Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på synfase 21 (p-piller) i førsten av desember, hadde små blødning 5 dager. Hadde sex før, mellom og rundt jul. Vet det kan ta tid før man før mensen tilbake, ved første kom den på måneden etter slutt. Spottet litt og ga seg. Begynte å spotte litt brunt fredag/ lørdag og bitte litt søndag. Og med veldig glans på papiret. Etter dette ingenting. Negative tester. Senest tatt 5 januar. Har slitet veldig etter å ha gått ned i vekt, lever på lite mat og de gangene det blir mye mat/ søtt kommer det opp igjen. Kan jeg ha ødelagt mensen? Og ødelagt hele prøvingen og håpet på fler barn? Eller kan det være at den kommer litt senere? Har slitet med murringer og mens smerter av og på en stund siste mnd. 

Anonymkode: 33dad...792

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å roe ned eggstokkene et par hakk og prøve være litt rasjonell? Hjelpe meg for et hysterisk kvinnemenneske du er!! Det er ca én mnd siden du sluttet på p-piller som er INGENTING. Kroppen din er ikke en maskin som popper ut en unge, sekundet etter at du har sluttet med prevensjon. Gi nå den stakkars kroppen din litt tid til å omstille seg hormonellt og gi den mat så ordner den opp etterhvert. Hvis du har murringer og menssmereter kan du alt være gravid, for alt du vet. Ta en graviditetstest. Hvis du går mer en 6 mnd uten mens etter p-pilleslutt: kontakt fastlege.

Anonymkode: 63cad...21d

Skrevet

Det høres ut som du må få orden på spiseproblemene dine. Er du undervektig?

Jeg mistet mensen da vekta gikk under ca 17 i BMI, men det kan variere hvor denne grensen ligger. Hyppig oppkast/lite mat kan også påvirke syklusen, selv uten undervekt. P-piller kan gi deg kunstige bortfallsblødninger, selv om du ikke ville hatt mensen uten dem. Mensen (og dermed evnen til å få barn) kommer tilbake for de aller fleste når man får orden på maten igjen.

Det kan også være at det bare tar litt tid etter p-pilleslutt. Anonym over har helt rett i at det kan ta mye mer tid enn en måned. Men du bør tenke over at det du gjør med kroppen din nå også påvirker din evne til å få barn. Du bør uansett tenke på hvordan det er å vokse opp med en spiseforstyrret mor, og ta tak i problemene før det kommer et barn til verden. 

Jeg håper virkelig det ordner seg for deg!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig at det kan ta opptil et år før kroppen er normalisert etter bruk av hormonprevensjon. 

Pluss at undervekt og overvekt kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. 

Anonymkode: 820d3...965

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å roe ned eggstokkene et par hakk og prøve være litt rasjonell? Hjelpe meg for et hysterisk kvinnemenneske du er!! Det er ca én mnd siden du sluttet på p-piller som er INGENTING. Kroppen din er ikke en maskin som popper ut en unge, sekundet etter at du har sluttet med prevensjon. Gi nå den stakkars kroppen din litt tid til å omstille seg hormonellt og gi den mat så ordner den opp etterhvert. Hvis du har murringer og menssmereter kan du alt være gravid, for alt du vet. Ta en graviditetstest. Hvis du går mer en 6 mnd uten mens etter p-pilleslutt: kontakt fastlege.

Er ihvertfall tydelig at noen i denne tråden har mensen! Hva med å dytte innpå med Paracet/gå deg en tur/dra på trening og produser litt endorfiner! 

Anonymkode: 0ae77...e82

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ihvertfall tydelig at noen i denne tråden har mensen! Hva med å dytte innpå med Paracet/gå deg en tur/dra på trening og produser litt endorfiner! 

Kanskje jeg var krass, men jeg mener: det er 9 januar og dama sluttet på prevensjon i begynnelsen av desember og mener hun har mistet mensen. Det må være lov å kalle det hysteri.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg var krass, men jeg mener: det er 9 januar og dama sluttet på prevensjon i begynnelsen av desember og mener hun har mistet mensen. Det må være lov å kalle det hysteri.

Det er forsovet greit det, men: vi kan da svare hverandre på en hyggeligere måte? Vi kjenner ikke til TS sin bakgrunn, erfaring med p-piller osv, det er oppriktig talt mennesker som stiller spørsmål her inne, fordi at de kanskje mangler kunnskap og/eller har vansker med å ta opp denne type temaer i andre foraer? 

Dette: «Hvis du har murringer og menssmereter kan du alt være gravid, for alt du vet. Ta en graviditetstest. Hvis du går mer en 6 mnd uten mens etter p-pilleslutt: kontakt fastlege.« -, hadde vært tilstrekkelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...