Gå til innhold

Ny vinterjakke eller ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige fredag klarte sønnen min å glemme igjen jakken sin på skolebussen, og etter iherdig leting har den ennå ikke kommet til rette. Har ringt busselskapet, men de hadde ikke funnet noen gjenglemt jakke. Har også lagt ut flere poster på ulike lokale grupper på fb, men heller ikke der er det kommet noe positivt svar. Dessverre er den heller ikke merket siden den var helt ny fra jul, og det er dermed ikke så lett for finneren å finne tilbake til oss. Vi har derfor gitt opp å få den tilbake. Det vi lurer på er om dere vil anbefale oss å kjøpe ny jakke, eller om han bare skal bruke vinterdressen (hel) resten av vinteren.

Anonymkode: 99bba...35f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er sønnen din?

AnonymBruker
Skrevet

Han er 8 år

Skrevet

Nå er det vel salg "overalt, og det er ikke alltid det er praktisk å ha på dress, så jeg ville kjøpt en jakke ja. Ikke nødvendigvis dyr og fancy, men ungen bør ha en jakke tenker jeg da... 

Forøvrig selvfølgelig surt at den er sporløst borte, det forstår jeg godt! 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så er det gjerne noe på finn eller letgo

Anonymkode: 01844...b5a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært om en måned hadde jeg ikke vært i tvil om å bare la han bruke dressen. Da hadde det vært så kort av sesongen at det hadde vært like greit å vente til neste år siden han sikkert vil vokse en god del. Men nå er det ikke så lett å bestemme seg.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er det gjerne noe på finn eller letgo

Anonymkode: 01844...b5a

Det var lurt tenkt. Kanskje jeg kan se litt hva som finnes der

Skrevet

Det finnes mye billige jakker på salg nå, du kan også kjøpe brukt. Veldig kjekt å ha en jakke☺️

Skrevet

Kan forstå du er usikker, men som Ulrikke sier er det ikke sjeldent det kan være greit med en jakke. For eksempel om dere skal på kjøpesenter eller på biltur. Kan være kaldt med bare genser, men en vinterdress blir gjerne i overkant. Kan selvsagt knyte hendene rundt magen og på den måten ta av "jakka", men det blir ikke helt det samme. Ser også for meg det kan bli tidvis unødvendig å ha på "buksa". Til slutt er det ikke til å legge skjul på at det tar lenger tid å ha på en dress enn en jakke. Sånn blir det litt unødvendig dersom man bare skal gå litt ned i gata til en nabo eller noe.

Om grunnen til at du er skeptisk er at du frykter han skal glemme jakken på bussen igjen, kan det være en mulighet at han kun bruker jakken når det er hensiktsmessig, og ellers bruker dressen.

AnonymBruker
Skrevet

Er jo kjempemye salg nå!!!

Anonymkode: 63bb4...49f

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Nina84 skrev:

Om grunnen til at du er skeptisk er at du frykter han skal glemme jakken på bussen igjen, kan det være en mulighet at han kun bruker jakken når det er hensiktsmessig, og ellers bruker dressen.

Joda, dette er en mulighet. Samtidig vet jeg ikke om jeg vil kjøpe en jakke som kun brukes en gang i uken eller så. Greit nok at det er salg, men blir ganske dyr dersom den kun skal brukes ti ganger i vinter, og neste vinter er den for liten igjen

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, dette er en mulighet. Samtidig vet jeg ikke om jeg vil kjøpe en jakke som kun brukes en gang i uken eller så. Greit nok at det er salg, men blir ganske dyr dersom den kun skal brukes ti ganger i vinter, og neste vinter er den for liten igjen

Ville absolutt ha kjøpt en ny jakke! Min åtte-åring nekter dress, her er det utebukse og jakke. Hun har flere jakker, siden jakken fort kan bli våt ved lek i snøen. Da er det kjekt å ha en reserve hvis vi skal på butikken e.l 

Anonymkode: 255ab...cac

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville absolutt ha kjøpt en ny jakke! Min åtte-åring nekter dress, her er det utebukse og jakke. Hun har flere jakker, siden jakken fort kan bli våt ved lek i snøen. Da er det kjekt å ha en reserve hvis vi skal på butikken e.l 

Anonymkode: 255ab...cac

Her er våre barn tydelig forskjellige. Hadde en vinterbukse for et par år siden, men den ble ikke brukt mer enn noen få ganger, så så ikke vitsen i å kjøpe inn ny da han vokste ut av den. Min sønn har ingenting imot dressen, og har ikke sagt noe på at han har måttet brukt dress istedenfor jakke denne uken. Har forsåvidt flere ganger kommet hjem fra skolen i dress med jakka i sekken for å gjøre sekken lettere, så for hans del gjør det ikke noe om han ikke får ny jakke. Når det gjelder skift har han fjorårets dress på skolen til enhver tid, slik at han kan bruke den dersom årets er våt. 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Forrige fredag klarte sønnen min å glemme igjen jakken sin på skolebussen, og etter iherdig leting har den ennå ikke kommet til rette. Har ringt busselskapet, men de hadde ikke funnet noen gjenglemt jakke. Har også lagt ut flere poster på ulike lokale grupper på fb, men heller ikke der er det kommet noe positivt svar. Dessverre er den heller ikke merket siden den var helt ny fra jul, og det er dermed ikke så lett for finneren å finne tilbake til oss. Vi har derfor gitt opp å få den tilbake. Det vi lurer på er om dere vil anbefale oss å kjøpe ny jakke, eller om han bare skal bruke vinterdressen (hel) resten av vinteren.

Kjøp en jakke som er litt stor, så passer den til neste år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...