AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #1 Skrevet 9. januar 2019 Hun hadde lite med venner og var en hakkekylling. Jeg var inne i den sosiale varmen, men så henne. Så bestemte jeg meg for å bli kjent med henne, og inkludere henne inne i livet mitt. Vi tilbringte mye tid sammen, og hadde inntrykk av at vi var ganske like. Men av og til i samtalene la jeg merke til noe.. Hun var litt ekstra opptatt av å kommentere et par andre kvinner i kretsen vår som hang sammen som erteris. Hun nevnte om at dem sikkert kom til å bli gravide på samme tid, trille turer sammen osv. Etterhvert som tiden gikk så fant hun seg noen flere venner, og da var det to nye kvinner som også så ut til å være erteris. Jeg hang litt med dem alle et par ganger, og så skulle alt plutselig snu seg. Venninnen min og de nye bekjentskapene hennes, var frekke mot meg. De oppførte seg merkelig og avvisende.. Venninnen min hadde også blitt venner med en gjeng som hadde mobbet oss begge. Hun smisker og sleiker ræv.. Hun skal også ha servert dem mange opplysninger om meg, i følge hva jeg har hørt. Hun har også forsøkt å beskytte dem. Etterhvert skjønte jeg greia, og bestemte meg for å fase ut venninnen min. Det var mitt livs beste valg, etter lang tid med hersketeknikker, stikk i siden og baksnakking. Jeg var ikke i tvil om hva hun var.. Jeg ser nå i ettertid at hun ikke er så sosial med de nye vennene sine. Det kan se ut som at folk har gått lei av hun, og at farter rundt som et jaget dyr.. Men det hele er som et mysterium for meg. Jeg ønsket å ta henne inn i varmen og bli venn med henne, noe hun satte pris på. Det hele var gjensidig. Men så sendte hun liksom "lange blikk" etter andre tospann. Hun hengte seg også på disse som en tredje hjul på vogna, om en kan si det slik.. Men hun ble jo selvsagt satt på sidelinjen, da vennskapene til slike tospann er solide. Spørsmålet jeg sitter med er hvorfor min tidligere veninne ikke grep muligheten til å være tospann med meg? Vi kunne ha trillet turer sammen med babyene vi fikk på den tiden, og mye annet fint. Vi kunne ha hatt et solid og godt vennskap. Men hun ville istedenfor henge seg på dem som var 2 stk, samt forsøke å komme inn i en gjeng med mobbere. Hun begynte også å oppføre seg dårlig mot meg. Nå er hun igjen alene, og jeg med mine Men må innrømme at det hele bare er trist for hennes del.. Snakk om å tulle til livet sitt.. Anonymkode: 7aab6...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #2 Skrevet 9. januar 2019 Du virker psykisk syk. Anonymkode: b15ea...6ed 8
Yuumi Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Syntes ikke du virker psykisk syk. Man reder som man ligger er det noe som heter, nå får hun bare sitte der med skjegget i postkassa. Its not only only but but! 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 Noen mennesker er umulig å forstå seg på. Du har vist et stort hjerte ved å prøve. Har en i familien som er sånn. Så sjalu på andres vennskap at h*n ikle klarer å være en venn for de som prøver å strekke ut en hånd. Baksnakker de som hjelper. Må ha drama og intriger i livet sitt, kan liksom ikke ha en koselig kveld med ost og vin... neida, bedre å late som man har det hyggelig, for så å baksnakke deg til alle etterpå 😳 Best å holde seg unna slike, har jeg skjønt ☺️ Anonymkode: 53523...aba 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du virker psykisk syk. Anonymkode: b15ea...6ed Det er det vel heller du som gjør ... 🤨 Anonymkode: 53523...aba 13
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 Kanskje hun ikke liker deg? Anonymkode: efa9e...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Jeg hadde en sånn venninne på videregående, og til min store overraskelse tok det lang tid før hun viste tydelig denne type sider. Hun brukte mye tid på å komme inn i rette kretser, og giftet seg tilogmed slik. Det ble rask skilsmisse. Hun oppførte seg tilsvarende kjipt mot meg og andre tidligere venner, og mange har reagert på hennes snodige og kjipe væremåte. Det er jo en slags sosial dysfunksjon om man kan si det sånn. De går ikke videre på normalt vis som andre, og har veldig spesifikke mål for sosialiseringen sin utover at de har kjemi med noen/liker noen. Anonymkode: 8b494...306 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 Du skal ha for at du prøver. Kanskje gi henne en ny sjanse? Alle fortjener det. Særlig når du verken er bitter eller sint på henne. Anonymkode: fe03e...b08
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ha for at du prøver. Kanskje gi henne en ny sjanse? Alle fortjener det. Særlig når du verken er bitter eller sint på henne. Anonymkode: fe03e...b08 Vet ikke om jeg orker en runde til med henne, etter alt hun har utsatt meg for. Vennskapet var dysfunksjonellt.. Hun trengte meg, samtidig som hun hakket/tråkket på meg. Jeg trodde en stund at hun ble slik fordi hun anså meg som en nær venn. Da viser en gjærne litt flere følelser og personlighet. Men vettet tok heldigvis til og sa meg at hun nok holdt på slik fordi hun undervurderte/så ned på meg. Hun trodde visst at jeg var en sko hun bare kunne tråkke i når hun ville, at hun alltid kunne regne med meg. Men det eneste hun gjorde var å drive med utnyttelse. Hun kontaktet meg alltid når andre ikke var tilgjengelige, og skulle ha tak i mine innerste hemmeligheter. Tidligere i vennskapet kunne hun fortelle at folk bare plutselig forsvant uten et ord. Og nå gjentok historien seg atter en gang, for også jeg forsvant uten å forklare hvorfor. Jeg fant raskt ut at hun var narsissist, da hun titt og ofte tittulerte seg for å være smart. Hun var dessuten belærende og skulle alltid ha det siste ordet. Men det ekleste var at hun aldri "tok feil", og at hun aldri beklaget seg for noe.. Hun var bare et overmenneske i egne øyne. Men det som omtrent fikk meg til å løpe vekk, var pga. de psykopatiske trekkene hennes. Hun er veltalende og veldig flink med folk. Kappen visste hun å snu etter vinden, og smiskingen/rævsleikingen var hun dyktig på. Folk falt som fluer for hennes skuespill og materialistiske gaver. Dette brukte hun alltid som agn i starten av nye vennskap, for naturlig nok å kunne bli godkjent. Det er helt utrolig hva hun får til med folk.. Da hun på den måten greide å skaffe seg mange støttespillere, så visste jeg at jeg var lite tjent med å vise/fortelle at jeg var irritert på henne. Da ville jo hun naturlig nok bli trodd av omgivelsene rundt oss, og jeg blitt sett på som den slemme. Jeg forsvant ute av den syke karusellen hun skrudde i hop, og fokuserte heller på mine virkelige venner Jeg håpet også i det stille på at hun ville finne seg et nytt offer, slik at grepet om meg ville løsne. Så kanskje kunne det hende at folk endelig fikk opp øynene for hva hun egentlig er. Det er klart at jeg savner henne, men det er jo slik psykopater holder på. Det er elsk, hat og mye forvirring.. ts Anonymkode: 7aab6...9dd 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde lite med venner og var en hakkekylling. Jeg var inne i den sosiale varmen, men så henne. Så bestemte jeg meg for å bli kjent med henne, og inkludere henne inne i livet mitt. Vi tilbringte mye tid sammen, og hadde inntrykk av at vi var ganske like. Men av og til i samtalene la jeg merke til noe.. Hun var litt ekstra opptatt av å kommentere et par andre kvinner i kretsen vår som hang sammen som erteris. Hun nevnte om at dem sikkert kom til å bli gravide på samme tid, trille turer sammen osv. Etterhvert som tiden gikk så fant hun seg noen flere venner, og da var det to nye kvinner som også så ut til å være erteris. Jeg hang litt med dem alle et par ganger, og så skulle alt plutselig snu seg. Venninnen min og de nye bekjentskapene hennes, var frekke mot meg. De oppførte seg merkelig og avvisende.. Venninnen min hadde også blitt venner med en gjeng som hadde mobbet oss begge. Hun smisker og sleiker ræv.. Hun skal også ha servert dem mange opplysninger om meg, i følge hva jeg har hørt. Hun har også forsøkt å beskytte dem. Etterhvert skjønte jeg greia, og bestemte meg for å fase ut venninnen min. Det var mitt livs beste valg, etter lang tid med hersketeknikker, stikk i siden og baksnakking. Jeg var ikke i tvil om hva hun var.. Jeg ser nå i ettertid at hun ikke er så sosial med de nye vennene sine. Det kan se ut som at folk har gått lei av hun, og at farter rundt som et jaget dyr.. Men det hele er som et mysterium for meg. Jeg ønsket å ta henne inn i varmen og bli venn med henne, noe hun satte pris på. Det hele var gjensidig. Men så sendte hun liksom "lange blikk" etter andre tospann. Hun hengte seg også på disse som en tredje hjul på vogna, om en kan si det slik.. Men hun ble jo selvsagt satt på sidelinjen, da vennskapene til slike tospann er solide. Spørsmålet jeg sitter med er hvorfor min tidligere veninne ikke grep muligheten til å være tospann med meg? Vi kunne ha trillet turer sammen med babyene vi fikk på den tiden, og mye annet fint. Vi kunne ha hatt et solid og godt vennskap. Men hun ville istedenfor henge seg på dem som var 2 stk, samt forsøke å komme inn i en gjeng med mobbere. Hun begynte også å oppføre seg dårlig mot meg. Nå er hun igjen alene, og jeg med mine Men må innrømme at det hele bare er trist for hennes del.. Snakk om å tulle til livet sitt.. Anonymkode: 7aab6...9dd Jeg tror at slike jenter klarer ikke de sosiale normene med annet enn å mobbe et menneske. Det sies at mellom jenter som dette blir det sterkest vennskap når de har noen felles å hate/mislike. Hun har ingenting eget å komme med annet å snakke om andre. Med tiden vil alle nye venner oppdage at hun ikke finnes interessant, de vil oppdage at hun snakker for mye om andre også og da blir nye venner mer skeptiske. Anonymkode: 83fdd...348
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #11 Skrevet 9. januar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal ha for at du prøver. Kanskje gi henne en ny sjanse? Alle fortjener det. Særlig når du verken er bitter eller sint på henne. Anonymkode: fe03e...b08 slike folk som utnytter andre og bare bruker andre får ingen ny sjanse av meg. Hadde en slik venn. Og jeg ga henne mange sjanser, hun var god på å få andre til å føle dårlig samvittighet. Nå står hun uten venner, slik som TS sin ex-venninne. Hun har ingen empati og tenker bare få hva hun kan få av andre, hun gir ingenting. Anonymkode: a4de7...c88 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #12 Skrevet 9. januar 2019 Du sier jo at hun har psykopatiske trekk. Da liker hun å plage andre. Da kan du ikke lure på hvorfor hun ikke ville være lykkelig venninne med deg. Psykopater har ikke sunne relasjoner. Anonymkode: aaa83...711 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 Du hadde rett og slett ikke nok sosial status i hennes øyne. Du var bare en stepping stone på vei mot høyere mål (jentene som hun anså som bedre enn deg). Du sier hun har narsissistiske trekk og dette er et av dem, veldig opptatt av status, siden hun selv anser seg som bedre enn alle andre. Jeg tror du skal være glad du er kvitt henne. Over tid vil slike personer ødelegge deg mer enn de gleder deg. Jeg har selv en slik venninne som jeg nå kun sporadisk har kontakt med, fordi jeg avviser henne mer og mer. Hun er morsom å henge med på sitt vis, og utrolig nok til å stole på, men hun meler først og fremst sin egen kake og tar ikke ti øre for å overse deg når noe bedre dukker opp. Men når hun er alene kan hun være som en klegg, som bruker deg som publikum inntil hun finner andre. Jeg er glad jeg har henne på lang, lang avstand nå. Anonymkode: 5264e...f55 3
Gjest O.G. Skrevet 10. januar 2019 #14 Skrevet 10. januar 2019 Hun holdt på sånn som hun gjorde fordi det hele tiden var en krets der hun ville omgåes. Du var bare en Stepping Stone på veien til dem.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #15 Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, O.G. skrev: Hun holdt på sånn som hun gjorde fordi det hele tiden var en krets der hun ville omgåes. Du var bare en Stepping Stone på veien til dem. Regner med hun en dag går på ræva Hun har jo ingenting å tilby av høy status, og er utrolig klengete.. Synes det er forferdelig rart med slike mennesker. De har ingen ro over seg, og løper etter personer dem anser som best(i dette tilfellet en gjeng med damer som er store i kjeften, arrogante og feige). Men for all del, kanskje de fortjener hverandre Mitt råd til andre er å aldri gjøre som jeg har gjort. Å ta til seg en person som andre har støtt fra seg(gjør grundige undersøkelser først). Slike kan ødelegge din sosiale status og krets over tid, for målet for dem er å se deg nede slik at at dem selv kan være på toppen. Anonymkode: 7aab6...9dd
Gjest O.G. Skrevet 10. januar 2019 #16 Skrevet 10. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med hun en dag går på ræva Hun har jo ingenting å tilby av høy status, og er utrolig klengete.. Synes det er forferdelig rart med slike mennesker. De har ingen ro over seg, og løper etter personer dem anser som best(i dette tilfellet en gjeng med damer som er store i kjeften, arrogante og feige). Men for all del, kanskje de fortjener hverandre Mitt råd til andre er å aldri gjøre som jeg har gjort. Å ta til seg en person som andre har støtt fra seg(gjør grundige undersøkelser først). Slike kan ødelegge din sosiale status og krets over tid, for målet for dem er å se deg nede slik at at dem selv kan være på toppen. Anonymkode: 7aab6...9dd Ja, men de fleste vokser av seg sånt heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #17 Skrevet 10. januar 2019 10 minutter siden, O.G. skrev: Ja, men de fleste vokser av seg sånt heldigvis. De er alle i midten av 30 årene, så vet ikke om det er håp for dem.. Anonymkode: 7aab6...9dd
Gjest O.G. Skrevet 10. januar 2019 #18 Skrevet 10. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er alle i midten av 30 årene, så vet ikke om det er håp for dem.. Anonymkode: 7aab6...9dd Da blir det verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå