AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Det er mye startups i Norge og veldig mye nedleggelse. hvilken sektor er der trygt å starte opp i ? Begravelsesbyrå går vel alltids. Noe annet ? Kom med ideer det er vel flere gründer-spirer her på formet ? Anonymkode: dcc95...088
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Barnehager er lukrativt mange steder. Anonymkode: 3a0e5...056 2
Hoppetaujenta Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Psykolog eller samtaleterapaut. Må ha en del års utdannelse, men det går aldri av moten å ha problemer. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Hadde jeg visst det skulle jeg gjort det selv. Anonymkode: 4af05...2eb 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Å drive kafé ser lett ut men etter research ser Det ganske hardt ut å få til å gå rundt Anonymkode: dcc95...088 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde jeg visst det skulle jeg gjort det selv. Anonymkode: 4af05...2eb Ja du får følge med i tråden 😎 Anonymkode: dcc95...088
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 Flytteoppdrag Oppussing Bortkjøring av rask Tømming av dødsbo + salg av gamle møbler/gjenstander Anonymkode: 94ab1...04e 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 Jeg tror et "gartnerfirma" kan ha livets rett i byene. Det er en del folk som har hage, men ikke har tid eller lyst til å drive med de kjedelige tingene det medfører, som plenklipping, buskbeskjæring, luking, gravearbeid etc. Det vil kreve en del markedsføring på SoMe, og det kan bli tungt å få folk til å skjønne at det faktisk koster penger, men dette er jo noe folk lever av i en del andre land. Og med økt hageinteresse i Norge, er det sannsynligvis et spørsmål om tid før vi ser mer av det her også. Anonymkode: 3a0e5...056 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 Det finnes ingen bransjer som er sikret mot konkurs. Det viktigste for å drive lønnsomt er å kunne faget, og å kunne business. Skorter det på en av disse ligger du dårlig an. I tillegg lønner det seg absolutt å se tillitvekkende ut, og å ha gode forbindelser. Du er også avhengig av at det er et marked for tjenestene eller varene du tilbyr. Og selv når alt annet er på plass kan du bli veltet av noe uforutsett. Anonymkode: 5350a...e7d 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #11 Skrevet 9. januar 2019 Stor nok bank. Too big to fail. Anonymkode: 6714d...cdb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #12 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror et "gartnerfirma" kan ha livets rett i byene. Det er en del folk som har hage, men ikke har tid eller lyst til å drive med de kjedelige tingene det medfører, som plenklipping, buskbeskjæring, luking, gravearbeid etc. Det vil kreve en del markedsføring på SoMe, og det kan bli tungt å få folk til å skjønne at det faktisk koster penger, men dette er jo noe folk lever av i en del andre land. Og med økt hageinteresse i Norge, er det sannsynligvis et spørsmål om tid før vi ser mer av det her også. Anonymkode: 3a0e5...056 Dette er da ikke spesielt nytt eller ukjent her i landet heller. Anleggsgartnerfirmaer har tatt på seg jobber for private i flere tiår. Med norske lønnskostnader er det selvsagt begrenset med kunder som har råd til å betale, men f.eks. i Holmenkollåsen skal du nok finne noen gartnerbiler i sommerhalvåret. Anonymkode: 5350a...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #13 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er da ikke spesielt nytt eller ukjent her i landet heller. Anleggsgartnerfirmaer har tatt på seg jobber for private i flere tiår. Med norske lønnskostnader er det selvsagt begrenset med kunder som har råd til å betale, men f.eks. i Holmenkollåsen skal du nok finne noen gartnerbiler i sommerhalvåret. Anonymkode: 5350a...e7d ... og bare for å ha sagt det: Små anleggsgartnerfirmaer er langt fra sikret mot konkurs. De forsvinner ofte nesten like raskt som de dukker opp. Anonymkode: 5350a...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #14 Skrevet 9. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er da ikke spesielt nytt eller ukjent her i landet heller. Anleggsgartnerfirmaer har tatt på seg jobber for private i flere tiår. Med norske lønnskostnader er det selvsagt begrenset med kunder som har råd til å betale, men f.eks. i Holmenkollåsen skal du nok finne noen gartnerbiler i sommerhalvåret. Anonymkode: 5350a...e7d Jeg tenker vel i retning av å sikte seg inn på markedet med ikke fullt så bemidlete, og bruke ufaglært arbeidskraft. Det blir noe litt annet; "polakkvarianten". Det bør selvsagt kombineres med annet arbeid vinterstid, som snømåking og strøing. Man er naturligvis ikke sikret å unngå konkurs, men dette bør være mulig å få til å gå rundt, selv om oppstarten sikkert blir tung. Dette gjelder vel alle oppstartsvirksomheter: du er nødt til å komme deg over den første kneika, og få et godt rykte. Anonymkode: 3a0e5...056
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #15 Skrevet 9. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker vel i retning av å sikte seg inn på markedet med ikke fullt så bemidlete, og bruke ufaglært arbeidskraft. Det blir noe litt annet; "polakkvarianten". Det bør selvsagt kombineres med annet arbeid vinterstid, som snømåking og strøing. Man er naturligvis ikke sikret å unngå konkurs, men dette bør være mulig å få til å gå rundt, selv om oppstarten sikkert blir tung. Dette gjelder vel alle oppstartsvirksomheter: du er nødt til å komme deg over den første kneika, og få et godt rykte. Anonymkode: 3a0e5...056 Det er masse ufaglært arbeidskraft i markedet allerede. (Tror du anleggsgartnerfirmaene setter faglærte til å klippe gress?) Og skal du ansette folk skal de ha lønn etter norske satser. Det er rett og slett tvilsomt at du har lov til å betale lav nok lønn til at "mannen i gata" tar seg råd til å betale profesjonelle for å klippe gresset. Den du må utkonkurrere på pris i dette markedet er vel i praksis tenåringen til naboen. Men et enkeltmannsforetak uten ansatte klarer kanskje å holde timeprisen lav nok, så lenge du klarer deg med en billig bil og kan ha kontor hjemme. Med en gang du skal ha ansatte fyker timeprisen opp. (Da hadde jeg faktisk heller satset på fruene i Holmenkollåsen. Der sitter pengene løst nok til at du kan ta en fornuftig timepris, og likevel få en del jobb. Og når naboen ser hvor godt stelt hagen har blitt går ryktene og praten over gjerdet, og så er du i gang. ) Anonymkode: 5350a...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #16 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er masse ufaglært arbeidskraft i markedet allerede. (Tror du anleggsgartnerfirmaene setter faglærte til å klippe gress?) Og skal du ansette folk skal de ha lønn etter norske satser. Det er rett og slett tvilsomt at du har lov til å betale lav nok lønn til at "mannen i gata" tar seg råd til å betale profesjonelle for å klippe gresset. Den du må utkonkurrere på pris i dette markedet er vel i praksis tenåringen til naboen. Men et enkeltmannsforetak uten ansatte klarer kanskje å holde timeprisen lav nok, så lenge du klarer deg med en billig bil og kan ha kontor hjemme. Med en gang du skal ha ansatte fyker timeprisen opp. (Da hadde jeg faktisk heller satset på fruene i Holmenkollåsen. Der sitter pengene løst nok til at du kan ta en fornuftig timepris, og likevel få en del jobb. Og når naboen ser hvor godt stelt hagen har blitt går ryktene og praten over gjerdet, og så er du i gang. ) Anonymkode: 5350a...e7d Jeg har ikke tenkt å forsøke dette, altså. Tror bare det er et behov der, som ikke er dekket. Anonymkode: 3a0e5...056 1
solmåneogstjerner Skrevet 9. januar 2019 #17 Skrevet 9. januar 2019 Ingenting er garantert. Du må vite hva du driver med, foreta markedsundersøkelser osv. 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #18 Skrevet 9. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er masse ufaglært arbeidskraft i markedet allerede. (Tror du anleggsgartnerfirmaene setter faglærte til å klippe gress?) Og skal du ansette folk skal de ha lønn etter norske satser. Det er rett og slett tvilsomt at du har lov til å betale lav nok lønn til at "mannen i gata" tar seg råd til å betale profesjonelle for å klippe gresset. Den du må utkonkurrere på pris i dette markedet er vel i praksis tenåringen til naboen. Men et enkeltmannsforetak uten ansatte klarer kanskje å holde timeprisen lav nok, så lenge du klarer deg med en billig bil og kan ha kontor hjemme. Med en gang du skal ha ansatte fyker timeprisen opp. (Da hadde jeg faktisk heller satset på fruene i Holmenkollåsen. Der sitter pengene løst nok til at du kan ta en fornuftig timepris, og likevel få en del jobb. Og når naboen ser hvor godt stelt hagen har blitt går ryktene og praten over gjerdet, og så er du i gang. ) Anonymkode: 5350a...e7d Nå er det snart ikke hager igjen i nevnte ås pga utbygging 😌 Anonymkode: dcc95...088 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #19 Skrevet 9. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det snart ikke hager igjen i nevnte ås pga utbygging 😌 Anonymkode: dcc95...088 Tragisk. Rett og slett. Gamle bomiljøer raseres, og kultur og historie forsvinner. Anonymkode: 5350a...e7d 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #20 Skrevet 9. januar 2019 Det sikreste er bedrifter som ikke trenger spesielt mye penger for å startes. Noe som kan gjøres hjemmefra eller som ikke er avhengig av å ha en bra lokasjon og som ikke trenger et stort varelager. Jeg har et AS og et ENK. AS-et er en grafisk design-bedrift og ENK-et selger strikkeoppskrifter og kurs på nett. Grafisk-design-firmaet er hovedinntekten min og det tok noen år før jeg fikk bygd opp kundegrunnlaget slik at jeg kunne leve av det, men nå går det som det suser. Bortsett fra en del utstyr til data ol. så er det omtrent null utgifter før man har en kunde som har betalt depositum, og det er deilig. Det gir meg også friheten til å kunne ta delvis fri en periode for å komme i gang med den andre bedriften. Anonymkode: 93630...57a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå