Tulipan Skrevet 5. april 2005 #1 Skrevet 5. april 2005 Noe med erfaring på å forebygge urinveisinfeksjoner??? Jeg merker veldig godt dersom en infeksjon er i ferd med å utvikle seg. Må tisse konstant ( kan vel i prinsippet sitte konstant på toalettet ) og får et kolosalt press rett over blæren og i urinrøret. Jeg prøver å få i meg 1 gram -vitaminer hver dag, tisser rett etter sex osv, men likevel har jeg nå hatt detjeg tror er begynnende urinveisinfeksjoner 3-4 ganger bare i år. Når jeg får dette tar jeg to antibiotikatabeletter og drikker masse vann, men dette er jo ikke helt bra med tanke på resistens. Noen med fine råd på forebygging???? VELDIG takknemmelig for svar :-)
Tigerlily Skrevet 5. april 2005 #2 Skrevet 5. april 2005 Tranebærjus, -kapsler etc, drikke appelsinjus. Egentlig alt som gjør urinen din sur. Har samme problemet selv, men etter at jeg begynte å ta tranebærkapsler har jeg ikke hatt en på en god stund.
Tinge_Ling Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Appelsinjus er veldig bra. Så fort jeg kjenner noe tegn på urinveisinfeksjon så drikker jeg det. Å det hjelper.. Ikke sikkert det hjelper på deg, men er jo verdt å prøve
Ling Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 Ovennevnte er bra. Men for å forebygge at du ikke får det igjen, må du styrke den svakheten du har. Både homeopati og akupunktur kan anbefales på det varmeste! Lykke til og god bedring!
Tulipan Skrevet 5. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2005 Da skal jeg ut og kjøpe tranebær i morgen. Nå er jeg møkka lei av å ha hatt den 4 eler 5 begynnende uvi siden nyttår Får prøve tranbær en stund, men hjelper ikke det får jeg prøve homeopati. Tuse takk for fine svar. :bukke:
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2005 #6 Skrevet 5. april 2005 Hvis du har dette ofte, så burde du bli undersøkt litt grundigere av legen. Det er mange som får UVI fordi de ikke tømmer hele blæren når de tisser (tenkt på dette på når du sitter på do). Dette kan man se på røntgen-bilder Men altså, dra til legen og forklar hvor plagsomt dette er. Og fortell at du har prøvd alt som er anbefalt, uten å bli kvitt det.
Gjest Sesselja Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Også bør du tisse før og etter du har sex.
Gjest gjest 0 Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Tisse før sex??? Må man det også? Jeg setter meg alltid ned med en stor kartong juice og drikker opp den hvis jeg føler at jeg begynner å få en urinveisinfeksjon og det funker som bare det! :-) Pam
Gjest Sesselja Skrevet 5. april 2005 #9 Skrevet 5. april 2005 Jeg har lest at man skal tisse både før og etter. For min egen del nøyer jeg meg med etter, og jeg har aldri hatt noen problemer med UI.
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2005 #10 Skrevet 5. april 2005 Ingen grunn til å tisse FØR sex. I verste fall klarer man ikke å tisse etterpå (med mindre man har sex i flere timer, hva vet jeg )
Tulipan Skrevet 5. april 2005 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2005 Jeg tisser ALLTD etter sex. I dag er jeg mye bedre. Drukket masse vann i løpet, så jeg har tisset som en gud , så jeg føler at jeg har fått "skilt" ut bakteriene. Men skal i løpet av de neste dagene til byen og innom helsekosten (må ha Rosenrot oxo så det passer jo helt utmerket) for å kjøpe Tranebær kapsler. Må prøve det før jeg går videre til legen og evt henvisning til urolog. Takk fr fine svar :bukke:
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #12 Skrevet 5. april 2005 Vann med eddik i. Smaker møkk, men det hjelper.
lene24 Skrevet 5. april 2005 #13 Skrevet 5. april 2005 hadde en periode selv da jeg hadde mye urinveisinfeksjon. Jeg begynte å spise tranebærkapsler fra helsekosten med en gang jeg merket tendenser til infeksjon, og det hjalp veldig!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå