vett nok til å si nei når du kun tenker på egne behov. Har ikke du en turnus der det går rundt må du enten skaffe deg en annen jobb, eller så må du har barna på "vanlig" samvær; en kveld i uken og annenhver helg. 

Anonymkode: 34ed6...ca6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Må du, så må du prøve å få ham med på det til du får ny jobb. Dette må du skrive opp nøye, i en kalender og som forslag til avtale. Der du nettopp teller dager osv,. Så må du vise til at det ender med 50/50, og ca like mange helger som hverdager på hver. Du trenger hele året, er turnusen din satt opp så lenge? For i ca uke 8 er det vinterferie, kanskje ikke fir barnehagebarna, men påske kommer, og slle fridagene i mai. Hvordan ser ferieaviklingen ut? Det må jo tas høyde for fars jobb også, og ferier. Det vil aldri fungere med skolebarn, og neppe med eksisterende ferier.  Jeg skjønner godt han er skeptisk. Og slik du har satt det opp her gir det jo ingen mening, Tirsdag til tirsdag, så onsdag til onsdag, og hva er neste mandag, to dager eller ni? Hvem har barna natt til onsdag? 

Anonymkode: 0b40a...636

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Far jobber dagtid. For han er det ett fett når han har barna ift jobb. Han er bitter fordi han kommer dårlig ut av det økonomisk, pga ektepakt. Må jeg bytte jobb uansett, så kjører jeg rettsak med dyktig advokat, slik at han da kun får «vanlig» samvær. Rettsak vet jeg at han ikke har råd til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Far jobber dagtid. For han er det ett fett når han har barna ift jobb. Han er bitter fordi han kommer dårlig ut av det økonomisk, pga ektepakt. Må jeg bytte jobb uansett, så kjører jeg rettsak med dyktig advokat, slik at han da kun får «vanlig» samvær. Rettsak vet jeg at han ikke har råd til. 

Så slemt :sukk: 

Anonymkode: 6c24b...7fe

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så slemt :sukk: 

Anonymkode: 6c24b...7fe

Hborfor?

Må jeg uansett over på dagtid- jobb, så vil jeg ha barna mest mulig selv. 

• Liker 2
Skrevet

Trivelig dame du!

Jeg hadde ikke utsatt barna mine for den ordninga. 

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hborfor?

Må jeg uansett over på dagtid- jobb, så vil jeg ha barna mest mulig selv. 

"Selv"? Dere er vel foreldre begge to?

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...