Gå til innhold

Dere som har barn i småskolen, feirer dere alltid 17. Mai på skolens arrangement?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 1. Klassing nå, og lurer på hvordan dette fungerer. Er det sånn at de aller fleste familier feirer 17. Mai på skolens arrangement etter at toget er ferdig? Kan man kjøpe mat på dette arrangementet? 

Dere som har feiret på skolen etter toget, synes dere at dette er hyggelig? 

Hilsen uvitende mor 

Anonymkode: e16fd...1c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På skolen etterpå er det mange gøye aktiviteter for barn :) Det er også salg av mat og drikke.

Anonymkode: f4bea...952

AnonymBruker
Skrevet

Har selv en 2.klassing å han synes det er veldig kjekt å gå på skolen etter toget. Men pga press fra barnefaren sin familie som også ønsker å tilbringe 17.mai med småen,så er vi annenhvert år hos barnefaren på 17.mai. Er koselig det også for all del :)

AnonymBruker
Skrevet

Ungene elsker det! Kanskje de er heldig å får premie og de koser seg.

Anonymkode: 0f3ea...ad5

AnonymBruker
Skrevet

Så fint at barna liker det :) 

TS

Skrevet

Vi gikk forrige år og da likte min førsteklassing opplegget etterpå men det varte jo ikke så lenge da. Barnetoget først og så var vi rundt 2 timer på skolen etterpå. Jeg følte det var noe man nesten skulle haste gjennom for å komme oss der vi skulle etterpå... 

Men så lenge han liker opplegget så kommer vi til å gå.🤗

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi gjør alltid det. Nå er det igjen bare yngste, men hun koser seg. De fleste møter opp etter toget.

Anonymkode: 62e3b...b2c

Skrevet

Vi gjorde det ikke de første 2 årene, men i år så gjorde vi det og kommer nok ikke til å slutte med det 😊 før så gikk han på en annen skole og da var de ikke store nok til å gå i hovedtoget i byen, og det var det skolen gjorde. Nå på ny skole har de et lite lokaltog som er mer barnevennlig og det er mye kjekkere for barna 😊

AnonymBruker
Skrevet

Off. Kjenner jeg gruer meg til 17. Mai allerede 

Anonymkode: 52fcc...941

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungene elsker det! Kanskje de er heldig å får premie og de koser seg.

Anonymkode: 0f3ea...ad5

Her får alle premie :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi feirer med familien. Har aldri fått reaksjoner på det.

Anonymkode: 830dc...9e1

AnonymBruker
Skrevet

Takk for erfaringene deres. Sitter man kun sammen med egen familie, eller kan det være langbord? Er dette arrangementet for alle trinn? Det må vel bli veldig folksomt da?

Kjenner jeg gruer meg en smule da vi er innflyttere her og ikke kjenner de andre foreldrene godt ennå. Det blir nok bra uansett :) Man gjør det jo for barna først og fremst. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte det veldig godt som barn 🙂 men varte jo ikke super lenge, var vel på skolen et par timer etter at toget kom frem.

Mamma og pappa var ikke akkurat super sosiale, så de hadde det nok ikke like gøy,  men de fant nå noen andre foreldre fra samme klasse de småpratet litt med. Det ene året måtte de jobbe også, så da var de iallefall opptatt 😉

Anonymkode: 68c73...928

Skrevet

Ja, det gjør vi. Det serveres pølser, is, kaker, boller, kaffe og brus. Det er leker for barna hvor alle får premie, underholdning av fjerde trinn og ellers skravler man med andre foreldre. Det settes ut langbord og stoler i skolegården og folk setter seg der de vil eller bare vandrer rundt. Vi synes det er veldig hyggelig. :) Det er ikke noe å grue seg til, det er en fin mulighet til å bli bedre kjent med de andre. :) 

Skrevet

17 mai kan være en stressende dag også, 3 barn 2 foreldre og som foresatte må vi være med på alt feks ting skal arrangeres av foreldre i 2, 4 og 6 klasse, 

AnonymBruker
Skrevet

Nei vi reiser til byen, ser på posisjonen der og gjør våre ting. 

Anonymkode: 37cc5...55b

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for erfaringene deres. Sitter man kun sammen med egen familie, eller kan det være langbord? Er dette arrangementet for alle trinn? Det må vel bli veldig folksomt da?

Kjenner jeg gruer meg en smule da vi er innflyttere her og ikke kjenner de andre foreldrene godt ennå. Det blir nok bra uansett :) Man gjør det jo for barna først og fremst. 

TS

Innflyttarar må jo i alle fall møte opp! Det er slik ein kan risikere å bli kjent med andre;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vi feirer på grenda, samme type leker med snitter og kaker&kaffe til en veldig billig penge. Skikkelig koselig, istedenfor å dele en plass med 500 andre mennesker som føles som sild i tønne. 

Anonymkode: 5e354...575

Skrevet

Føler nesten at 17-.mai-opplegget er obligatorisk. De går i tog med klassen sin, og hvertfall i 1 og 2.klasse, følger gjerne foreldrene med. Når toget er ferdig og ankommer skolen, er det litt leker for barna og salg av pølse/is ol. Det opplegget pleier vi å rushe oss gjennom, så vi kommer oss hjem til mat og tivoli.

Jeg kjenner heller ikke så mange her vi bor, men jeg føler det er så mange folk her og ingen legger merke til om jeg er alene eller ei. Men jeg må innrømme at jeg synes 17.mai er mye styr, og jeg har ingen familie her utenom min mor, så blir ikke store feiringen. Gleder meg til barnet er så stort, at 17.mai-tog og lek, ikke er så stort lenger.

Anonymkode: eadb3...f60

Skrevet

Ja, feiring av 17. mai på skolen etter barnetoget var obligatorisk da barna var små. Ikke hele ettermiddagen, men minst et par timer, før vi dro videre til annen feiring med familie eller venner.

Synes det er synd å droppe dette fordi foreldre vil annet på 17. mai, i hvertfall om man tilhører skole som vår, hvor så godt som alle stiller. Om barna ikke vil, er det jo en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...