AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Jeg er en 24 år gammel jente som bor i Trondheim. Her har jeg en samboer som kommer fra Oslo, og han er ferdigstudert til høsten. Jeg har en fast jobb her i Trondheim, men vi har begge bestemt oss for at vi ønsker å prøve Oslo og jobbmarkedet der. Fordi det er attraktivt for oss begge, og fordi vi rett og slett ønsker å prøve det. Problemet er at jeg sliter med å fortelle det til mine foreldre. De har veldig lite forståelse for jobben min og at jeg ønsker å jobbe meg oppover. Jeg har en jobb med veldig mye muligheter for priser o.l, og det er noe jeg ønsker å oppnå. Mens For dem er jobb jobb. Så først og fremst er tanken på å gi fra meg en fast god jobb helt utenkelig for dem! (kommer ikke til å flytte før jeg har fått jobb i oslo.) Jeg prøvde å nevne flyttingen for mamma i sommer, da ble det grining og hun prata ikke med meg på en uke ... Det komiske er at hun har flyttet fra hjemstedet sitt selv. Så ja, jeg sliter veldig med å få sagt dette til dem. Jeg er ganske sikker på at når jeg sier det til de så vil de komme med VELDIG mange grunne for ikke å gjøre det og gi meg dårlig samvittighet. Jeg vet de er veldig glade i både meg og samboeren min, men dette blir nok veldig tungt for dem. Så jeg er redd de også vil si ting de angrer på. Har noen noe tips om hvordan jeg skal gjøre dette? Er også litt usikker på om samboeren skal være med på samtalen eller ikke, i frykt for at de sier noe dumt ... Anonymkode: dcb28...6c5
solmåneogstjerner Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Du er voksen og tar slike avgjørelser selv. De må tåle det. Kanskje vente med å ta det opp igjen til du faktisk har fått jobb og leilighet? Ikke gå inn i noen diskusjon med dem, bare si at det er bestemt og slik er det. Så kan de bli så fornærmet de bare vil. Du har jo til og med sagt i fra tidligere. Å reise mellom Trondheim og Oslo er jo heller ikke verken vanskelig eller dyrt. Du får flybilletter til 500 kroner og det tar et par timer inkludert transport til og fra flyplassen. Bil og tog er også lettvint. Det kunne jo vært mye verre! Ikke ta med samboeren på noen samtale, bare ring dem og si ifra. Men vent gjerne til alt er i orden. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Avstanden mellom Trondheim og Oslo er ingenting. Hadde skjønt moren din litt hvis det var snakk om å bosette seg i New Zealand med barnebarn og hele pakka. Ikke la henne gi deg dårlig samvittighet. Det er meningen at unge skal utforske sine muligheter både innlands og i utlandet. Anonymkode: 9fe2b...3f4 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Nå har du nevnt det og trenger ikke si noe mer før du har fått ny jobb i Oslo. Da forteller du dem, hurra! du har fått ny jobb i Oslo og flytter dit. Ikke gjør det mer komplisert enn det er. Anonymkode: 589bd...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Si: "Mamma, pappa. Jeg skal flytte!" Anonymkode: 03343...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 Du forteller det når du har fått jobb. Jeg og mannen flyttet, og svigermor ble mildt sagt sur. Men vi er voksne, og bestemmer selv. Anonymkode: 3e77d...4f9 2
GammelKaktus Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Tenker du bare for si det rett ut og ikke gi etter for grining for det er bare en måte hun prøver ut for å få deg til å holde deg her, emosjonell utpressing med andre ord. Selv ville jeg nok ikke sagt noe før jobb var i orden, bare fordi jeg har en mistanke om at de vil mase mye om det for å endre meningen deres, men når jobben er i boks så er det ikke så mye de kaqn si. Dårlig samvittighet skal du iallfall ikke ha. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå