Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg mottok i dag ei årsoppgåve for 2018, då eg fekk arbeidsavklaringspengar. Men eg er usikker, er beløpet som blir vist i skrivet brutto eller netto? Eg prøver å finne ut kva eg fekk i AAP kontra kva eg kjem til å få no som eg har fått innvilga uføretrygd. 

Anonymkode: 6f04c...9b1

AnonymBruker
Skrevet

Du skal få vedtak i posten angående hvor mye du får i uføretrygd. Du må sjekke vedtaket ditt på AAP hvor mye du har eller gå inn på Nav, din side. Der skal alt stå. Ufør regnes ut fra inntekt fra før du får AAP, hvis du har jobbet selvsagt. På årsoppgaven står det jo brutto eller netto. Du vet vel hvor mye du har fått utbetalt hver med?

Anonymkode: 01138...fb4

Skrevet (endret)
På 9.1.2019 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Du skal få vedtak i posten angående hvor mye du får i uføretrygd. Du må sjekke vedtaket ditt på AAP hvor mye du har eller gå inn på Nav, din side. Der skal alt stå. Ufør regnes ut fra inntekt fra før du får AAP, hvis du har jobbet selvsagt. På årsoppgaven står det jo brutto eller netto. Du vet vel hvor mye du har fått utbetalt hver med?

Anonymkode: 01138...fb4

Det står netto. brutto.

AAP blir utbetalt annenhver uke, uføretrygd hver måned. Det er mange som ganger AAP-utbetalingen med to og tror det er månedsbeløpet, mens dette kun vil tilsvare 28 av 30 eller 31 dager.

TS: Om du ganger en AAP-utbetaling med 26 får du omtrentlig årsutbetaling. Deler du så på 12 får du omtrentlig månedsutbetaling, det er vel det beløpet som står i uførevedtaket også, om jeg ikke husker helt feil.

Endret av applestories
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, applestories skrev:

Det står netto.

AAP blir utbetalt annenhver uke, uføretrygd hver måned. Det er mange som ganger AAP-utbetalingen med to og tror det er månedsbeløpet, mens dette kun vil tilsvare 28 av 30 eller 31 dager.

TS: Om du ganger en AAP-utbetaling med 26 får du omtrentlig årsutbetaling. Deler du så på 12 får du omtrentlig månedsutbetaling, det er vel det beløpet som står i uførevedtaket også, om jeg ikke husker helt feil.

Brutto og forskuddstrekk 

Anonymkode: 508e4...5be

Skrevet

Før skatt. Skatt må vi betale selv.

Anonymkode: f8fd5...0ce

Skrevet
På 9.1.2019 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Brutto og forskuddstrekk 

Anonymkode: 508e4...5be

Selvsagt står det brutto, rettet nå, hvordan klarte jeg å blande de to..

Gjest Kvikkvas
Skrevet

Alle svar på dette ,står på din side i ditt nav. Under utbetalinger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...