Gå til innhold

Hva burde vi betale for flyttehjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte, og tenkte å spørre en bekjent om han var interessert i å hjelpe oss med å kjøre flyttelasset fra A til B. Det er ikke snakk om en masse store møbler og sånn, så først og fremst er det en masse esker. Har ikke lyst til å tilby han for lite penger heller. Det er snakk om å flytte fra Møllenberg til Byåsen (Trondheim), og jeg tror det går på én tur (jeg har tilgang til henger, men disponerer ikke bil).

Hva tenker dere er rimelig å betale? 

Anonymkode: 42a73...1ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For bilen er det 4 kr/km som gjelder.  Blir det 20 km kjøring alt i alt for han,  blir summen med bompenger ca. 100 kr. Tar hele greia to timer for han, inkl. litt bæring, vil jeg foreslå 400. Tilsammen en 500-lapp.

Anonymkode: 505a5...3b9

• Liker 1
Skrevet

Minimum 500 kroner timen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Minimum 500 kroner timen. 

Hva baserer du det på?

AnonymBruker
Skrevet

Altså, er dette en venn? Herregud dette er jo en bagatelle, og kan gjøres gratis. Selv bor jeg i tr.heim. Det er da snakk om en kjøretur eller to. Hva har man venner til da?

Om du absolutt har lyst, så spanderer du en burger på BurgerKing eller noe...

Ærlig talt, hvor har det blitt av moralen med å hjelpe folk når de har behov for det? Må alt avrudnes til kroner og ører?

Anonymkode: 12bab...4db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er dette en venn? Herregud dette er jo en bagatelle, og kan gjøres gratis. Selv bor jeg i tr.heim. Det er da snakk om en kjøretur eller to. Hva har man venner til da?

Ærlig talt, hvor har det blitt av moralen med å hjelpe folk når de har behov for det? Må alt avrudnes til kroner og ører?

Som ts skriver, det er en bekjent.

Ts: 500 høres greit ut.

Anonymkode: e3f80...b32

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kollega som jeg har en god tone med. Jeg tviler ikke på at han hadde gjort det gratis, for han er en sånn fyr, men jeg foretrekker å betale for meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kollega som jeg har en god tone med. Jeg tviler ikke på at han hadde gjort det gratis, for han er en sånn fyr, men jeg foretrekker å betale for meg. 

Joda, jeg skjønner... dere er sikkert begge sånn som ikke ønsker å "skylde" andre noe. hehehe Men seriøst. Jeg hadde aldri tatt meg betalt for dette. Fint at du ønsker det, og foreslår å betale. Men om han takker nei, så må du nok bare godta det.

Enkelte mennesker er slik at de ønsker å hjelpe andre når de kan. Og med å hjelpe, så tar man seg ikke betalt. Iallefall ikke for en sånn bagatelle.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er supert at de har hjerne nok til å ville betale for bryderiet. Jeg har blitt utnyttet av x antall personer til å flytte dritten deres gratis fordi jeg hadde bil. De har typisk ikke engang betalt meg bensin, der det blir pinlig å spørre når du først har sagt ja til å hjelpe. Det har også ofte tatt TIMESVIS: bæring, pakking i siste liten, flere turer, ting som ikke er godt nok pakket der bilen min var full av dritt etterpå så den måtte vaskes og støvsuges. Ene gangen stod jeg igjen med knekt sidespeil som ble kjørt av mens vi bærte og lastet og stod litt ugunstig fordi det var nødvendig, som kostet meg greit. Noe sier meg at du ikke er typen som gjør tjenester, men typen som ber om tjenester..

Anonymkode: 47933...1a0

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er supert at de har hjerne nok til å ville betale for bryderiet. Jeg har blitt utnyttet av x antall personer til å flytte dritten deres gratis fordi jeg hadde bil. De har typisk ikke engang betalt meg bensin, der det blir pinlig å spørre når du først har sagt ja til å hjelpe. Det har også ofte tatt TIMESVIS: bæring, pakking i siste liten, flere turer, ting som ikke er godt nok pakket der bilen min var full av dritt etterpå så den måtte vaskes og støvsuges. Ene gangen stod jeg igjen med knekt sidespeil som ble kjørt av mens vi bærte og lastet og stod litt ugunstig fordi det var nødvendig, som kostet meg greit. Noe sier meg at du ikke er typen som gjør tjenester, men typen som ber om tjenester..

Anonymkode: 47933...1a0

Jeg gkjønner deg godt. Her snakker vi om en eller to kjøreturer på 10-15 min. Det jeg skriver gjelder da kun om han som skal kjøre IKKE ønsker å ta seg betalt. Altså bare hjelpe til gratis..

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg skjønner... dere er sikkert begge sånn som ikke ønsker å "skylde" andre noe. hehehe Men seriøst. Jeg hadde aldri tatt meg betalt for dette. Fint at du ønsker det, og foreslår å betale. Men om han takker nei, så må du nok bare godta det.

Enkelte mennesker er slik at de ønsker å hjelpe andre når de kan. Og med å hjelpe, så tar man seg ikke betalt. Iallefall ikke for en sånn bagatelle.

Jeg kan godt skylde han en tjeneste jeg, men jeg kommer ikke til å spørre om flyttehjelp med utgangspunkt i at han vil gjøre det gratis, det hadde bare vært frekt av meg. Derfor oppdretter jeg tråden for å danne meg et bilde av hva som ville vært rimelig å tilby. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt skylde han en tjeneste jeg, men jeg kommer ikke til å spørre om flyttehjelp med utgangspunkt i at han vil gjøre det gratis, det hadde bare vært frekt av meg. Derfor oppdretter jeg tråden for å danne meg et bilde av hva som ville vært rimelig å tilby. 

ts

Slik jeg forstår, ønsker du hjelp både fordi du trenger bærehjelp, men også fordi du ikke har bil ? Da ville jeg sammenlignet det med hva det ville kostet deg å leie en flytt selv bil. Jeg har nettopp flyttet, og leiet da Ikea sin leiebil 2 ganger. Hver gang kostet det meg 490 kroner. Sønnene mine hjalp meg med selve flyttingen, så da ble det god middag etterpå og ikke penger. I ditt tilfelle, ville jeg da tenkt som så : du betaler det du sparer på å leie en varebil, pluss litt for selve bæringen, altså 500 -600.

Anonymkode: ac3ca...fd9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...