AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Hver kveld slår jeg av TV-en før vi legger oss. Når sønnen står opp kl 5 står den på. Han skrur den av igjen, og den er som oftest avslått når jeg står opp et par timer senere, men plutselig slår den seg på igjen, uten at noen har vært borti fjernkontrollen. Hva kan grunnen være? Og hvordan få slutt på at den slår seg på i tide og utide? Anonymkode: e268e...f39
TrekStar Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 (endret) 1. Enten er det en innstilling i TV'en hvor du kan sette den til å slå seg av eller på, til gitte tidspunkt. 2. Det er noe feil ved TV'en. 3. En nabo har en universal fjernkontroll som virker mot din TV, eller noen plager seg ved å stå utenfor vinduet og styre TV'en derfra. 4. Hvis ingen av overstående punkter er gjeldende, så må jeg unnskylde med å si at huset deres, eller TV'en, er hjemsøkt. Endret 9. januar 2019 av TrekStar 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Dere har ikke sett noen ringer i det siste? Anonymkode: 92dac...3e3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Du har glømt å dra ut støpselet? Anonymkode: 89030...7ef
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 32 minutter siden, TrekStar skrev: 1. Enten er det en innstilling i TV'en hvor du kan sette den til å slå seg av eller på, til gitte tidspunkt. 2. Det er noe feil ved TV'en. 3. En nabo har en universal fjernkontroll som virker mot din TV, eller noen plager seg ved å stå utenfor vinduet og styre TV'en derfra. 4. Hvis ingen av overstående punkter er gjeldende, så må jeg unnskylde med å si at huset deres, eller TV'en, er hjemsøkt. 1. Ingen innstillinger som vi har funnet. Dekoderen er også avslått (tv slår seg automatisk på når dekoderen slås på) 2. TV-en fungerer som vanlig på alle andre områder, men jeg kan ikke utelukke at det er noe galt 3. Det kan hende, men naboen som brukte å tulle med å slå på tv-en vår med sin fjernkontroll har dessverre flyttet, og jeg tror ikke noen har tatt opp hans hobby 4. "Damon", vårt vennlige husspøkelse, gjør mye bøll, men han har aldri tullet med elektronikken før. (Nei da, vi har ikke noe husspøkelse, men vi bruker å tulle med det hver gang noe rart skjer) 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har ikke sett noen ringer i det siste? Anonymkode: 92dac...3e3 Ringer?? Anonymkode: e268e...f39
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har glømt å dra ut støpselet? Anonymkode: 89030...7ef Jeg drar ikke ut støpselet hver kveld nei. Men jeg skrur av apparatet. Anonymkode: e268e...f39
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Enkelte TV-er har en auto-oppdateringsfunksjon som gjør at den slår seg på. Skru den av hvis det er mulig. I deres tilfelle synes jeg likevel TrekStars punkt 2 og 3 virker absolutt mest sannsynlig. Hvis det er en smart-TV er en annen teoretisk mulighet at den har blitt hacket og brukes til å f.eks. sende spam. Smart-TVer har dårlig sikkerhet. Anonymkode: 05106...650
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 Har dere katt? En venninne sin katt drev å skrudde på tv-en på natta en periode. Anonymkode: eb7dc...8e7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #9 Skrevet 10. januar 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Enkelte TV-er har en auto-oppdateringsfunksjon som gjør at den slår seg på. Skru den av hvis det er mulig. I deres tilfelle synes jeg likevel TrekStars punkt 2 og 3 virker absolutt mest sannsynlig. Hvis det er en smart-TV er en annen teoretisk mulighet at den har blitt hacket og brukes til å f.eks. sende spam. Smart-TVer har dårlig sikkerhet. Anonymkode: 05106...650 Oppdateringer skjer vel ikke hver eneste natt/morgen i flere uker? I dag var den påslått kl 6, hvor lenge den har vært på vet jeg ikke. Den slo seg på av seg selv igjen like før klokken 9. Det en smart-TV, men tviler på at den er hacket, for vi har visstnok en ganske god sikkerhet i ruteren. (Spør meg ikke om hvilken sikkerhet, for jeg vet ikke detaljene) Jeg er derfor enig med deg i at alternativene 2 og 3 er mest sannsynlige. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere katt? En venninne sin katt drev å skrudde på tv-en på natta en periode. Anonymkode: eb7dc...8e7 Ingen katt eller hund som kan komme borti fjernkontrollen Anonymkode: e268e...f39
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #10 Skrevet 10. januar 2019 Jeg har søkt rundt, og fikk tips om at det kan være batteriene i fjernkontrollen som begynner å bli dårligere. Jeg får bytte batterier, teste ut det først Anonymkode: e268e...f39 1
Whistler Skrevet 10. januar 2019 #11 Skrevet 10. januar 2019 Er den tilkoblet en apple-tv boks, eller en internetttilkoblet dekoder som kjører oppdatering av software på natta?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 samsung sin tizen software har mulighet for autoshut og autooppstart, kan det være en oppsettsfeil? Anonymkode: 65ae2...e43
Oardnji Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 On 1/9/2019 at 10:17 AM, AnonymBruker said: Ringer?? Anonymkode: e268e...f39 tror han mener dette 3
Gent82 Skrevet 10. januar 2019 #14 Skrevet 10. januar 2019 Tven her gjorde det samme i et par perioder. Nå har den oppført seg normalt i 6-12mnd, og det er topp, men forstod aldri hvorfor den slo seg på om natta.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #15 Skrevet 10. januar 2019 24 minutter siden, Whistler skrev: Er den tilkoblet en apple-tv boks, eller en internetttilkoblet dekoder som kjører oppdatering av software på natta? Den er koblet til en internettilkoblet dekoder, men det har den vært lenge. Dette problemet oppstod for noen uker siden. Når jeg tenker meg om begynte det i romjula, og mannen min fikk en lydplanke som han koblet opp mot tv-en på den tiden. Kanskje det har en sammenheng med den? Anonymkode: e268e...f39
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #16 Skrevet 10. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: samsung sin tizen software har mulighet for autoshut og autooppstart, kan det være en oppsettsfeil? Anonymkode: 65ae2...e43 Det er en Samsung-tv vi har, jeg skal dobbeltsjekke oppsettet. Anonymkode: e268e...f39
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #17 Skrevet 10. januar 2019 https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/TV-switches-itself-on-randomly-between-3am-and-5am/td-p/167657 Anonymkode: 05106...650
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #18 Skrevet 10. januar 2019 Om den er koblet til en tuner, og tvn skrur seg på automatisk når boksen slår seg på, så kan det hende at det er en eller annen serie som blir tatt opp. For eksempel tuneren fra Nextgentel tar opp alt av episoder i en serie, døgnet rundt, og da skrur den seg på.. (Hvertfall om den står på opptak på en serie som sendes ofte som fyll (som bush men Alaska, takk til mannen min som har satt dette på opptak og fylt hele boksen med dette drittet). Anonymkode: 4bc03...0c9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #19 Skrevet 10. januar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere katt? En venninne sin katt drev å skrudde på tv-en på natta en periode. Anonymkode: eb7dc...8e7 Haha Det hadde vært en artig vri på åndens makt! Anonymkode: a579e...0c4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #20 Skrevet 10. januar 2019 På 9.1.2019 den 10.38, TrekStar skrev: 1. Enten er det en innstilling i TV'en hvor du kan sette den til å slå seg av eller på, til gitte tidspunkt. 2. Det er noe feil ved TV'en. 3. En nabo har en universal fjernkontroll som virker mot din TV, eller noen plager seg ved å stå utenfor vinduet og styre TV'en derfra. 4. Hvis ingen av overstående punkter er gjeldende, så må jeg unnskylde med å si at huset deres, eller TV'en, er hjemsøkt. Jeg går for hjemsøkt. Jeg har det på samme måte, men det er ikke hver natt da. Hos med slår både TV og radio seg på av seg selv i tide og utide. Anonymkode: 2aed7...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå