Gå til innhold

Kan en fyr/dame blir FOR kjekk/pen?

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg snakket litt med en kamerat i dag. Som ble litt sjokkert da jeg fortalte om at jeg tidligere har avvist en fyr på det grunnlaget at han var for kjekk. Kanskje en teit grunn... Men hvem vil egentlig ha en kjæreste som alle sikler på? Som blir sjekket opp når som helst? Og som vet han han/hun er superkjekk/ super-pen? Joda, en må kunne stole på parteneren, klart. Men det er liksom ikke det det dreier seg om. Vanskelig å forklare. :)

Nei, en kjæreste som er kjekk, men ikke for kjekk er tingen. :ler: Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg regner med at det er grunnen til at jeg er singel.

Gjest gjesten
Skrevet

Tror kanskje jeg vet hva du mener. Enkelte har et utseende som for meg blir "for pent/ for kjekk"-type. Ofte den type personer som vet at de har et bra utseende og utvikler en litt sleip holdning til andre. Viker unna slike personer, jeg. Synes de rett og slett blir uinteressante som personer. og litt "grunne". De har som regel ikke noe å fortelle av livserfaringer, kun et ytre å sveve på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tja, jeg vet ikek om det har så mye med utseende , men med hvordan en kler seg og oppfører seg. Enkelte kan bli altfor kule og hippe for meg iallefall. Ser jeg sånne typisk utelivsbransjen gutter, så rygger jeg unna med engang...ganske enkelt for jeg vet at dette ikke er noe for meg. jeg er ikke kul og hipp og ønsker ikke å bli det heller, så derfor hadde det nok aldri gått :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener - etter min mening finnes det ca to måter å være FOR kjekk på:

1) smørpen = uinteressant pen

2) faktisk usannsynlig pen (evt pen/hipp) = jeg blir usikker og lurer på hvorfor vedkommende vil ha meg, når han kan få alle andre. Derfor ødelegger jeg det hele ved min usikkerhet, eller blåser han bort før det utvikler seg. Dette har skjedd meg en gang, men jeg tror faktisk jeg hadde litt rett i at han ville ta for seg av en del av de som siklet etter han, framfor å involvere seg med meg.

Jeg har endt opp med en kjæreste som helt klart er kjekk og har vært ettertraktet, samtidig som jeg ikke er forundret over at han ville ha meg. Tror dette skyldes en kombinasjon av "passe kjekk" og at han faktisk inngir trygghet - jeg føler at jeg kan stole på han.

Skrevet

Jo, det er mulig. Dumpet en fyr av den grunn en gang, men det var ikke bare pga. hans utseende. Min erfaring er at pene gutter har en annen væremåte, i en mer negativ retning (selv om jeg ikke skal ta alle under en kam her).

Skrevet

Jeg avviste en type som var for pen fordi jeg alltid følte vennene hans tenkte "hvorfor er han sammen med henne", "hun er ikke pen nok for han".. osv. Jeg følte meg rett og slett stygg sammen med han.

Gjest Flåpakly
Skrevet

Jeg har funnet Mannen, og han er svært overvektig men har usedvanlig fin personlighet og gode egenskaper, og han ville gjort hva som helst for meg. Han er passe kjekk, men det synes ikke så godt for han er sjenert og - vel- tjukk.

Usedvanlig kjekke menn har ofte(men ikke alltid) en utiltalende holdning til damer, forhold og hva som er viktig for dem i livet (bli sett og begjært bl.a.), og jeg har innsett etter hvert at å falle for en sånn i mitt tilfelle var bortkastet energi og følelser.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Om mannen var super kjekk, kunne oppføre seg og var drømmeprinsen på alle andre områder, hadde jeg gitt blanke effen i om han var kjekk eller ikke.

Tviler på at noen velger bort en type, bare fordi han likesom er for kjekk. Må være noe med oppførselen hans å gjøre også.

Om andre sikler på typen min, får være hans "problem".

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har blitt forelska i mer og mindre kjekke menn.

Han jeg elsker nå, elsker jeg fordi SJARMEN og personligheten er tiltrekkende , og det gjør ham den vakreste jeg vet om. Itillegg er han jo dritsexy da.. :wink::ler:

Gjest Dazed
Skrevet

En som er for kjekk er skummelt, og enda mer skummelt om han vet han er skikkelig kjekk.

Gjest lurven
Skrevet

tingen er å ha en pen kjæreste som ikke er klar over at hun selv er pen

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja men det kan bli feil andre veien og dersom dama ikke eier selvtillit.

Skrevet
Jeg skjønner godt hva du mener - etter min mening finnes det ca to måter å være FOR kjekk på:

1) smørpen = uinteressant pen

2) faktisk usannsynlig pen (evt pen/hipp) = jeg blir usikker og lurer på hvorfor vedkommende vil ha meg, når han kan få alle andre. Derfor ødelegger jeg det hele ved min usikkerhet, eller blåser han bort før det utvikler seg. Dette har skjedd meg en gang, men jeg tror faktisk jeg hadde litt rett i at han ville ta for seg av en del av de som siklet etter han, framfor å involvere seg med meg.

Jeg har endt opp med en kjæreste som helt klart er kjekk og har vært ettertraktet, samtidig som jeg ikke er forundret over at han ville ha meg. Tror dette skyldes en kombinasjon av "passe kjekk" og at han faktisk inngir trygghet - jeg føler at jeg kan stole på han.

:Nikke:

Gjest lurven
Skrevet

Ja men det kan bli feil andre veien og dersom dama ikke eier selvtillit.

ja det er sant

selvtillit gjør jo mennesker mer attraktive/pene

Gjest GreenSky
Skrevet

Åh? :klø: De fleste som er pene er da klar over det. Vanskelig å ikke være klar over det, skulle jeg tro.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det finnes jo ganske så uattraktive typer også da som oppfører seg som om de kunne få alle sammen og som har utrolig god selvtillit..jeg kjenner til mange sånne...det er vel personligheten som spiller størst rolle her tenker jeg..

Gjest gjest1
Skrevet

For kjekk og for kjekk, fru Blom... eller fru Grønn..

Han må gjerne være så kjekk at det drypper av ham så lenge han vet selv og forstår at dette kun er et skall han har arvet fra sine foreldre og som ikke sier et dugg om hans personlighet. Dermed vet han også at andres vakre ansikter heller ikke sier noe om deres personligheter.

Folk som tror de er mer verdt på grunn av et vakkert ansikt blir fort litt todimensjonale og uinteressante i mine øyne. Gidder dem ikke, rett og slett.

Det er jo en kjent sak etter hvert at pene mennesker som regel får det lettere i livet, og møter mindre motgang... og jeg synes mennesker som ikke har gått på en smell eller tre blir fryktelig kjedelige å snakke med, - med mindre de er brennende opptatt av ett eller annet som gjør dem interessante.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...