Gå til innhold

Avlyse samvær grunnet svært dårlig vær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Vi og barnefar bor 2 timers kjøring med bil unna hverandre, 2 timer hver vei. Det er meldt ekstremt dårlig vær i morgen og til helgen, og de siste dagene har flere lastebiler, vogntog og biler både satt seg fast, kollidert, og hatt kraftige sammenstøt hvor blant en person svever mellom liv og død på sykehus - på denne strekningen. 

Jeg har, som mor, en ekstremt stor redsel for at barnet skal bli utsatt for en ulykke på veien, og jeg er selvfølgelig svært redd for å miste barnet. Er det kynisk og feil av meg å avlyse samvær med far når det faktisk er en stor risiko å kjøre denne strekningen, da spesielt når blant annet politiet ber folk om la bilene sine stå? 

Jeg ønsker kun barnets beste, og unner selvfølgelig barnet samvær med faren sin. Men frykten for at noe alvorlig skal skje, gjør at jeg får en enormt vond følelse i kroppen, og jeg har ikke lyst å utsette barnet for noe som kunne vært unngått, HVIS noe skulle skjedd på veien. 

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? 

Anonymkode: b528e...0cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke far komme til dere? Jeg hadde aldri kjørt i sånn vær med barn med mindre det var høyst nødvendig. 

Anonymkode: a8986...865

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke far komme til dere? Jeg hadde aldri kjørt i sånn vær med barn med mindre det var høyst nødvendig. 

Anonymkode: a8986...865

Ja, det skulle jeg ønske. Det kan jeg selvfølgelig foreslå :)

Anonymkode: b528e...0cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville diskutert muligheten for bytte av helg med far. Politiet ber folk om å la bilene stå. Konsekvensene hvis det går galt, er så store at fordelen med samvær ikke veier opp. 

Anonymkode: 92552...f68

Skrevet

Vanskelig situasjon, selvsagt kan værforhold påvirke - snakk med far om hva han tenker om dette og prøv å finne en løsning - evt lengre samvær en annen gang?

AnonymBruker
Skrevet

Politiet ba folk la bilene stå igår, pga at det sto mange vogntog fast som måtte berges. Den anbefalingen gjaldt Tromsø by og ikke strekningen du beskriver. Skal kjøre samme strekning som barnet ditt skal i morgen, regner med at det går helt fint. Snakk om å lage drama.

Anonymkode: 74e43...444

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...