AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Jeg er en dame på 48 som bor alene. Barna mine har flyttet ut og jeg savner å ha ansvar for andre enn meg selv. Jeg kunne tenkt meg å være dagmamma for 2-3 stk. Jeg kan tilby ett stort hus med plass til eget stort lekerom (barns får selvsagt tilgang til hele huset), eget stort rom hvis de har behov for å sove.Stor terrasse og have. Skogen er nærmeste nabo hvor det er mange fine stier. Jeg er veldig glad i barn, glad i å leke og synge. Nå er ikke dette noen annonse, men bare litt av det jeg kan tilby. Hva forventer dere av en dagmamma ang rutiner, mat, aktiviteter osv? Hva kunne jeg evt forventet som dagmamma? Anonymkode: 5c4b8...b77
Chablis Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Faste rutiner, sunne måltider og en dagmamma som oppriktig likte å tilbringe dagen med mitt barn. Da hadde jeg vært fornøyd. Evt detaljer og slikt finner man ut i fellesskap. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Vi betaler 11.500 i mnd. 37,5 t uka. Hun passer hjemme hos oss. Vi har alt av mat, bleier og annet nødvendig hjemme. Kun vårt barn. Anonymkode: 83c9f...6b5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Husk at det stort sett er barn mellom 12-18 måneder som dagbarn. Ikke den mest spennende tiden, og slitsomt med 2-3 stykker... Anonymkode: 9a18b...7ef
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi betaler 11.500 i mnd. 37,5 t uka. Hun passer hjemme hos oss. Vi har alt av mat, bleier og annet nødvendig hjemme. Kun vårt barn. Anonymkode: 83c9f...6b5 For en pris 😲 og i tillegg står dere for alt! Hadde valgt bhg på flekken i dette tilfellet! Anonymkode: 0268f...4a9 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Skulle jeg hatt en dagmamma så måtte en av betingelsene vært at hun gikk fast i åpen barnehage med barnet mitt,ellers hadde det ikke vært aktuelt. Anonymkode: 4a274...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For en pris 😲 og i tillegg står dere for alt! Hadde valgt bhg på flekken i dette tilfellet! Anonymkode: 0268f...4a9 Regner med hun har dagmamma fordi hun må,barnet har nok ikke fått barnehageplass enda. Anonymkode: 4a274...8e7 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Vanskelig å si. Hvorfor jobber du ikke? Er du ufør? Eventuelt hvordan orker en da å ha et eller flere barn på mellom 0-6 år 5 ganger i uka hele dagen? Eventuelt hvorfor jobber du ikke i en eller annen "vanlig"jobb? Hvordan er norskspråket ditt? Hva kan du tilby av opplegg? Hvordan ville dagsrytmen vært? Hvordan oppfatning har du av barn? Hvordan oppdragelsesform har du? Dette er spørsmål jeg ville stilt meg selv. Altså ikke direkte for deg, men dette er spørsmål som kverner i hode mitt, og jeg måtte fått svar på på en eller annen måte. Samt at jeg måtte vært på besøk med barnet, sett hvordan du håndterer mitt barn, og rett å slett snakket med deg å besøkt deg. Inntrykk har mye å si. Ikke bare en beskrivelse av deg selv. Anonymkode: d7fc7...bda 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en pris 😲 og i tillegg står dere for alt! Hadde valgt bhg på flekken i dette tilfellet! Anonymkode: 0268f...4a9 Jeg synes det var lite, dagmammaen jobber jo tross alt 7 timer hver dag med å passe barnet! Anonymkode: bfdad...44a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For en pris 😲 og i tillegg står dere for alt! Hadde valgt bhg på flekken i dette tilfellet! Anonymkode: 0268f...4a9 Tredje runde vi benytter hun 😄 Ekstremt fornøyd! Hun har passet de to eldre også men som nå går siste år i bhg og 3 klasse. Vi vurderte lenge å sende mini rett i bhg men grunnet ett lengre utenlandsopphold, litt språkforvirret osv så fant vi ut av vi holder mini hjemme ett år til. Anonymkode: 83c9f...6b5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en pris 😲 og i tillegg står dere for alt! Hadde valgt bhg på flekken i dette tilfellet! Anonymkode: 0268f...4a9 Har du 100% jobb? Hvor mye har du i månedslønn? Kunne du tenkt deg å gått ned til 11500 kr pr mnd, men fortsatt jobbet 37,5 timer i uken? Tror du barnehage EGENTLIG koster ca 3000? Anonymkode: bc2a4...5ca 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en pris 😲 og i tillegg står dere for alt! Hadde valgt bhg på flekken i dette tilfellet! Anonymkode: 0268f...4a9 Det er billigere å ha dagmamma som har barn i eget hjem, fordi det er andre skatteregler på dette. Anonymkode: 9a18b...7ef
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 Max 2 barn. Sunn mat. 1 varmt måltid. Utetid hver dag. Sosialisering med andre barn på lekeplass. At dagmamma tilpasser seg til barnets hjemmerutiner mtp søvn/mating ol. Ingen tv-tid el iPad/mob, og dagmamma oppriktig liker å tilbringe tiden sin med barna. Ikke bare er oppholdsplass. Holdes oppdatert på bilder/video om barnet gjør noe nytt (som å stå/gå/snakke/etc) Om barnet er alene så ville jeg ønsket at dagmamma gikk i åpen barnehage/babysang ol. hilsen tidligere dagmamma som elsket jobben sin. Anonymkode: 5acad...065 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det var lite, dagmammaen jobber jo tross alt 7 timer hver dag med å passe barnet! Anonymkode: bfdad...44a To kollegaer som betaler halve prisen så tror vi ligger i øvre skala 😉 Mini sover fra 4 timer ila arbeidsdagen. Da leser hun bøker, strikker, ser litt TV, og dupper litt! Anonymkode: 83c9f...6b5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en pris 😲 og i tillegg står dere for alt! Hadde valgt bhg på flekken i dette tilfellet! Anonymkode: 0268f...4a9 11500 er ikke mer en 70kr timen for dagmamma! Såpass må det nesten være altså! Antakelig får foreldrene full kontantstøtte som er på 7500kr i måneden. Den hadde de ikke fått om barnet gikk i barnehage. Full bhg. pris er vel ca. 3200? Altså betaler de kun 800kr ekstra for en dagmamma sammenlignet med en bhg. plass! Ofte vil nok en god og trygg dagmamma være en mye bedre løsning for en 12-13 måneder gammelt barn, mye roligere, den voksne har god tid, slipper å forholde seg til mange forskjellige voksne, mye mindre utsatt for smitte. Blir sett mer når det er en til en, en en til 5 slik det ofte er i praksis i bhg. Og akkurat det er så viktig❤️ Anonymkode: ce93e...8c3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 Jeg jobbet en kort periode som dagmamma. Synes det var helt topp. Hadde kun ett barn, vi hadde det så koselig sammen, i dag er det flere år siden, men fortsatt kommer h*n løpende med åpne armer for å gi meg en klem når vi sees😊 Anonymkode: ce93e...8c3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For en pris 😲 og i tillegg står dere for alt! Hadde valgt bhg på flekken i dette tilfellet! Anonymkode: 0268f...4a9 For en pris?? 11500/mnd for fulle arbeidsuker er jo underbetaling så til de grader!!! Anonymkode: ee863...5cd 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #18 Skrevet 9. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å si. Hvorfor jobber du ikke? Er du ufør? Eventuelt hvordan orker en da å ha et eller flere barn på mellom 0-6 år 5 ganger i uka hele dagen? Eventuelt hvorfor jobber du ikke i en eller annen "vanlig"jobb? Hvordan er norskspråket ditt? Hva kan du tilby av opplegg? Hvordan ville dagsrytmen vært? Hvordan oppfatning har du av barn? Hvordan oppdragelsesform har du? Dette er spørsmål jeg ville stilt meg selv. Altså ikke direkte for deg, men dette er spørsmål som kverner i hode mitt, og jeg måtte fått svar på på en eller annen måte. Samt at jeg måtte vært på besøk med barnet, sett hvordan du håndterer mitt barn, og rett å slett snakket med deg å besøkt deg. Inntrykk har mye å si. Ikke bare en beskrivelse av deg selv. Anonymkode: d7fc7...bda Hvorfor jeg ikke er i en «vanlig jobb» har sine grunner, men allikevel ikke noe som vil gå utover eventuelle dagbarn. Jeg er ikke ufør heller, så da vet du det. Hvordan mine norskkunnskaper er? Hva synes du ut fra teksten her da? Jeg er ikke tilhenger av å ha ett opplegg for barn unntatt faste tider til mat og soving. Vi tar det som det kommer, men fokus på lek og læring både ute og inne. I pøsende regnvær, så kan vi plaske ute i vanndammer eller holde oss inne med lek eller bare kos. Jeg ville vært som en mor for de, dvs de vil være med på baking, få en klut for å tørke støv. Sånne ting barn får lov til i de fleste hjem. Ang oppdragelse så skal de lære rett og galt på en god måte, akkurat som mine bsrn ble oppdratt. Anonymkode: 5c4b8...b77
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #19 Skrevet 9. januar 2019 Jeg var dagmamma for to barn (akkurat fylt 1 år da de begynte) da min egen var like gammel, så jeg hadde 3 barn til sammen. Jeg er barnehagelærer og hadde 15 års fartstid som pedagogisk leder på småbarnsavdeling +to større barn, så både politiattest og referanser var på plass. Dagene var lagt opp omtrent som i en barnehage. Vi hadde utetid hver formiddag (stor inngjerdet hage med masse leker eller på tur). Hadde skaffet meg en trillingvogn som også var egnet for soving og denne var gull verdt. Gikk også tur så og si hver dag. På ettermiddagen, etter soving, lekte vi stort sett inne. Hadde som regel en formingsaktivitet om dagen. Foreldrene hadde med matboks til ungene til et måltid og så fikk de varmmat (rester av gårdagens middag) til det andre. De holdt også bleier selv. For dette betalte de 8500 kr i mnd (kontantstøtte +barnehagepris den gangen) Jeg fikk også kontantstøtte for min egen og hadde ingen utgifter til barnehage for han, så til sammen hadde jeg 17 000 i skattbar inntekt og 8500 som ikke måtte skattes av. Hadde "åpningstid" mellom 7 og 16.30, men foreldrene måtte gi beskjed uken før om når de skulle hente og levere, så jeg hadde en viss oversikt over arbeidstiden min. Var ungene syke eller de av andre grunner hadde fri, gjorde det ingen forskjell i betalingen. Skulle jeg ha fri, måtte jeg melde om dette 4 uker i forveien (skjedde aldri). Ved sykdom hos meg sto de fritt til å trekke det fra i betalingen. Hadde to dager i løpet av det året som jeg ikke kunne ta de imot da hele familien hadde omgangsyken og de valgte selv å gi meg full lønn også den måneden. Anonymkode: 30136...b8a 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #20 Skrevet 9. januar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi betaler 11.500 i mnd. 37,5 t uka. Hun passer hjemme hos oss. Vi har alt av mat, bleier og annet nødvendig hjemme. Kun vårt barn. Anonymkode: 83c9f...6b5 Wow. Kan folk leve av det? Er det ikke litt underbetalt for 100 % stilling? Anonymkode: 631e2...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå