Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge måtte dere vente fra første kontakt med lege?

Var det offentlig eller privat?

Hvor i landet?

Har fått estimert ventetid på 1 år(!!!!!) i det offentlige på sørlandet

Anonymkode: df66e...1eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge måtte dere vente fra første kontakt med lege?

Var det offentlig eller privat?

Hvor i landet?

Har fått estimert ventetid på 1 år(!!!!!) i det offentlige på sørlandet

Ventet 1 år etter første kontakt med lege her også, på Vestlandet. Offentlig.

Anonymkode: f8944...667

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilhører UNN Tromsø. Har ventet 1 år på å få fertilitetshjelp/medisiner , har vært lang utredning for meg, men var ferdig utredet for seks mnd siden. Mannen er helt i orden, men vi har prøvd å bli gravid i langt over to år, så føler tiden renner bort. Har akkurat vært hos fastlegen å spurt om ytterligere en henvisning til ivf. Den siste henvisning ble rotet bort i systemet. 

Anonymkode: a18df...89b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tilhører UNN Tromsø. Har ventet 1 år på å få fertilitetshjelp/medisiner , har vært lang utredning for meg, men var ferdig utredet for seks mnd siden. Mannen er helt i orden, men vi har prøvd å bli gravid i langt over to år, så føler tiden renner bort. Har akkurat vært hos fastlegen å spurt om ytterligere en henvisning til ivf. Den siste henvisning ble rotet bort i systemet. 

Så frustrerende 😔 håper det går kjappere nå

TS

AnonymBruker
Skrevet

Tungt når det er lang ventetid så forstår at du stiller spørsmål ved dette. Nå som vi er ferdig utredet håper jeg det skjer noe kjapt. Jeg holder på å spare litt, blir å gå privat viss det ikke skjer noe snart. Lykke til videre. 

• Liker 1
Skrevet

Vi kontaktet lege i februar 2018. Henvist til gynekolog, der var det lang ventetid.Gynekolog i juni 2018, forsøkte deretter 4 mnd med letrozol, og siden dette ikke funket kom vi tilbake til gynekolog i oktober. Henvist til Ullevål. Fikk time der i begynnelsen av desember, og har nå begynt prøverørsbehandlingen.

Skrevet

Hører til på sørlandet. Var hos lege i august, time hos gynekolog i oktober for undersøkelse. Finnner ikke noe galt, henviser til IVF og prøver letrozol i mellomtiden. Fikk time hos porsgrunn i desember, og oppstart i februar. Syns dette har gått overaskende fort☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, bondekone skrev:

Hører til på sørlandet. Var hos lege i august, time hos gynekolog i oktober for undersøkelse. Finnner ikke noe galt, henviser til IVF og prøver letrozol i mellomtiden. Fikk time hos porsgrunn i desember, og oppstart i februar. Syns dette har gått overaskende fort☺

Helt merkelig at det kan være så store forskjeller.

Lykke til ❤

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på om du har vært hos fastlege eller spesialist. Fra jeg var hos fastlegen til jeg var i gang ordentlig gikk det vel 8-9 mnd (Oslo). Først ventet jeg vel nesten 3 mnd på henvisning til gynekolog som utredet med blodprøver og lapraskopi. Han sendte henvisning til ivf og fra søknad ble sendt til vi var på forsamtale tok ca 3 mnd, så var jeg i gang med medisiner ca 2 mnd etter det. Fikk tatt lap i mellomtiden så tapte ikke noe tid på venting der. 

Husk at det er fritt sykehus valg, så du kan sjekke ventetid på de forskjellige behandlingsstedene på helsenorge. Har følelse av at det er enda bedre kapasitet i Oslo nå en da jeg startet og du kan også spare litt tid hvis du får unna alt av utredning før du møter opp på forsamtale. 

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt hvor de har fått 1 år fra? Regner med det er porsgrunn du tenker (fertilitetsavdelingen sør) og der var ventetiden sist jeg sjekket 6+8 uker. (Altså 6 til forsamtale, og deretter 8 til oppstart). Du sier forsåvidt assistert befruktning og ikke IVF, er det snakk om inseminering, eller? Da er det kanskje noe annerledes (sæddonor), men ellers er det ikke et år dere må belage dere på. Porsgrunn er vel de med kortest ventetid for tiden og tror jeg.

Skrevet

Vi tok utredningen privat på Medicus etter 10mnd prøving, betalte ca 5000kr. Fant ingen problemer med oss, så vi bestemte oss for å prøve et halvt år til på egenhånd.

Etter et halvt år ringte Medicus og spurte hvordan det gikk. Da jeg sa at ingenting hadde skjedd og at jeg planla å gå til fastlegen for å bli henvist til offentlig ivf, så gjorde de dette for oss, siden vi allerede var ferdig utredet.

Hadde samtale på Ullevål ca 1-2mnd senere og sprøytestart/ivf på Riksen et par mnd etter det igjen. Syns det gikk fortere enn forventet. 

Anonymkode: 3b99a...0da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...