Gå til innhold

Felles bursdagsfeiring, kjøpe gave til ungene vi ikke kjenner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er invitert i bursdag på lekeland med naboungen + to andre som vi ikke kjenner noe særlig (paralellklasse). Er det forventet at vi kjøper gave til alle tre? Pleier å bruke 100 kr pr gave. Er det innafor å bruke mindre penger på de to andre?

Anonymkode: 4a4b1...403

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gave til alle men til en mindre sum. Om du hadde tenkt å bruke 100 kroner så ville jeg gått for 100-150 totalt. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis barnet ikke kjenner de ville jeg gikk noe symbolsk som en pakke slim osv, men hvis disse andre er noen barnet omgås på skolen og leker med ville jeg gikk gaver av lik verdi.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Salvie skrev:

Hvis barnet ikke kjenner de ville jeg gikk noe symbolsk som en pakke slim osv, men hvis disse andre er noen barnet omgås på skolen og leker med ville jeg gikk gaver av lik verdi.

En pakke slim 😄 

Helt enig, men det høres så morsomt ut når du skriver det. 

Anonymkode: 17c48...1cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt gave til alle tre, og mest sannsynlig lik sum. Eller sett om jeg fant noe fint på salg :) 

Anonymkode: c2b10...dd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt gave til barna du ikke kjenner. De får nok gaver som det er.

Anonymkode: 159df...c04

• Liker 7
Skrevet

Har vært i samme situasjon mange ganger, har alltid kjøpt til alle, men ikke for like mye til de vi ikke kjenner. Har opplevd begge deler når mitt barn har feiret med andre, noen tar ikke med til barnet de ikke kjenner, mens andre har gave, men litt mindre.

Her har det vært barnet som har villet gi til alle, og det er en god egenskap, så derfor har vi alltid gjort det.

• Liker 5
Skrevet

Når barna i vår omgangskrets har felles bursdager så er det kun barnet du kjenner/og eller går i klasse med du gir til. De presiserer det og til foreldrene på innbydelsen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Då dere skal spare penge ved å ha felles bursdag med 2-3 andre, men siden 2 av de er ikke kjent skal du ikke gi gave til de?  Akkurat... Skjerp dere og kjøp stakkars barna gaver!

Anonymkode: 43c29...cd4

• Liker 1
Skrevet

Her gir man bare gave til det bursdagsbarnet man kjenner/går i klasse med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Då dere skal spare penge ved å ha felles bursdag med 2-3 andre, men siden 2 av de er ikke kjent skal du ikke gi gave til de?  Akkurat... Skjerp dere og kjøp stakkars barna gaver!

Anonymkode: 43c29...cd4

Det er ikke gjestene som sparer penger, det er foreldrene til bursdagsbarnet. Gjestene kan ikke noe for at foreldrene har gått sammen om felles bursdag og skal selvfølgelig ikke pålegges ekstrautgifter i form av gaver til barn de overhodet ikke kjenner eller går i klasse med. Skjønner ikke hvorfor du kjefter på gjestene. her. Dårlig dag?

Anonymkode: 2ebc2...7b6

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene til bursdagsbarna betaler sannsynligvis like mye for festen som de ville gjort om de bare arrangerte den alene. Med felles-bursdag blir det gjerne mange flere barn som kommer og man kjøper dyrere pakker og mat på lekelandet. Derimot sparer foreldrene og alle tid, tid som ville gått med til å arrangere 3 fester på ulike dager og reise hit og dit. 

Anonymkode: e1d06...213

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper gave til alle 3!!! Trenger ikke å være store greiene, som noen sa tidligere i tråden, slim er ealltid en hit!

Anonymkode: 70d9b...f5e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok kjøpt til alle. 

Barnet mitt er bedt på sånn type bursdag i morgen.. sender vi med inngangs penger eller hva er vanlig?

Anonymkode: 32b97...ba0

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt er invitert i bursdag på lekeland med naboungen + to andre som vi ikke kjenner noe særlig (paralellklasse). Er det forventet at vi kjøper gave til alle tre? Pleier å bruke 100 kr pr gave. Er det innafor å bruke mindre penger på de to andre?

Anonymkode: 4a4b1...403

Personlig kunne jeg aldri gitt til bare den ene, om så hva vi ikke kjente til de andre i det hele tatt. Husk at de andre to er like mye med på å betale, for at ditt barn får bli med på feiringen. Og husk de er barn, mitt hjerte stemmer for gave til alle tre!😊Men siden de har valgt spleisefest, så tenker jeg det er helt fint å redusere prisen pr. gave. Eller det vil si, spleisefest eller ikke, så er det ikke bare fint, men et fornuftig valg og alltid innenfor, det å gi gave etter hva som passer egen lommebok!😊

• Liker 1
Gjest COSL Innovator
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok kjøpt til alle. 

Barnet mitt er bedt på sånn type bursdag i morgen.. sender vi med inngangs penger eller hva er vanlig?

Anonymkode: 32b97...ba0

Det eneste barnet ditt skal ha med er gave. Inngangspenger betaler de som inviterer.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Lykkehjerte said:

Personlig kunne jeg aldri gitt til bare den ene, om så hva vi ikke kjente til de andre i det hele tatt. Husk at de andre to er like mye med på å betale, for at ditt barn får bli med på feiringen. Og husk de er barn, mitt hjerte stemmer for gave til alle tre!😊Men siden de har valgt spleisefest, så tenker jeg det er helt fint å redusere prisen pr. gave. Eller det vil si, spleisefest eller ikke, så er det ikke bare fint, men et fornuftig valg og alltid innenfor, det å gi gave etter hva som passer egen lommebok!😊

Det vet du ikke. Når vi har hatt bursdag på lekeland sammen med noen andre, så har hver av oss betalt alene for de gjestene som ikke er venner av begge/alle.

Men enig i resten, jeg ville også gitt til alle. Har bare én gang opplevd at noen ikke har gjort det, da ga alle likt til begge bortsett fra én som kom med en stor gave til den ene og ingenting til den andre. Det var litt kleint...

Anonymkode: 98aa3...58b

Skrevet

Aner ikke hva vi hadde gjort, men jeg synes det er rart å gi til de man ikke kjenner! 

Er det noen man kjenner litt, bør man selvfølgelig gi, men kjenner ikke barnet dem i det hele tatt, så er ikke barnet invitert av/til dem, men til det andre bursdagsbarnet. Foreldrene har bare valgt å feire samtidig fordi mange av gjestene skal i bursdag til alle og/eller fordi det er billigere/enklere.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du ikke. Når vi har hatt bursdag på lekeland sammen med noen andre, så har hver av oss betalt alene for de gjestene som ikke er venner av begge/alle.

Men enig i resten, jeg ville også gitt til alle. Har bare én gang opplevd at noen ikke har gjort det, da ga alle likt til begge bortsett fra én som kom med en stor gave til den ene og ingenting til den andre. Det var litt kleint...

Det er sant, sikker kan man ikke være. Men det er normalen her, om flere feirer sammen. Når dere feiret med andre og betalte for egne gjester, inviterte dere bare med hilsen fra deres egen også? Ellers kan jeg se det at det kan bli veldig skjev fordeling mht gjester, betaling og gaver. Jeg hadde uansett ikke klart å ikke gi til alle. Bra det er flere av oss!😊Skjønner godt det ble kleint ja, at en fikk en stor gave, mens den andre ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lykkehjerte said:

Det er sant, sikker kan man ikke være. Men det er normalen her, om flere feirer sammen. Når dere feiret med andre og betalte for egne gjester, inviterte dere bare med hilsen fra deres egen også? Ellers kan jeg se det at det kan bli veldig skjev fordeling mht gjester, betaling og gaver. Jeg hadde uansett ikke klart å ikke gi til alle. Bra det er flere av oss!😊Skjønner godt det ble kleint ja, at en fikk en stor gave, mens den andre ikke. 

Nei, vi skrev det samme på invitasjonen til alle. Skjev fordeling med betaling ble det jo, men det er uansett ikke noe barna skal behøve å tenke på eller merke noe til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...