Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare i 4pp, og får negative tester selv om jeg er på overtid. Vil tro mensen er sen pga stresset av å ville ha en liten krabat her i hus. Vet jeg ikke har prøvd lenge kontra andre mennesker, men mister nesten håpet og vil slutte å bry meg om det og la det skje når det skjer.. jeg har den siste tiden falt mer over på den siden at det skjer om det er ment for det..? Jeg går på levaxin for lavt stoffskifte hvis det har noe å si på hvor fruktbar jeg er?

hvor lenge prøvde dere før det satt?

Anonymkode: 9c0f3...5c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

5 pp med førstemann, er på pp16 med andremann nå. Skal prøve letrozol for å hjelpe til med eggløsning neste mnd.

Anonymkode: 183a8...40f

AnonymBruker
Skrevet

Innen 1 år regnes som normalt for friske par. Vet man blir utålmodig, men bare å prøve videre :) ble gravid i pp7, mistet, ble gravid igjen i pp3, mistet igjen, ble gravid igjen og håper denne gangen at den sitter :)

Anonymkode: 089f1...b29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innen 1 år regnes som normalt for friske par. Vet man blir utålmodig, men bare å prøve videre :) ble gravid i pp7, mistet, ble gravid igjen i pp3, mistet igjen, ble gravid igjen og håper denne gangen at den sitter :)

Anonymkode: 089f1...b29

Så trist men fin historie!! Krysser fingrene for deg!<3

Anonymkode: 9c0f3...5c0

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde siden 2016, fikk assistert befruktning i 2018, satt ikke før da.

Anonymkode: 206b7...020

AnonymBruker
Skrevet

Herregud halloisen.

Ikke lag klagetråd etter 4 pp om at du gir opp og ikke bryr deg lengre. Det er kun provoserende for de som tross alt sitter her og har mislyktes i årevis.

Helt OK å spørre om prøving generelt, men ikke lag en egen klagetråd i «ufrivillig barnløse og prøvere» - det sier seg selv at mange her har prøvd i ganske lange tider.

Men ja, jeg prøvde i 9 pp med førstemann og nå med ønsket andremann har jeg prøvd i noen år uten at det ser helt lyst ut med det første. Jeg har og lavt stoffskifte, uten at det skal være noen hindring for graviditet sålenge man har eggløsning/normal mens osv. 

Anonymkode: 4f39b...2e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd siden juni 18

Anonymkode: 25b4d...2f3

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde i ett år uten resultat, så ett år med utredning, så to år med prøverørsforsøk før vi ga opp. Nå er det ti år uten prevensjon og uten graviditet. 

Anonymkode: 5f44d...ed2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud halloisen.

Ikke lag klagetråd etter 4 pp om at du gir opp og ikke bryr deg lengre. Det er kun provoserende for de som tross alt sitter her og har mislyktes i årevis.

Helt OK å spørre om prøving generelt, men ikke lag en egen klagetråd i «ufrivillig barnløse og prøvere» - det sier seg selv at mange her har prøvd i ganske lange tider.

Men ja, jeg prøvde i 9 pp med førstemann og nå med ønsket andremann har jeg prøvd i noen år uten at det ser helt lyst ut med det første. Jeg har og lavt stoffskifte, uten at det skal være noen hindring for graviditet sålenge man har eggløsning/normal mens osv. 

Jeg syns ikke det er provoserende, og jeg har forsøkt å bli gravid siden 2014. Har ingen barn.

Folk må få lov å føle som de gjør, selv om det finnes andre som har prøvd lenger. 

Anonymkode: 4d2eb...af9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde i ett år uten resultat, så ett år med utredning, så to år med prøverørsforsøk før vi ga opp. Nå er det ti år uten prevensjon og uten graviditet. 

Hva kom de frem til ved utredningen? Er gjennom utredning selv. Kjempe trist lesing! 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud halloisen.

Jeg har vært prøver en god stund og blir overhode ikke provosert over at TS lager denne tråden. Du ble sikkert like skuffet selv i dine prøveperioder. Jeg klager selv de gangene jeg ikke har fått en positiv test, skal noen virkelig fortelle meg at jeg ikke har rett til å gi uttrykk for det? Og nåde meg hvis jeg klager om det på et kvinneguiden?? Det er nettopp dette som er hensikten med et forum! At man skal skal kunne utveksle problemstillinger/utfordringer og erfaringer. Du får heller styre unna denne type tråder da, så slipper du å bli så provosert. 

Anonymkode: fa360...359

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd på nr 2 siden juli 2018. Ble gravid i pp1, men mistet i uke 10. Er nå på pp4 og ikke blitt gravid igjen enda. 

Anonymkode: b4beb...65e

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kom de frem til ved utredningen? Er gjennom utredning selv. Kjempe trist lesing! 

Ingenting. Uforklarlig barnløshet. Tilhører heldigvis de ytterst få det aldri klaffer for. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingenting. Uforklarlig barnløshet. Tilhører heldigvis de ytterst få det aldri klaffer for. 

*dessverre* ikke heldigvis. 

Dette gjelder ytterst få... husk at over 70% lykkes ved prøverør. 

AnonymBruker
Skrevet

18 PP gravid. Mistet etter 4 dager

19 PP gravis i et døgn, mensen dagen etter

21 PP 5+2  - er her nå og krysser fingrene

Anonymkode: db8b7...d80

• Liker 1
Skrevet

Prøvd i 7mnd. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

*dessverre* ikke heldigvis. 

Dette gjelder ytterst få... husk at over 70% lykkes ved prøverør. 

Så ufattelig trist!

Vi har så vidt startet utredning så vet enda ikke hva som feiler oss. Vi har prøvd siden 2014 og begynner å venne meg til at livet kan være fint uten barn også. Vi skal selvfølgelig prøve alt vi kan, men om det ikke fungerer så fungerer det bare ikke. 

Håper dere mirakuløst ender opp med en graviditet!❤️

Skrevet

Prøvd siden november 2017 💔

Skrevet

Har prøvd i 28 måneder nå - så det nærmer seg 2 og et halvt år. Ingenting galt med hverken meg eller samboer.

• Liker 1
Skrevet

2,5 år.

Anonymkode: a10d9...e09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...