Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eksen har vært fra hverandre etter bruddet våres i slutten av juli. Vi har funnet ut at vi vil gjerne vil prøve igjen, til tross for de negative tingene som var. Men vi er svake for hverandre, og har prøvd i et par uker nå, men ikke blitt offisielt sammen igjen.

Nå har det kommet frem i ettertid at hun har hatt noe på gang med en annen mann i fire-fem måneder. De har møttes støtt og stadig, hatt sex og vært mye med hverandre, men hun ble aldri forelsket eller fikk følelser for denne mannen. I tillegg har hun hatt sex med et par andre gutter siden bruddet. Jeg valgte å legge dette helt i fra meg, og lovet henne å aldri ta opp dette i ettertid. Hun brydde seg ikke om hva hun hadde gjort.

Jeg selv har ikke gjort noe. Men jeg valgte å teste henne ut i går rett og slett fordi sjalusi var et stort problem i forholdet våres. Jeg sa at jeg hadde ligget med ei jente én gang for å se hennes reaksjon. Dette førte til at hun ble sint som en okse, sa mange skjellsord til meg og tvang meg til å dra meg til helvete bort - helt frem til at jeg sa at jeg ikke mente det jeg sa, og at jeg bare skulle teste ut hva hennes reaksjon hadde blitt.

Hvorfor er hun så egoistisk og uempatisk ovenfor meg? Hva er det jeg egentlig driver på med, med å gå tilbake til henne og prøve? Jeg er så ufattelig svak for henne, og vil jo at ting skal funke. Men om jeg så hadde ligget med en annen jente én gang, har hun noen som helst rettighet til å reagere slik som hun gjorde med tanke på hennes egne handlinger?

Anonymkode: 049ed...14d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere begge har det best fra hverandre. Dette nye forsøket kommer ikke til å fungere. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

TS, dette høres lovende ut. Går ikke dette bra, så vet ikke jeg. 

Lykke til 

Anonymkode: 1934b...fee

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Tror dere begge har det best fra hverandre. Dette nye forsøket kommer ikke til å fungere. 

Er så svak for henne. Gjør vondt om vi gjør dette, men skal virkelig vurdere det...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, dette høres lovende ut. Går ikke dette bra, så vet ikke jeg. 

Lykke til 

😂😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du starter en ny start med ex, ved å lyve. tenker du er en komplett idiot. for d der er dummeste testen noen gang. hvor liker du ikke reaksjonen hennes nåtr du ka opp til det. og tro du er så prektig å uskyldig fordi du selv ikke har gjort noe, men skryter på deg å ligget med ei med løgn. du ser reaksjonen hennes. og dette vil derfor ikke funke mellom dere. du lyver og hun reagerer. 

Anonymkode: 4eb5b...8c4

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du starter en ny start med ex, ved å lyve. tenker du er en komplett idiot. for d der er dummeste testen noen gang. hvor liker du ikke reaksjonen hennes nåtr du ka opp til det. og tro du er så prektig å uskyldig fordi du selv ikke har gjort noe, men skryter på deg å ligget med ei med løgn. du ser reaksjonen hennes. og dette vil derfor ikke funke mellom dere. du lyver og hun reagerer. 

Anonymkode: 4eb5b...8c4

Hadde aldri intensjonen om å skryte på meg noe som helst, for slik er det ikke i min kultur. Det var en dum test, jeg er enig med det, men det var jo for å se en reaksjon - og jeg hadde sagt sannheten enten jeg hadde likt reaksjonen eller ei. Forholdet var preget mye av sjalusi fra hennes side. Vi begynte ikke å snakke om ting som hadde skjedd de siste månedene før i går, og siden jeg taklet fint hva hun hadde gjort, så ville jeg se hvordan hun hadde reagert hvis jeg hadde gjort noe seksuelt siden bruddet. Jeg løy for å se en reaksjon, for å rett og slett finne ut om hun hadde forandret seg siden bruddet.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er hun så egoistisk og uempatisk ovenfor meg? Hva er det jeg egentlig driver på med, med å gå tilbake til henne og prøve?

Hvorfor gidder du å utsette deg for dette enda en gang? Hun er ikke snill mot deg, ikke gå tilbake til henne! 

Og gjør du det, så er det jammen ikke vits i å sutre og klage, du velger dette med åpne øyne og vet hva du går tilbake til. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Hvorfor gidder du å utsette deg for dette enda en gang? Hun er ikke snill mot deg, ikke gå tilbake til henne! 

Og gjør du det, så er det jammen ikke vits i å sutre og klage, du velger dette med åpne øyne og vet hva du går tilbake til. 

Har absolutt ingen grunn til å klage, nei. Må bare bli kvitt den svakheten for henne, enkelt og greit...

Gjest 007_008_007
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri intensjonen om å skryte på meg noe som helst, for slik er det ikke i min kultur. Det var en dum test, jeg er enig med det, men det var jo for å se en reaksjon - og jeg hadde sagt sannheten enten jeg hadde likt reaksjonen eller ei. Forholdet var preget mye av sjalusi fra hennes side. Vi begynte ikke å snakke om ting som hadde skjedd de siste månedene før i går, og siden jeg taklet fint hva hun hadde gjort, så ville jeg se hvordan hun hadde reagert hvis jeg hadde gjort noe seksuelt siden bruddet. Jeg løy for å se en reaksjon, for å rett og slett finne ut om hun hadde forandret seg siden bruddet.

Hvilken kultur tilhører du?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har absolutt ingen grunn til å klage, nei. Må bare bli kvitt den svakheten for henne, enkelt og greit...

Vet åssen det er altså, men du må tenke på deg selv! Vær sterk og stå i mot, selv om det er vanskelig. Alt blir bedre etter en stund :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke en løgn at du hadde vært med ei annen var det vel? 

Anonymkode: abac0...98e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For lurer på om jeg var den du holdt på med såvidt... 😉

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, 007_008_007 skrev:

Hvilken kultur tilhører du?

Kultur ble kanskje litt feil, tenker vel heller miljø. Har selvfølgelig gutter i kretsen som elsker å skryte når de får seg med jenter hjem fra byen, men jeg føler meg litt mer jente på det området (om det er rett å si). 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Dævendøtte skrev:

Vet åssen det er altså, men du må tenke på deg selv! Vær sterk og stå i mot, selv om det er vanskelig. Alt blir bedre etter en stund :) 

Jepp, skal prøve å være sterk 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel over 5 millioner i populasjon i vårt land, så du skulle nok ha truffet bra hvis dette var meg. Men må nok dessverre beklage deg der 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel over 5 millioner i populasjon i vårt land, så du skulle nok ha truffet bra hvis dette var meg. Men må nok dessverre beklage deg der 😅

Ok! Kjente igjen skrivemåten og argumentasjonen. Forstår jo at det kan være flere av dere ....

Skrevet

Ok, så var det kanskje en "dum" test, men uansett, så virker det som hun har et kontrollerende sjalusi. Altså, den type sjalusi som ikke er den "snille typen". Men kan jeg absolutt ikke si med sikkerhet. Så her gjelder det for deg nå å sette hardt mot hardt. Ikke vis deg svak! Slik oppførsel fra henne kan du ikke akseptere om dere skal forsette, eller hva? Du testet henne, fordi du ville se om dette voldsomme sjalusiet forsatt var der. Og det var det. Så du må tåle å høre på hennes ligg, men hun vil ikke høre om dine. Hun tåler rett og slett ikke det. Men det må hun. Og heldig for henne, så var dette bare tøys. Men hva om ikke da? 

Hun må skjerpe seg. Og klart du kan hjelpe henne, men ikke med å være en tøffel. Dere begge 2 MÅ finne ut hva som gikk galt, å bestemme dere for å skjerpe dere på de tingene som dere må endre på for at dette forholdet skal fungere! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler at du leser boka Hva menn vil ha hva kvinner vil ha av John Gottmann

og slutt å ljuge da! Jeessess!

Anonymkode: e02bc...b97

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Becka skrev:

Ok, så var det kanskje en "dum" test, men uansett, så virker det som hun har et kontrollerende sjalusi. Altså, den type sjalusi som ikke er den "snille typen". Men kan jeg absolutt ikke si med sikkerhet. Så her gjelder det for deg nå å sette hardt mot hardt. Ikke vis deg svak! Slik oppførsel fra henne kan du ikke akseptere om dere skal forsette, eller hva? Du testet henne, fordi du ville se om dette voldsomme sjalusiet forsatt var der. Og det var det. Så du må tåle å høre på hennes ligg, men hun vil ikke høre om dine. Hun tåler rett og slett ikke det. Men det må hun. Og heldig for henne, så var dette bare tøys. Men hva om ikke da? 

Hun må skjerpe seg. Og klart du kan hjelpe henne, men ikke med å være en tøffel. Dere begge 2 MÅ finne ut hva som gikk galt, å bestemme dere for å skjerpe dere på de tingene som dere må endre på for at dette forholdet skal fungere! 

Takk for gode ord, mye av dette hjalp meg 😊 Jeg er fullt klar over at jeg er en tøffel, og at det er kanskje et av grunnlagene til at ting er slik - selv om det også har mye med hun å gjøre også. 

Har vært mye frem og tilbake i dag med hva som er rett å gjøre. Har bikket mest på det å glemme å fikse opp i forholdet, men selvfølgelig er det jo en stor del av meg som virkelig vil at ting skal funke mellom oss. Men det å endre en person er ikke enkelt, dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...