Gå til innhold

Filmen Lolita

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett filmen, bare hørt om den og sett traileren. Og den jenta er jo et barn? Er det en film om pedofili? 

Anonymkode: 404a0...294

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den er om hebefili. Veldig bra film, da den med Jeremy Irons (ikke sett Kubrick sin).

Anonymkode: 58c60...d2c

AnonymBruker
Skrevet

Ser dere sier det er en bra film, så den er verdt å se? ikke ekkel på noen måter? (tenker sex, mellom mannen og jenta)

Anonymkode: 404a0...294

Skrevet (endret)

Kanskje sette deg litt mer inn i filmhistorie og kultur, og ikke minst boken den er basert på, og se den med sånne "briller", istedenfor å bare tenke på det som en ekkel film om pedofili, eller lørdagsunderholdning akkompagnert av popcorn.

Hilsen filmgeek.

Edit: Og når jeg sier "filmen" mener jeg egentlig begge, både Kubrick 1962 og den nyere versjonen. Du kan liksom ikke si at du har sett "Lolita", hvis du ikke har sett Kubrick sin.

Endret av 282_NaughtySpark
Tillegg
  • Liker 4
Skrevet

Den originale fra 1962 er ganske mye bedre enn den fra 1997 etter min mening.

• Liker 1
Skrevet

Enig med at originalen fra 1962 er best.

Boken/filmen handler om "er han en pedofil som liker små jenter", eller er det jenta som ond som greier å manipulere han? Filmen/boken gir ikke noe svar, det er du som bestemmer. Verdt å se for kvalitet, og i tillegg er begrepet "Lolita" et viktig ord i diskusjon og prat om kultur. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...