AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Har en kollega som ikke bidrar så mye på arbeidsplassen. Oppgavene våre er i stor grad målbare (antall saker), og hun tar vanligvis bare 30-40% av det som er forventet. Det virker ikke som om hun har noe eierskap eller ansvarsfølelse ovenfor jobben, hun bare sitter i sin egen boble mens vi andre står og planlegger hvordan vi skal klare å komme over all arbeidsmengden. Jeg har i tillegg tilfeldigvis oppdaget at hun har liggende flere hundre saker fra hele fjoråret som ikke er blitt behandlet - dvs flere hundre kunder som ikke har fått hjelp. Hun gjør også veldig mye feil, og behandler bare et fåtall av de forskjellige oppgavene vi skal gjøre. Dvs at dersom noen går på ferie, blir ikke alle oppgaver håndtert innen fristen. Skal jeg være drittsekken som sier i fra, eller bare la det være? Anonymkode: 124d6...51d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Du er ikke drittsekk om du melder ifra. Det er hun som er en drittsekk som ikke har hjulpet flere hundre kunder.. Er ikke sikkert det hjelper å si ifra da, mange ledere mangler ryggrad og ingenting blir gjort. Så de ansatte som gjør som de vil er de som styrer jobben. Ikke lederen. Anonymkode: db912...0d2 9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Hvis ikke lederen din har oppdaget dette, er det noe alvorlig galt noe sted. Da bør du vurdere å bytte arbeidsplass. Anonymkode: a0ada...506 11
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Hun får penger for å gjøre en jobb, som dere andre gjør for henne. Så ja: si fra. Sjefen er sikkert ikke interessert i å drive med veldedighet. Anonymkode: 779fd...7bd 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Dokumenter det du finner, og så tar du det videre til sjefen. Anonymkode: ee4ed...119 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 Om det stadig vekk går utover dere andre, så kan det være på sin plass å ta det opp ja. Men dokumenter så mye som mulig og sørg for å ha backup av de andre kollegene der dere har avklart at dere har felles oppfatning av situasjonen. Anonymkode: 4debc...d30 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Går dette utover deg personlig? Altså det du skal gjøre? Har du snakket med hun det gjelder om hun trenger hjelp? Forstår hun alt hun skal gjøre? Har hun kunnskapen som trengs? Jeg tenker at problemet må frem i lyset, men du bør tenke litt gjennom hvordan du handler her. Husk at dere skal jobbe sammen videre, så ikke gjør noe som kan skape dårlig(ere) stemning. Det kan være dama har andre problemer dere ikke vet noe om, men som sjefen er klar over. (Da er det forøvrig sjefen som ikke gjør jobben sin.) Anonymkode: 5d79d...bc9 2
SPOCA Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 Jeg ville sagt i fra til lederen din, det er jo uakseptabelt sånn jeg ser det. Det kan jo skape veldig dårlig rykte for firmaet hvis det er snakk om flere hundre ubehandlede saker. Hos oss hadde det virkelig blitt tatt alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå