Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et tilbud av et snekkerfirma på å senke taket i gangen (som er liten,  avlang, og koblet til alle rom i leiligheten. Anslår den er 3 kvm.

Tilbudet er på 9200 kr (eks mva).  

Jeg kan ingenting om håndverk, men har hatt en del håndverkere hos meg i det siste til å gjøre diverse jobber. Enkelte ting klarer jeg ved logisk sans å forstå prisen av, men akkurat å etablere en ny himling er en av de tingene jeg ikke vet om likesågodt kunne kostet 5000 eller 15000. 

Er 9200 helt OK, og ikke noe å diskutere på? Får da inn en elektriker til å etablere et par spotter i den også..

Anonymkode: 7b943...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags materialer er beregnet brukt? 

Prisen i seg selv høres ikke helt vill ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke materialer er tenkt brukt? Hvor tykk/hvilken type isolasjon?

Prisen virker å være i tråd med det vanlige hos en snekkerfirma med ansatte. Jeg tror imidlertid du nærmere kan halvere den ved å bruke et enkeltpersonforetak som gjør slike småjobber. 

Anonymkode: 1e40b...e10

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du senke tak. Med mindre det er kun det nødvendige for å isolere/lage spotter, så er å minske rom ved å senke tak bare dumt. 

Anonymkode: f65ca...aae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et firma fakturerer deg jo 700-1000 kr / timen bare for at en snekker skal møte opp, da timeprisen ligger rundt der. Så kommer materiale, forarbeid, selve arbeidet. 

Anonymkode: 2cec4...99b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du senke tak. Med mindre det er kun det nødvendige for å isolere/lage spotter, så er å minske rom ved å senke tak bare dumt. 

Anonymkode: f65ca...aae

Det er takhøyde på 2,85 eller noe, og det er mye ledninger, så tenker det blir finere med å skjule alt og få det litt lavere med rene flater.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er takhøyde på 2,85 eller noe, og det er mye ledninger, så tenker det blir finere med å skjule alt og få det litt lavere med rene flater.

Synes prisen høres helt ok ut. Men er det inkludert elektriker? Da synes jeg det var billig! 

Jeg skal gjøre det samme, senke bare 5 cm for å få skjult ledninger og satt inn tre spotter. Skal gjøre jobben selv, og kun ha elektriker der. Regner med rundt 10.000 for materialer og elektriker jeg. Gangen er 1,5 *3 meter

Anonymkode: 81182...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...