Gå til innhold

Jeg vil ha barn NÅ, han vil ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 23 år og føler tiden er inne for å stifte familie. Dette er noe jeg har hatt et sterkt ønske om siden jeg var 18. Han sier han ikke er klar, og mest sannsynlig ikke vil være det før det har gått 10 år. 

Jeg har alltid ønsket å bli mor i ung alder og vet ikke om jeg kan holde ut i 10 år til.. Samtidlig så betyr han alt for meg, og jeg vil ikke presse han til noe han ikke vil, samtidig som det ikke blir riktig at han skal holde igjen meg på noe som er så viktig for meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips? 

Anonymkode: 7206d...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her er det jo bare å gå hvert til sitt. Ikke tving fram eller lur fram et barn med en mann som ikke vil. Du vil ende opp som alenemor. Dårlig gjort mot alle parter. 

Finn deg en fyr som vil det samme som deg. Nå, og ikke om ti år.  

Endret av Perle
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det å få barn er et stort og viktig valg som påvirker livet til de som blir mor og far. Det er ikke snakk om å velge om man skal kjøpe en sykkel eller vente i 10 år. Vi snakker om barn.

Det riktige her ville være at dere går hver til sitt og at du finner deg en mann som vi ha barn nå. Å vente i 10 år hadde vært helt uaktuelt for min del.

Anonymkode: b78a7...876

• Liker 8
Skrevet

Han har full rett til å velge bort barn enn så lenge, så må du finne ut om du kan leve med det eller finner deg en annen.

AnonymBruker
Skrevet

Dere er fundamentalt forskjellige, og du har ønsker de færreste har.

Så du må nesten finne en med tilsvarende ønsker. 

Anonymkode: e3f9c...333

AnonymBruker
Skrevet

Da kan du trygt droppe han. Hvis du ikke lykkes med å finne noen andre som vil ha barn i løpet av de 10 neste årene, kan du jo bare ta han tilbake. Win-win: slipper å gå lei av han før dere får barn, og har mulighet til å finne noen bedre!

Anonymkode: 61e26...4b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som meg og min eks. Det endte med at vi gikk fra hverandre etter 5 år som samboere. Enden på visen: seks år siden bruddet. Begge fant ny kjæreste innen et år. Jeg har to barn, han har fremdeles ingen. Glad jeg ikke ventet på han. Dessuten er han jeg endte opp med et utrolig mye bedre valg. Vinn-vinn.

håper det ordner seg for deg også. 

Anonymkode: 6b106...c5a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er 23 år og føler tiden er inne for å stifte familie. Dette er noe jeg har hatt et sterkt ønske om siden jeg var 18. Han sier han ikke er klar, og mest sannsynlig ikke vil være det før det har gått 10 år. 

Jeg har alltid ønsket å bli mor i ung alder og vet ikke om jeg kan holde ut i 10 år til.. Samtidlig så betyr han alt for meg, og jeg vil ikke presse han til noe han ikke vil, samtidig som det ikke blir riktig at han skal holde igjen meg på noe som er så viktig for meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips? 

Du bør nok vente, du er jo enda bare et barn selv.

Om du var voksen nok så hadde du fortstått at dette må være noe begge vil.

Anonymkode: 273e6...f0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør nok vente, du er jo enda bare et barn selv.

Om du var voksen nok så hadde du fortstått at dette må være noe begge vil.

Anonymkode: 273e6...f0c

Altså kan du fortelle meg når man slutter å være ett barn? Hun er 23 år!!! Altså mer enn voksen! Om noen skal vente med å få barn har du INGENTING med. En kvinne på 23 år er moden for å få barn om hun føler for det...

Mulig du fortsatt har fjortissmentalitet siden du skriver slik.

• Liker 6
Skrevet

Vil du ha barn nå og ikke han, så er det beste å gå fra han da dere ikke vil det samme. Du kan ikke gå å vente i 10 år. Du kommer til å bli utålmodig og han blir irritert over han mener du maser. Så blir det krangling. 

Du bør ta en alvorsprat med han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at den som IKKE ønsker barn er den som skal være den som har veto. Og den som ønsker barn med en som ikke vil ha må forlate forholdet og finne en som ønsker seg barn. 

Anonymkode: b3536...a9a

• Liker 6
Skrevet

Menn sliter med å ta slike beslutninger så det beste er å bli gravid og fortelle det når det er for sent til å ta abort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten er han ikke klar for barn rett og slett eller så er du ikke kvinnen han vil ha barn med. 

Anonymkode: 112d5...1ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å ikke ønske barn når man er tidlig i 20-åra. Tror du vil slite med å finne mange menn i den alderen som er gira på det. De fleste unge folk vil nyte ferdig studietida, få seg en jobb de liker, grei økonomi, gjerne reise og oppleve ting før man blir så bundet for alltid. Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende i dagens norske samfunn er vel 29 år, enda høyere i de store byene.

Anonymkode: fe76c...604

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her må dere sette dere ned og inngå et kompromiss. Han ønsker om 10 år, du ønsker nå. Kanskje det er fornuftig å tenke om 5 år da. 

Om dette er noe dere ikke blir enige om ville jeg vurdert å gått..

Anonymkode: 59bfc...813

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er viktigst da? Få barn nå eller få være med han resten av livet.

Anonymkode: d0ab2...81d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså kan du fortelle meg når man slutter å være ett barn? Hun er 23 år!!! Altså mer enn voksen! Om noen skal vente med å få barn har du INGENTING med. En kvinne på 23 år er moden for å få barn om hun føler for det...

Du virker da mer fjortis enn henne med skrivemåten din:p 

Anonymkode: d0ab2...81d

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er moden for barn når alt ligger til rette for det, altså økonomisk og forholdsmessig. Det er det minste barnet selv og omgivelsene bør kunne forvente av en mor eller far. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...