Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 hva skal jeg gjøre? forelsket i en gutt, men ikke i kjæresten. Lang historie kort, dette er ikke bra. noen råd og erfaringer?
maki Skrevet 5. april 2005 #3 Skrevet 5. april 2005 Når jeg forelsket meg i nåværende kjæreste slo jeg opp med daværende etter å tenkt litt.
*Lene* Skrevet 5. april 2005 #4 Skrevet 5. april 2005 hva skal jeg gjøre? forelsket i en gutt, men ikke i kjæresten. Lang historie kort, dette er ikke bra. noen råd og erfaringer? Finne ut av hva du vil snarest, slik at du sårer din nåværende kjæreste minst mulig!
Angelizer Skrevet 5. april 2005 #5 Skrevet 5. april 2005 Hvis du blir forelsket i en annen enn kjæresten (og da mener jeg VIRKELIG forelsket, ikke bare betatt) så er det sikkert en grunn til det... Har lett for å skje hvis en ikke er helt fornøyd i forholdet. Har gjort det selv og har mange venninner som også har opplevd det. Tenk deg godt om, så finner du nok ut av det. :trøste:
Gjest Ninakanin Skrevet 5. april 2005 #6 Skrevet 5. april 2005 Men sånn allikevel, hvordan vet man at man er SKIKKELIG forelsket? Hva kjennetegner en SKIKKELIG forelskelse? Hva skiller en forelskelse fra å være betatt?
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #7 Skrevet 5. april 2005 Men sånn allikevel' date=' hvordan vet man at man er SKIKKELIG forelsket? Hva kjennetegner en SKIKKELIG forelskelse? Hva skiller en forelskelse fra å være betatt?[/quote'] I tillegg til at det kanskje er mer, og mer langvarig, altoppslukende tenker jeg at en SKIKKELIG forelskelse i den settingen som beskrives her også forutsetter at man seriøst tror man kan ha det bedre sammen med den man er forelsket i, enn kjæresten.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #8 Skrevet 5. april 2005 Jeg er i et godt forhold, vi er samboere og har vært sammen i snart 5 år. Men, jeg har blitt forelsket og har også snakket med den jeg har blitt forelsket i om dette. Jeg tror det er naturlig å bli forelsket. Følelser kan ikke styres. Det jeg likevel tror, er at når man blir forelsket i en slik setting så skjer det en (u)bevisst romantisering av gresset på den andre siden. Alt synes så bedre der. Samtidig så blir alt det man har, så utrolig trivielt og kjedelig. :-? Jeg tror ikke at et forhold bør avsluttes, ene og alene, fordi man har blitt forelsket i en annen. Ok - dersom man over tid ser at forelskelsen styrkes osv så er det på tide å være ærlig mot seg selv eller andre, men ikke før. Syretesten er å forsøke å finne ut av hvordan ting var før du møtte den du nå er forelsket i. Settingen bør da ikke være den ene vurdert mot den andre, men samboer vurdert mot ingenting/singellivet. Jeg tror, og det er ikke sikkert det er riktig, men jeg tror at det at man tross alt har bodd sammen med noen over lang tid, gjør at nettopp det forholdet har størt utviklingsmuligheter. Dersom begge parter virkelig pøver, kommer man langt. Forelskelser tror jeg alltid vil komme og gå. ¨ Bj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå