AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Hei, Har nettopp fått vite at jeg er innstilt som nummer to til en stilling i staten. Det er én ledig stilling, altså får jeg jobben om nummer én takker nei. Har noen hørt om tilfeller der nummer 1 takker nei før? Er løpet kjørt eller kan jeg fremdeles ha et lite håp? Forstår jo det er usannsynlig, men dette er drømmejobben... sukk Anonymkode: ac5c3...99c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Vanligvis takker nok førstevalget som regel ja, men det er jo ikke helt usannsynlig at de takker nei heller. Enkelte som søker jobb har ikke nødvendigvis bestemt seg for om de ønsker å slutte i nåværende jobb eller ønsker den i det hele tatt. Anonymkode: acd45...af0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Det er håp. Alt koker ned til hva ansettelsesrådet vektlegger. Jeg ble innstilt som nummer én av fire. Ansettelsesrådet snudde helt om på lista, og tilbød nr. fire jobben, mens jeg ble flyttet til fjerdeplass. Alle de andre tre takket nei, og her sitter jeg. Det skal nevnes at jeg hadde et vikariat i jobben som ble utlyst, og at jeg, til tross for manglende relevant utdanning, mestret jobben godt og passet godt inn i miljøet. Ansettelsesrådet hadde kun fokus på formell kompetanse, og der kom jeg til kort. Anonymkode: 593fc...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Det kommer selvsagt an på stillingen, men det er ikke helt uvanlig at den som innstilles som nr 1 er så attraktiv i markedet at den kan velge mellom flere jobber. (Og dermed må takke nei noen steder.) Det er også en del som ikke får de vilkårene de trenger for å takke ja. Så å bli innstilt som nr 2 betyr at du kan håpe en stund til. Anonymkode: 73488...39e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 Takk for svar ❤️ Hilsen TS Anonymkode: ac5c3...99c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 Jeg ble innstilt som nr. fire en gang og fikk jobben. 😋 Anonymkode: ccc8e...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #7 Skrevet 10. januar 2019 Jeg var innstilt som nr 1 og takket nei Anonymkode: e5fd4...919
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #8 Skrevet 18. januar 2019 Takk for svar. Nå har det gått snart to uker siden jeg fikk vite at jeg var innstilt som nummer to, og jeg har ikke hørt noe tilbake. Så antakelig har vel nummer én takket ja, og de er bare treige med å sende avslag. Eller så sitter nummer én på gjerdet og har ikke signert enda, men det ser jeg som usannsynlig. Jeg får bare sette meg i jobbsøkermodus igjen, tror jeg... Sukk. Anonymkode: ac5c3...99c
Ullvott Skrevet 18. januar 2019 #9 Skrevet 18. januar 2019 Ja, når det har gått to uker siden du fikk vite innstillingen er det ganske stor sannsynlighet for at toget er gått. Som regel får man en ukes frist til å svare på et jobbtilbud, og unntaksvis får man utvidet denne fristen med noen få dager, men sjelden så mye som to uker til sammen. 1
Daria Skrevet 18. januar 2019 #10 Skrevet 18. januar 2019 Jeg har blitt innstilt som nummer to og likevel fått stillingen to gange, og ha også opplevd som arbeidsgiver at nummer en har takket nei - etter mer enn tre uker fram og tilbake med lønnsforhandlinger og diskusjoner. Ingenting er sikkert før man har avslagsbrevet i hånda (skjønt, jeg fikk avslagsbrev først og tilbud om stillingen etterpå en gang, en klønete personalavdeling sendte ut avslagsbrevet før nummer en hadde gitt endelig svar...).
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #11 Skrevet 18. januar 2019 Har vært nr 1 og takket nei da jeg fikk et annet mer spennende tilbud. Anonymkode: 5d914...aa3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #12 Skrevet 21. januar 2019 On 1/9/2019 at 10:12 AM, AnonymBruker said: Hei, Har nettopp fått vite at jeg er innstilt som nummer to til en stilling i staten. Det er én ledig stilling, altså får jeg jobben om nummer én takker nei. Har noen hørt om tilfeller der nummer 1 takker nei før? Er løpet kjørt eller kan jeg fremdeles ha et lite håp? Forstår jo det er usannsynlig, men dette er drømmejobben... sukk Anonymkode: ac5c3...99c Ikke helt det samme, men jeg har vært innstilt som nr to og fikk jobben da det ble ledig en helt lik stilling like etter. (De har lov til å ansette fler enn 1 på samme utlysning) Anonymkode: e97f4...734
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #13 Skrevet 21. januar 2019 På 18.1.2019 den 15.49, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Nå har det gått snart to uker siden jeg fikk vite at jeg var innstilt som nummer to, og jeg har ikke hørt noe tilbake. Så antakelig har vel nummer én takket ja, og de er bare treige med å sende avslag. Eller så sitter nummer én på gjerdet og har ikke signert enda, men det ser jeg som usannsynlig. Jeg får bare sette meg i jobbsøkermodus igjen, tror jeg... Sukk. Anonymkode: ac5c3...99c Lykke til! Neste gang klaffer det 🤞 Anonymkode: 1f80b...f88
Alvario Skrevet 21. januar 2019 #14 Skrevet 21. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke helt det samme, men jeg har vært innstilt som nr to og fikk jobben da det ble ledig en helt lik stilling like etter. (De har lov til å ansette fler enn 1 på samme utlysning) Anonymkode: e97f4...734 Samme her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå